Wat is er nieuw

Hypancistrus L201

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Apotheose92
  • Startdatum Startdatum
A

Apotheose92

Guest
Beste aquarianen,

Ik heb sinds een paar weken twee prachtige hypancistrussen L201. Ik vroeg mij af of hier mensen zijn die ze ook hebben of gehad hebben. En hoe en wanneer is geslachtsonderscheid mogelijk? Hebben jullie nog tips en trics? Qua voer, etc. Alle info is mooi meegenomen toch 🙂

groetjes!
 
Ik heb er zelf ook 1tje. Ze hebben voornamelijk voer nodig van dierlijke materiaal, dus tabletjes met dierlijke bestandsdelen en diepvries voer. Mannetjes hebben vaak een water behaarde staart en ook haren/stekels de zijkant van hun hoofd.

Heb je ook legholen voor de vissen? Dit kunnen ze namelijk vaak wel waarderen als schuilplaats. Indien je een mannetje en vrouwtje hebt kunnen ze hier ook eitjes in afzetten.
 
Ik heb er 4 of 5 gehad en nu nog 2.
Geslacht is echt moeilijk te zien maar kan idd door de haartjes wat Ludger al aangeeft.
Van bovenaf gezien hebben de vrouwtjes een wat bollere vorm dan de mannetjes.
Ze zijn heel mooi maar vind ze wel enorm schuw helaas.
 
ik heb ze ook gehad, vond ze echter totaal niet schuw hier, was wel in een bak met weinig licht.
 
Super bedankt voor alle reacties tot dusver! Ze zijn idd erg mooi, maar ook schuw. Ik heb genoeg verstop plekken in de vorm van hout, en ik heb ook een leg hol. Maar ze houden blijkbaar meer van natuurlijke verstop plekken, omdat ze de leghol nog nooit gebruikt hebben. Kan ook omdat ze klein zijn.
 
Je kunt pas geslacht onderscheiden als ze groter zijn dus bij kleine nog niet
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan