Wat is er nieuw

Hypancistrus man l401 plots dood en ancistrus beetje mollig

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Bumblebiekje
  • Startdatum Startdatum
B

Bumblebiekje

Guest
Ik baalde gisteren als een stekker. Toen het licht aanging van mijn aqua zat mijn mooie hypancistrus man dood tussen de valisneria gigantea. Nu zit mijn vrouwtje dus nog alleen, daar is overigens alles prima mee.

Heb het beestje onderzocht maar kon geen verwondingen of andere gekke dingen vinden. Zag er goed uit dus voor mij is de doodsoorzaak onbekend. Vond wel dat de vis een stresskip was. Hij zat alleen maar uit de houtgrot als het licht uit was en als je op 2 meter afstand dichterbij sloop naar het aquarium toe, schoot ie als een pijl uit een boog weg. Hij kon ook niet verdragen als een andere vis in zijn houtgrot was. Het vrouwtje doet gewoon zoals altijd haar eigen ding en gaat overdag ook vaak op de "wandel". Dus het is mijneen raadsel wat er nu precies aan de hand was.

Nu zag ik net dat mijn vrouwtjes ancistrus beetje mollig is, vooral in de breedte bij haar buik. Het is overigens geen buikwaterzucht... Terwijl ze het mannetje vaak vermijdt of ge�rriteerd zit te doen als hij eerst bij een algentabletje is, zaten ze net wel samen in een leghol... Het mannetje zit bij het leghol maar er zitten geen eitjes in, hij is gisteren heel de dag druk geweest met te wapperen in het leghol.

Mijn waterwaardes:
No2 0
No3 25
Ph 7
Kh 4
Gh 5
Fe 1
Po4 2
Cu 0
Nh3-4 0
Temperatuur 26 graden
Bakmaat 100x40x50

Iemand een idee hierover wat er aan de hand zou kunnen geweest zijn met de l401? En of mijn ancistrus misschien zwanger kan zijn?
 
Ancistrus kunnen niet zwanger zijn, ze kan wel eitjes dragen. Ik zou niet kunnen zeggen wat de doods oorzaak zou kunnen zijn. Lnummers zijn wel vaker schrik achtig, die van mij zijn dit ook (Op sommige na)
 
Denk dat ik er niet achter zal komen. Heb net eitjes in leghol ancistrus gezien dus dat mysterie is wel opgelost. Ben benieuwd, heb nog nooit ancistrus eitjes in aquarium gehad...

Zal eens informatie opzoeken over hoe en wat met ancistrus eitjes en jongen.

Ook heb ik een baby corydora panda gespot... 🙂
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan