Wat is er nieuw

Hypostomus Plecostomus?

• Onderwerp starter Onderwerp starter DylanV
  • Startdatum Startdatum
D

DylanV

Guest
Beste liefhebbers

Ik heb een klein bakje van 60l met vuurgarnalen en een 10 tal chinese danio's. Een kennis heeft een aantal vissen die hij snel kwijt wil wegens plaatsgebrek. Ik zou graag weten wat de namen zijn, als het even kan 😀
Voor ik deze bij zou plaatsen wil ik toch wat meer informatie.

Niet zo'n duidelijke foto (niet door mij genomen).

ByN0yUhO_B-p-3BNfmlTMRq9jC0Drmzw.jpeg

Alvast bedankt :thumbs:

Foto 1 = hypostomus Plecostomus lijkt mij
Foto 2 = Gymnocorymbus ternetzi (rouwtetra) + Trichogaster leeri (diamantgoerami) Man
Foto 3 = Trichogaster leeri (diamantgoerami) vrouw
Alleen 1 weet ik niet zeker hoor.
De rest lijkt mij wel.

Overigens geen van allen vissen die in 60cm passen, dus bijplaatsen zou ik zeker niet doen.

Eerlijk gezegd vind ik 60l voor chinese danios al te klein, dit zijn namelijk flinke zwemmers en ze hebben graag veel stroming in de bak (goggle eens op 'hillstream'). Verder zitten chinese danios graag een stuk koeler dan de tropische vissen van je kennis, dus ookal daarom is het geen goede combinatie.

Inderdaad geen van allen vissen voor een 60 liter bakje. De P. pardalis bv kan 35 cm worden

Bedankt voor de snelle reacties allemaal!

Ja, dat was dan ook de reden waarom ik eerst de namen moest weten, zodat ik wat opzoek werk kon doen 😉.
Onder andere door de temperatuur, het gebrek aan plaats en het feit dat de diamant gourami's water verkiezen zonder stroming?
Heb dan ook vriendelijk geweigerd.

Als reactie op Saskia: klopt ik vind het zelf ook wat klein, er is wel ruim voldoende stroming in de bak waar ze graag in zwemmen.

Nogmaals bedankt!

SaskiaZ zei:
AquaVISie zei:
Inderdaad geen van allen vissen voor een 60 liter bakje. De P. pardalis bv kan 35 cm worden

Aan de andere kant,past best toch :sorry:

tTHcFHCC6_DGOrEwZJyksPX9Cb_tQgqS.jpeg

Ja, maar dit is die uitzondering die zich aan de ruimte die hij heeft , heeft aangepast. Dat zou jij toch ook moeten weten :juggle:

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan