Wat is er nieuw

Ideale garnalenbak

• Onderwerp starter Onderwerp starter Mndy
  • Startdatum Startdatum
M

Mndy

Guest
Beste allemaal,

Vanavond ga ik een Rekord 800 ophalen en zodra alle visjes weer rustig in hun eigen bakje zitten wil ik in de loop van de tijd eigenlijk de garnalen gaan verhuizen naar de Superfish aqua 40.

Is dit een geschikte garnalenbak? Hoeveel garnalen zouden hier in passen? En hoe kan ik de bak zo goed mogelijk inrichten voor garnalen? Mos/riccia komt er uiteraard in. En er zit al een garnaal vriendelijk filtertje in.

het is zeker een geschikte bak!

en er kunnen een heeeeeeeeeeele boel garnalen in.

ik zou een zwart bodem nemen, dan komen de kleuren mooier uit

goed bakje hoor

idd wat mos en riccia
fijn bladerige planten, en een stukje hout zullen ook wel handig zijn

het ligt er aan wat voor garnalen, als je lichte garnalen hebt of gewoon vuurtjes ofzo een donkere bodem
voor choco's enzo een lichte bodem

Niks mis mee voor garnalen zo'n bakje en als ze wat mos hout catappablad en goede stabiele waterwaarden hebben is dat voldoende.
In het geval van dwerggarnalen vond ik zelf een stuk of 250 wel het maximale wat bezetting betreft.

Was op het hoogtepunt van m'n vorige aqua40 met cr en b garnalen dat er tegen de 250 rondliepen.

Haha oke! Er zit nu een groot stuk spiderwood in, wat ik dan wil laten begroeien met mos.
Het zijn blue fairy's, dus dat word dan een donkere bodem 🙂
Ik zit nu op 32 garnalen met 3 zwangere dames, dus ik kan nog wel even vooruit!

Bedankt allemaal 🙂

Moet eerlijk zeggen dat het er 10 meer of minder geweest kunnen zijn ongeveer maar dat bakje moest toen leeg en heb twee keer rond de 100 garnalen uitgevist en zaten er toen nog rond de 50 in.
Kan ff de foto's niet zo snel meer vinden maar had ze op de foto staan toen ze in het tijdelijke bakje zaten en dat telt een stuk makkelijker 😉

Als je op de link klikt en wat naar onder scrolt zie je foto's staan om een idee te krijgen hoe zo'n aantal eruit ziet in een aqua40.

http://www.aquaforum.nl/ubb/ubbthreads. ... ost1088767

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan