Wat is er nieuw

Ideeën over nieuwe vissen.

Lid geworden
20 december 2024
Leeftijd
37
Goede morgen allemaal,
Ik ben benieuwd naar jullie ideeën over welke vissen erbij te plaatsen.
Het is een aquarium van 1M van 200L met co2 en veel planten. De watertemperatuur is 25graden

De huidige bewoners zijn:
8 guppen (blijven leuke visjes)
13 potloodvisjes (de mannetjes zijn lekker actief met elkaar)
15 kardinaal tetra's
30 vuurgarnalen (2 vrouwtjes dragen eitjes)

Ik heb voorheen een aquarium van 450L gehad en daar was dus meer mogelijk en hier ben ik mezelf ook van bewust.
Nu wil ik graag vragen naar jullie ideeën hoe de bak verder te gaan aanvullen in de toekomst.
Wellicht ga ik komende zaterdag al wat uitzoeken. En dan wil ik de komende tijd rustig gaan uitbreiden. Het is geen heel groot aquarium dus zal ik goed moeten nadenken over hoe en wat omdat de bak natuurlijk snel vol is.
Het is geen probleem als er zo nu en dan een garnaaltje wordt opgegeten ik ga ervanuit dat de populatie zichzelf in stand houd.

Kom maar op met jullie ideeën!

Nou.. hou je vast…

De guppen zijn, nu nog, met zn 8en. Alleen veouwtjes of ook mannen erbij? Dan heb je er heel snel veel meer.
En 2 scholen met vissen zou ikzelf ook niet doen. Hou het bij 1 vd 2 soorten. En breidt dat uit. Dan zou je nog kunnen gaan kijken naar een koppeltje vreedzamere Apistogramma’s erbij.

Zelf zit ik nog te denken aan een schooltje bijlzalm of halfsnavelbekje voor bovenin en een schooltje corydoras voor de bodem. Of zou dit te vol worden? Het is nu zo stil boven en onderin.

Dit lijkt inderdaad behoorlijk vol. Alle soorten zitten in de middelste waterlagen. Beter inderdaad per laag 1 soort doen. Een schooltje eraf en iets van apistogramma's erbij doen?

Op een meterbak zou ik ook maar 1 scholenvis houden.

• Leuk
Waarderingen: rvb
Eventueel nog iemand tips voor leuke plant vriendelijke algeters?

Farlowella vittata of Sturisoma aureum?
Kunnen solitair of in groepje.

Een sturisoma aureus heeft een lijf van een centimeter of 15, en dan kunnen er aan de staartvin filamenten van 15 cm zitten. Deze zijn lang niet altijd aanwezig en flexibel. Datzelfde geldt voor de Farlowella, behalve dan dat de Farlowella standaard een paar centimeter kleiner lijf heeft.
De Farlowella is ook rustiger dan de Sturisoma.

Ik heb 2 sturisoma's in een 1.20 bak, dat gaat prima, de 2 Farlowella's heb ik in de 2m bak. Daar moet je serieus naar zoeken om ze te zien.

• Leuk
Waarderingen: F.
Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan