Wat is er nieuw

Idee

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bart87120
  • Startdatum Startdatum
B

Bart87120

Guest
Mijn vriendin wil een goudvis in een kom voor in haar kleuterklas. Dit kan ik niet laten gebeuren. Dus ben ik aan het nadenken over een alternatief...
Zou het mogelijk zijn om in een 50 liter bakje zonder techniek dus geen filter en enkel daglicht enkele guppen te huisvesten? Ik denk dan aan 5 vrouwtjes ofzo, eendekroos als drijfplantje en een bodem met puntslakjes als natuurlijke filter. En vele kleine waterwissels als onderhoud.
Of is dit echt niet te doen

Ik weet niet wat de afmetingen zijn van die 50 liter bak, maar garnaaltjes of een Betta is ook erg leuk.
Maar een filter en verwarming is dan wel het minste.

Laatst bewerkt door een moderator:
Mijn vriendin wil een goudvis in een kom voor in haar kleuterklas. Dit kan ik niet laten gebeuren. Dus ben ik aan het nadenken over een alternatief...
Zou het mogelijk zijn om in een 50 liter bakje zonder techniek dus geen filter en enkel daglicht enkele guppen te huisvesten? Ik denk dan aan 5 vrouwtjes ofzo, eendekroos als drijfplantje en een bodem met puntslakjes als natuurlijke filter. En vele kleine waterwissels als onderhoud.
Of is dit echt niet te doen
Lijkt me niet onmogelijk.
Het sleutel woord is enkele.

Je kan er wat wat koud water plantjes inzetten.

maar ja zijn guppen he en die fokken nogal aan.

Daarom zou ik ook enkel vrouwtjes of enkel mannetjes pakken, de reden van geen filter is dat in het weekend als er niemand in de school is de elektriciteit afgezet wordt

Triops! Veeeeeel cooler! Mini-dinosaurussen!

Of doe projectbakjes ... ik heb voor de opvang van mijn zoontje een weekje wat tuinslakken in zo'n plastic mini-terrarium gehad. Kost niks (behalve dan zo'n bakje en een plantenspuit), de beestjes eten zich klem aan komkommer en sla en na een week mogen ze weer de tuin in. Pissenbedden, regenwormen ... en online kan je lieveheersbeestjes enzo bestellen.

Of een Afrikaanse land slak. Als ik ooit de ruimte en tijd heb ... *droom*

Ja dan gaatbde verwarming natuurlijk ook uit.
Hm dan kan het wel erg koud worden.

Misschien vwn die fluorescerende nep kwalletjes 😀

Na wat overleg wordt het projectje afgevoerd. Er komt ook geen goudvis dat is het belangrijkste. Waarschijnlijk zouden vissen het niet lang uithouden. Ze zouden fel overvoed worden waarna het teveel ga liggen rotten op de bodem... Het nieuwe idee is een bakje met landslakken of eventueel een wandelende tak.
Dank voor de input

Na wat overleg wordt het projectje afgevoerd. Er komt ook geen goudvis dat is het belangrijkste. Waarschijnlijk zouden vissen het niet lang uithouden. Ze zouden fel overvoed worden waarna het teveel ga liggen rotten op de bodem... Het nieuwe idee is een bakje met landslakken of eventueel een wandelende tak.
Dank voor de input
stekelbaars koppel?

zwemmen niet zo heelveel. En als ze uiteindelijk het onderhoudt niks zou vinden dan zou ze ze desnoods in de zomer nog kunnen uitzetten ergens waar ze al zitten.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan