ideen inrichting en visbestand nieuwe bak

  • Onderwerp starter vriend van de cory
  • Startdatum

V

vriend van de cory

Guest
Hey mede aquarianen,
Ik heb binnenkort als mijn antennebaars broedsel naar de LFS is , nog een rekord 600 leegstaan.

Ik heb weinig tot geen idee wat ik met de bak kan doen. Daarom dat ik jullie voorstellen wil horen :D .

Het is een standaard juwel 600 , dus 60x30x40 , met 1tl buis als verlichting en een heater.

Ik wil er aan uitgeven wat nodig is om een leuke nieuwe bak op te zetten, dus kom maar op met de ideee!

Het enige dat ik in gedachten had zijn malawi schelpbewoners, ik las dat ze niet erg groot worden en dat ik wel een harempje zou kunnen houden.

Maar echt alles mag van voorstellen , in de mate van het mogelijke. De enige beperking is de afmetingen van de bak denk ik .

Het enige wat ik niet wil is een kweekproject of garnalen :) .

Alvast bedankt !
 
Ow ja , ik ga ook geen co2 of hoge beliching toevoegen .
 
als extra bak lijkt mij een bakje met slakkenhuis bewoners wel interessant.

Kom je wel uit op neolamprologus multifaciatus of simllis. Beginnen met 2m/3v en je hebt zo een bak vol :D
 
Wat is het verschil tussen de 2 soorten ?
Het ze snel even opgezocht en de kleur verschilt . En de multifaciatus is ietsje kleiner ?
 
zover ik weet zijn ze even groot maar loopt de tekening van de simillis iets verder door, vind deze dan ook mooier.
 
Ja de similis vind ik ook mooier.

Maar ik ben benieuwd wat de andere leden zeggen , want ik weet dat er nog zoveel mogelijkheden zijn in deze hobby :D

Misschien komt iemand af met een of andere killervis of slangebeest of puffer ofzo ;) .
 
Ik las dat je een groepje dwerg puffers kan houden in kleineren bakke tot 45L , dus dat is ook no een optie voor mij :D
 
Oke ik denk toch dat ik voor de cichliden ga gaan , De puffers willen ook veel planten etc en gaan moeilijk samen met andere vissen.
 

Terug
Bovenaan