Wat is er nieuw

Identificatie planten

• Onderwerp starter Onderwerp starter EdtheGREAT
  • Startdatum Startdatum
E

EdtheGREAT

Guest
Beste forumleden,

Allereerst zie ik net op het forum dat ik al verkeerd ben begonnen met de opstart van mijn bak.Ik heb het glaswol niet van de plantjes gehaald, dus ik moet het zo gaan weghalen. Wel heb ik het loodje weggehaald.
Omdat ik een geheugen heb als een zeef en de plantjes vanmiddag heb gekocht wil ik vragen of iemand mij kan helpen met de identificatie van mijn plantjes en zeggen of ik ze goed heb staan of dat ze verder uit elkaar moeten. Mijn bak is 220
20170814_181526.jpg
20170814_181526.jpg
20170814_181537.jpg
20170814_181545_001.jpg
20170814_181604.jpg
20170814_182053.jpg
liter en ik heb geen voedings bodem.

MVG Edsel

Onderste is de Crypto en die erboven de Vallisneria en de derde is zoals John dacht ik al eerder aangaf geen echte aquariumplant.

Dank je wel jessica. En de 2 bovenste? weet je die ook?

De Vallisneria staat veel te diep. De worteltjes in het substraat, de rest niet. Ook verder uit elkaar planten. Zeg maar elk stengeltje apart.

De bovenste is een Alternanthera Reineckii Roseafolia
en de 4e is Hemianthus callitrichoides Cuba.

Het is alleen niet echt een ideale combinatie van planten bij elkaar.
De HC heeft erg veel licht nodig en een crypto weer niet...
Ik denk ook dat je veels te weinig plantmassa hebt om probleemloos de opstart door te komen.

wel fijn dat ze dat dan even erbij zeggen bij de vissenshop. gooi je zo 6 euro weg. Deze was ik vergeten

Ik ben er nog 1 vergeten; zie foto
20170814_201835.jpg

wel fijn dat ze dat dan even erbij zeggen bij de vissenshop. gooi je zo 6 euro weg. Deze was ik vergeten

Vaak hebben ze helemaal geen idee wat ze precies verkopen of hebben er maling aan en denken ze enkel aan de kassa.
Is niet alleen met plantjes zo en ook met vissen dus lees jezelf eerst goed in voor je aankopen doet.

Die eerste cryptocoryne (6e foto) is een bullosa.
Het valt me op dat je planten erg dicht op elkaar staan, iets uit elkaar komt ze meestal wel ten goede. Meestal heb je bij die crypto's wel meerdere plantjes.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan