Wat is er nieuw

Identificatie Tetras

• Onderwerp starter Onderwerp starter Kristof78
  • Startdatum Startdatum
K

Kristof78

Guest
Beste forumleden,

Ik heb vorige week een tweedehands Dennerle scaper's tank op de kop getikt volledig met inhoud, helaas ook met een totaal verkeerd visbestand voor zo'n klein bakje waaronder 6 neontetra's, een kuhli, een 'glazenkuiser' en van onderstaande foto's ook nog elk 2 exemplaren. Kan iemand mij vertellen welke dit zijn?

Deze lijkt mij de hyphessobrycon Eques of Hyphessobrycon erythrostigma maar dan zonder de respectievelijk zwarte of rode vlek op hun romp.
DSC_0037.JPG

Deze is volgens mij een Hasemania Nana maar is amper 2 cm dus waarschijnlijk gewoon nog een jonkie of toch nog iets anders?
DSC_0034.JPG

Die witte puntjes op de bovenste, waar ik ook niet de naam van weet, zijn volgens mij echt niet normaal en zouden kunnen duiden op witte stip?

Nou dat kan overal beginnen! 2de is geen Hasemania.. Ben ff naam kwijt....Is ook een tetrasoort.

De tweede is volgens mij Axelrodia riesei.
Over de eerste twijfel ik, maar ik houd het op een (nogal gehavende) Hyphessobrycon rosaceus, ik denk sp. 'White Fin'.

Tweede is idd een riesei, eerste hyphessobrycon, weet zo niet welke

De eerste is een Hyphessobrycon "eques ". Er zijn diverse soorten die op elkaar lijken, en wat in de handel verkocht wordt als Hyphessobrycon eques is in werkelijkheid een kruising van diverse soorten. Daardoor kan de schoudervlek van deze varianten van vorm verschillen of soms helemaal afwezig zijn.

De "witte stippen". Zijn glinsteringen, en door flitslicht te zien zijn als witte stippen op de foto.

De 2e is inderdaad een Axelrodia riesei.

Bedankt allen voor de hulp.

De "witte stippen". Zijn glinsteringen, en door flitslicht te zien zijn als witte stippen op de foto.

Dat is volgens mij inderdaad weerkaatsing van het licht.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan