Wat is er nieuw

Identificatie

Bramm.

Member
Lid geworden
9 augustus 2012
Hallo visliefhebbers,

Ik heb sinds kort voor nood even een groepje maanvissen overgenomen van een kennis van mij. Volgens hem was het F1. Ze zijn nu ongeveer 4 maand oud

Nu vroeg ik mij af welke soort het precies is. Misschien kunnen de experts mij daar bij helpen?

Ben benieuwd! 🙂

932228bramdegraaf_0_82_1399919411238.jpg

392626bramdegraaf_0_82_1399919419288.jpg

298316bramdegraaf_0_82_20140512_17.jpg

Kennis ook (uit de buurt van) Deventer? Volgens hem F1?

=> mogelijk gekweekt door Jos Hut (Emmen), dan zouden het eimekei's kunnen zijn, want ik denk de staarttekening ergens te herkennen.

Maargoed, (i) ik ben geen kenner, (ii) sowieso is het al lastig met alle verschilletjes die tussen wilde populaties uit verschillende herkomstgebieden komen en (iii) bovenstaande is niet veel anders dan wat aannames maken en dat combineren met een paar feitjes (als ze niet van Jos Hut komen heb ik geen enkel idee).

~ Ivo

Ivo bedankt voor je reactie.

Ik had Jos Hut al even een pb gedaan en daarin kwam naar voren dat het in ieder geval de Pt. Scalare is, maar dat het nog lastig te zien is gezien de leeftijd van de vissen.

in ieder geval bedankt! 😉

Ik vind ze wel lijken op mijn Rio Nanay's.
ook zo'n spits snuitje en die "valse" streep onder de rugvin.

Er is weinig kleur te zien in dit doorkijkaquarium. De lichaamsbouw heeft veel weg van de scalare Redshoulder en veel minder van de Nanays. Mijn Eimekeis hebben vorig jaar zomer voor het laatst afgezet. Als de vissen vier maand oud zijn valt die mogelijkheid af. Als het wel Eimekeis zijn hoop ik dat de kegelvlekjes ? flink gaan groeien of erg snel leren zwemmen.

Hobbygroet,
Jos Hut

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan