Wat is er nieuw

Identificeren van mijn planten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Manebrane
  • Startdatum Startdatum
M

Manebrane

Guest
Ik heb een aantal weken de planten geplaatst en een notitie gemaakt van de aangeschafte planten. Jullie raden het al... de notitie kwijt.
Nu ben ik dus op zoek naar de benaming van mijn planten. Een paar heb ik volgens mij wel geïdentificeerd, maar een paar blijven vooralsnog voor mij onbekend.

Kunnen jullie mij helpen?
planten.jpg

1. Cyperus helferi?
2.
3. Anubias Nana mini?
4.
5. Alternanthera reineckii?
6.
7. Anubias Barteri?
8. Java Varen?
9.

Hebben jullie nog tips voor mij qua planten?

1 lijkt me de Vallisneria
4 lijkt me een Crypto
8 lijkt me Javavaren inderdaad
9 lijkt me een Zwaardplant
5 lijkt me zover ik kan zien ook een Crypto

Heb je de Javavaren opgebonden want die mag niet met de wortelstok in de bodem en bij de Crypto en de Zwaardplant kun je prima wat bodemvoeding gebruiken.
De andere nummers mogen andere leden invullen 😉

Nummer 5 zijn 2 dezelfde planten en heeft rode balderen. Dus denk geen Cryptocoryne.

Heb je de Javavaren opgebonden want die mag niet met de wortelstok in de bodem en bij de Crypto en de Zwaardplant kun je prima wat bodemvoeding gebruiken.
De varen zat op het hout toen ik het kocht bij de winkel. Deze lag dus al in een bak. Dit gold voor zowel de Javavaren als de grote Anubias.
De kleine anubias heb ik ook tussen de stenen gestopt en niet in de grond.

Nummer 4, de vermoedelijke crypto, doet het in mijn ogen het slechtst. Het blad is dun, in het begin loste deze zelfs op. Ook nummer 6 is niet mooi geworden. Wat bruinig en ziet er gewoon niet mooi en levendig uit.
Ik voeg per dag 2 ml Ferro en Profito toe en 3 ml Carbo. Dit alles van Easy Life.

1 lijkt me de Vallisneria
4 lijkt me een Crypto
8 lijkt me Javavaren inderdaad
9 lijkt me een Zwaardplant
5 lijkt me zover ik kan zien ook een Crypto

't Is inderdaad niet allemaal even goed te zien maar 5 lijkt me een Athernantera.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan