I
Idurr
Guest
Hoi!
Graag deel ik met jullie mijn nieuwe project, nadat ik een aantal jaar geleden een aantal bakken heb gehad en recent nog een kleine garnalen bak (met kardinaalgarnalen) ben ik nu weer helemaal opnieuw begonnen.
Ik heb een bijzondere bak aangeschaft, 60x45x45 cm openbak (zo ongeveer 120 liter?) . Achterin zit een mogelijkheid om de slangen en kabels weg te werken.
Mijn inspiratie haal ik uit aquascapes en de bedoeling is ook om mijn eigen scape te maken!
Vooralsnog wil ik hem dit weekend gaan beplanten.
Bestelling voor nu:
2x Javavaren - Microsorium pteropus
1x Pogostemon helferi
2x Eleocharis parvulus (Dwerg Naaldgras)
1x Echinodorus magdalenensis
2x Echinodorus xinguensis
1x Microsorum narrow leaf
2x Anubius nana
Fissidens Fontanus “Phoenix Moss”
Momenteel heb ik een lichtbak met 2x T5 lampen erboven. Maar ben van plan dit om te bouwen naar Led verlichting.
Daarnaast heb ik nu ook een Co2 installatie van Dennerle (overgenomen). Deze wil ik aan gaan sluiten wanneer ik de planten erin heb staan.
Verder wordt de bak gefilterd door een Eheim 2215 externe filter, voorals nog via groene buizen maar heb glazen lily pipes besteld, moet nog binnen komen!
Tot zo ver technische.
Ik ben nu begonnen met de hardscape. Ik heb naar mijn idee een erg mooi stuk spiderwood gekocht wat precies groot genoeg is en ook precies past bij de scape die ik wil maken.
Daarnaast had ik nog een behoorlijke partij seiryu stenen, waar ik al een hele tijd fan van ben.
Daarmee ben ik gaan puzzelen om uiteindelijke een mooie opzet te hebben.
Qua bodem heb ik ook even gezocht en uit eindelijk voor filterzand (+/- 20 kg) gekozen.
Vervolgens heb ik raamfolie op de achterkant geplakt (wit).
De bewoners die er uiteindelijk inkomen heb ik behoorlijk wat ideeën voor maar nog niets concreets.
Weet in iedergeval dat ik garnalen (waarschijnlijk Taiwan Bee) erin ga houden en een scholen vis.
Maar dat vogel ik nog even uit, nu eerst opstarten en indraaien!
Laat maar weten wat jullie vinden!
Foto's!!! :
Hier de allereerste opzet...
Hier met filterzand en wat meer hoogte..
Zij-aanzicht, vanaf mijn bank 🙂
Graag deel ik met jullie mijn nieuwe project, nadat ik een aantal jaar geleden een aantal bakken heb gehad en recent nog een kleine garnalen bak (met kardinaalgarnalen) ben ik nu weer helemaal opnieuw begonnen.
Ik heb een bijzondere bak aangeschaft, 60x45x45 cm openbak (zo ongeveer 120 liter?) . Achterin zit een mogelijkheid om de slangen en kabels weg te werken.
Mijn inspiratie haal ik uit aquascapes en de bedoeling is ook om mijn eigen scape te maken!
Vooralsnog wil ik hem dit weekend gaan beplanten.
Bestelling voor nu:
2x Javavaren - Microsorium pteropus
1x Pogostemon helferi
2x Eleocharis parvulus (Dwerg Naaldgras)
1x Echinodorus magdalenensis
2x Echinodorus xinguensis
1x Microsorum narrow leaf
2x Anubius nana
Fissidens Fontanus “Phoenix Moss”
Momenteel heb ik een lichtbak met 2x T5 lampen erboven. Maar ben van plan dit om te bouwen naar Led verlichting.
Daarnaast heb ik nu ook een Co2 installatie van Dennerle (overgenomen). Deze wil ik aan gaan sluiten wanneer ik de planten erin heb staan.
Verder wordt de bak gefilterd door een Eheim 2215 externe filter, voorals nog via groene buizen maar heb glazen lily pipes besteld, moet nog binnen komen!
Tot zo ver technische.
Ik ben nu begonnen met de hardscape. Ik heb naar mijn idee een erg mooi stuk spiderwood gekocht wat precies groot genoeg is en ook precies past bij de scape die ik wil maken.
Daarnaast had ik nog een behoorlijke partij seiryu stenen, waar ik al een hele tijd fan van ben.
Daarmee ben ik gaan puzzelen om uiteindelijke een mooie opzet te hebben.
Qua bodem heb ik ook even gezocht en uit eindelijk voor filterzand (+/- 20 kg) gekozen.
Vervolgens heb ik raamfolie op de achterkant geplakt (wit).
De bewoners die er uiteindelijk inkomen heb ik behoorlijk wat ideeën voor maar nog niets concreets.
Weet in iedergeval dat ik garnalen (waarschijnlijk Taiwan Bee) erin ga houden en een scholen vis.
Maar dat vogel ik nog even uit, nu eerst opstarten en indraaien!
Laat maar weten wat jullie vinden!
Foto's!!! :
Hier de allereerste opzet...
Hier met filterzand en wat meer hoogte..
Zij-aanzicht, vanaf mijn bank 🙂
Laatst bewerkt door een moderator: