Wat is er nieuw

Iemand die het weet?

Die dingetjes op de ruit dat zijn hydra's.

Maar je post gewoon een foto, zonder aan te geven wat je nu wilt weten. Kan zijn dat mijn glazen bol niet correct aangeeft waar je precies heen wilt 😉

~ Ivo

Lijken net kleine spinnetjes 🙄
Zitten vast op het raam aan soort dik spriet 8ig iets..
Er zitten ook kleine voelsprieten aan lijken wel tentakeltjes...?
Als ik ze aan tik gaan de tentakeltjes naar binnen en het lijk er niet op dat ze zich verplaatsen..

Het is een kweek bakj voor slakjes en garnaaltjes, staat op de zolder met altijd een raam open.
bakje is open dus zou iets van buitenaf kunnen zijn..

Wie weet er wat het zouden kunnen zijn?

MVG
Ben

klopt Mascha&Ivo was even eten tussedoor!

Wel bedankt voor snelle reactie hoor!
hydra's nooit gezien of gehoord 🙂

Kan er zo snel even geen duidelijke info over vinden maar lijken me niet gevaarlijk 😀

Het is maar een kweekbakj zonder teveel poespas

bak beneden zitten ze niet in..

Hydra
Hydra
The hydra is only dangerous to very little fish. It is a low type of life, a polyp, that devours fish up to about 3/16 -in. long, and also daphnia.

It has from 3 to seven tentacles spreading from the mouth in a star-like formation, to which the thin elongated body is attached. The actual shape isn't the exact same in all specimens. They differ widely, making it nearly impossible to describe them with out going into volumes of detail.

It attacks by waiting for a fish or daphnia to pass near sufficient to be caught by the tentacles.

It is then drawn into the mouth to be digested - undigested portions being returned via the mouth. It is not uncommon for a single hydra to have daphnia held by every tentacle waiting their turn to be devoured.

They multiply themselves by budding and division, and given great conditions propagation is rapid.

You are able to get rid of this pest by removing all your fish and bringing the temperature of the water up to 105�F. This is rather an inconvenient technique, and you might prefer to add one teaspoonful of household ammonia to every five gallons of water.

Permit this to stand for two hours after which a complete change of water should be made in the aquarium. The ammonia won't harm the plants, but fish should be removed.

Zie geen reden tot paniek, schep af en toe een zooi slakjes over naar mijn andere aquarium voor de dwergkogeljes en zo ook de garnalen wanneer ze amper meer kweken in de andere bak( dit omdat de jonge garnaaltjes ook naar de kogeltjes gaan.

Garnalen uitvangen, Is alles er uit, scheutje azijn er in 1cc per liter.
Doe het per 5 cc,en kijk hoe ze reageren.

Had het ook pas, zag ze zo ineen schrompelen.

Wel goed doorfilteren en dan water verversen.

Zie het niet zitten er vissen in te doen.
alles uitvangen, scheutje azijn erin is ook niet even gedaan.
Dan kan ik beter alles eruit halen want slakjes en garnaaltjes zitten overal.

ik heb nog even doorgekeken en las dat de appelslak ze mogelijk ook wel lust!
Mijn vader heeft blauw spat voor als de appelslak ze niet eet.

Laat het wel weten als ik er van af kom en hoe.
Morge komen de appelslakken.

Bedankt voor de reaties tot nu toe.

Als je je Hydra's niet bestrijd kunnen ze zich in weinig tijd enorm snel vermenigvuldigen. Dan zie je ze opeens werkelijk in je hele aquarium zitten.

Hobbygroet,
Jos Hut

Jos Hut zei:
Als je je Hydra's niet bestrijd kunnen ze zich in weinig tijd enorm snel vermenigvuldigen. Dan zie je ze opeens werkelijk in je hele aquarium zitten.

Hobbygroet,
Jos Hut

Klopt, ik heb er een tijd geleden ook last van gehad. Wat wel vreemd is dat ze na enige tijd zijn verdwenen. Het werden er steeds minder en nu ben ik ze helemaal kwijt.

Ik ben toen niet direct tot bestrijden overgegaan doordat in het aquarium erg veel Helena's zaten welke ik niet allemaal wou doden.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan