Iemand een idee wat dit voor visje is?


J

Jessy3288

Guest
Ik heb 2 sluierstaarten,die eten de waterpest op.
Dus ik heb in de winkel nieuwe waterplantjes gekocht en ze in een apart klein aquarium gedaan om ze te kweken.
Maar nu heb ik ineens ruim 30 babyvisjes en geen idee wat het zijn.
Ik ben terug naar de winkel geweest en daar zwemmen geen vissen bij de plantjes en ze wisten het daar dus ook niet.
Ik hoop dat iemand me kan vertellen wat dit voor visjes zijn.
 

Bijlagen

  • 20210530_191238.jpg
    20210530_191238.jpg
    80.6 KB · Weergaven: 169
Geen flauw idee wat het zou kunnen zijn maar gezien de bouw en het verhaal erachter denk ik een bodembewoner, die plakken eitjes aan planten en dergelijke, dus mijn gok (want de winkel kweekt zelf geen planten) is dat een particuliere viskweker een berg planten over had en die gedoneerd heeft aan de winkel.
 
Hoelang duurt t ongeveer voordat het een beetje zichtbaar wordt wat voor soort het is?
 
Het is bijna onmogelijk zulke jonge vissen te identificeren. Over het algemeen als dit gebeurt komen de planten uit een vijver en zijn het goudvissen. Voor je echt zeker bent zal er aardig wat tijd over heen gaan, afhankelijk van soort, temperatuur, etc, kan het wel een half jaar duren.
 
Dank jullie wel voor de antwoorden,dat wordt dus gewoon geduld hebben met wat het voor soort is :)
 
30 baby visjes :eek:

Wil je wel weten wat het gaat worden. Straks zit je met 30 goudvissen wat moet je daar mee doen. Je sluiers lusten wel een baby snack :juggle:
 
Hahahaha,nee dat vind ik wel weer wat zielig hoor om ze op te laten eten
 
Ik begrijp je reactie maar goed om ze goed te kunnen laten opgroeien en heb je wel ruimte nodig natuurlijk. Maar goed, het is nog afwachten wat het zijn.
 
Ziet er een beetje uit als de jongen die ik had van de Pseudomugil gertrudae. Dat naar beneden gebogen neusje. Maar het is afwachten, gefeliciteerd! :D
 
Ze zijn inmiddels een stuk groter....de een wat groter als een ander....nog steeds weet ik het niet,maar ik vermoed dat t goudvissen zijn ....
 

Bijlagen

  • 20210704_173203.jpg
    20210704_173203.jpg
    179.9 KB · Weergaven: 122
Ze zijn inmiddels een stuk groter....de een wat groter als een ander....nog steeds weet ik het niet,maar ik vermoed dat t goudvissen zijn ....
Dat zijn zeker weten goudvissen :)

Lijkt me gewoon dat je vissen zich voortgeplant hebben in de bak, en dat dit hun baby's zijn.
 
Dank jullie wel , is t trouwens normaal met babyvisjes dat er een paar enorm groot zijn en de rest meer dan de helft kleiner?
 
Ja ik hou er wel een paar,de anderen geef ik weg, want plek om 30 goudvissen te plaatsen heb ik niet of nouja wil ik niet maken haha
 
Ja dat is heel normaal je hebt er altijd brutaaltjes bij die sneller en meer eten en andere sukkeltjes wegduwen, het wil helpen als je het voer wat meer verspreid
Ahh gelukkig maar,begon al te twijfelen of er misschien nog een andere soort visje ook in zat haha
 

Terug
Bovenaan