Wat is er nieuw

Iemand een idee

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Wend2009
  • Startdatum Startdatum
W

Wend2009

Guest
20191222_180835.jpg

Kan iemand vertellen wat dit is.

Alvast bedankt
 
Hmm lastig te zien. Misschien mosseldiertjes?
 
Sommige vlekjes lijken wel een soort van hydra maar dan anders, anderen lijken op mosseldiertjes. Foto is te onduidelijk voor mij. Eigenlijk een antwoord waar je niks aan hebt:Dk
 
Ik zat ook nog aan hydra te denken inderdaad, die zie je ook vaak in de vreemdste vormen. Als de diertjes van heel dichtbij een beetje lijken op anemoontjes en niet voortbewegen dan is het hydra. Lijken ze meer op een klein ovaal beestje wat kruipt dan mosselbeestjes.
 
Bah heb al een hydra gehad wel andere soort .
Gaan de goudgouramis deze dan ook eten?
 
Honinggourami;×
 
Je kan hydra simpel bestrijden met een halve dosis Flubenol.
 
20191222_201103.jpg

Hier kan je het iets beter zien
 
Ondertussen een hoop info gehad maar nog niet de oplossing.
Het zit intussen door heel de bak heen.
Schoonmaken maar het komt net zo hard terug.
Planten scheiden er mee uit.
Intussen weer een laag op het water
Word er moedeloos van.
 
Maar leeft dat dan niet in zout water.
Ik kan met het blote oog geen verbindingen zien.
Is het schadelijk (mooi in iedergeval niet).
Pff eindelijk liep de bak een beetje normaal.
Dankjewel trouwens voor het meezoeken
 
Ik zou toch anders eens iets proberen als Flubenol.

Dit had je gezegd ja
Maar is dit mogelijk met slakken garnalen en mosselen en krabben?
De vissen zullen er wel tegen kunnen maar hierboven vraag ik me af.
 
Kun je eens proberen om van een zo'n anemoon groepje een close-up foto te maken? Het beste leg je de lens van je camera of telefoon gewoon tegen het glas aan.
 
20191222_201103.jpg
Kun je eens proberen om van een zo'n anemoon groepje een close-up foto te maken? Het beste leg je de lens van je camera of telefoon gewoon tegen het glas aan.

Vanmiddag gaat het onder de microscoop trek er dan een plant uit om mee te nemen zal eens kijken of echt een close up foto lukt.
Heb de ruiten gisteren schoongemaakt dus op dit moment alleen aan en onder de planten.
Helaas is het ook een zelfbouw waardoor de foto breekt van dichtbij door de dikte van het glas.

Zal vanmiddag de foto proberen te maken dan.
Voor nu is deze het beste in iets te zien.
 
Weet niet goed wat de toegevoegde waarde zal zijn van een microscoop want is zo duidelijk te zien.

Leeft het/beweegt het, verplaatst het zich?

Misschien iets van schimmel? Probeer eens wat cattabladeren of de vloeibare versie van Easy life. Dit is verder niet giftig volgens mij voor je garnalen en slakken. (zeker weet ik dit niet)
 
Weet niet goed wat de toegevoegde waarde zal zijn van een microscoop want is zo duidelijk te zien.

Leeft het/beweegt het, verplaatst het zich?

Misschien iets van schimmel? Probeer eens wat cattabladeren of de vloeibare versie van Easy life. Dit is verder niet giftig volgens mij voor je garnalen en slakken. (zeker weet ik dit niet)

Omdat diegene waar al mijn spullen vandaan komen het anders ook niet weet dus wil hij het bekijken onder de micro.
Want je ziet het niet zitten anders.
De vorige keer had ik een blad met dat meegenomen maar op een of andere manier is het dan niet zo zichtbaar.
Met de micro heb je toch wat meer licht enzo.
Ik heb niet het idee dat het beweegt.
Het vermeerderd wel makkelijk.
Ik denk dat de vissen het ook eten want soms is het minder zonder dat ik gepoetst heb.
En aangezien mijn planten ook beginnen te sterven wil hij ook het water nog een keer checken.

Kan dan wel tegelijk die bladeren meenemen dat kan zoiezo geen kwaad
 
Ja waterwaardes even laten bekijken nooit weg en microscoop is voor zaken die je met blote oog niet kunt waarnemen. Maar als degene meteen kijkt met microscoop kan nooit kwaad. Hoewel grote dingen die je met het oog zie dan ook juist weer totaal onduidelijk worden onder een microscoop.

De foto is denk wel duidelijk hoe het eruit ziet alleen de vraag wat is het. Ik heb ook geen flauw idee zoveel vreemde algjes, beestjes, schimmels en bacterieen.

Inderdaad de bladeren erin en kijken of het iets doet. Groffer geschut kan altijd nog. je heb ook nog easy life Voogle. Dit claimt iets te doen met bacterieen. Weet niet of dit het oplost maar is een optie en ook prima voor je inwoners.
 
Ja waterwaardes even laten bekijken nooit weg en microscoop is voor zaken die je met blote oog niet kunt waarnemen. Maar als degene meteen kijkt met microscoop kan nooit kwaad. Hoewel grote dingen die je met het oog zie dan ook juist weer totaal onduidelijk worden onder een microscoop.

De foto is denk wel duidelijk hoe het eruit ziet alleen de vraag wat is het. Ik heb ook geen flauw idee zoveel vreemde algjes, beestjes, schimmels en bacterieen.

Inderdaad de bladeren erin en kijken of het iets doet. Groffer geschut kan altijd nog. je heb ook nog easy life Voogle. Dit claimt iets te doen met bacterieen. Weet niet of dit het oplost maar is een optie en ook prima voor je inwoners.
Ik ga het meenemen zo in het gesprek dankjewel
 
Dit had je gezegd ja
Maar is dit mogelijk met slakken garnalen en mosselen en krabben?
De vissen zullen er wel tegen kunnen maar hierboven vraag ik me af.

Voor garnalen geen probleem en voor krabben ook niet denk ik maar veel slakken leggen wel het loodje inderdaad. Mosselen daar durf ik het niet van te zeggen.
 
Helaas kon hij er onder de micro niet veel meer van maken.
Of geduld of een soort puisten op de planten dacht hij eventueel aan.
Het beweegt niet in iedergeval.
 
Jammer maar ja je hebt het geprobeert. Ik heb het ook nog nooit echt gezien dus je kan alleen maar hopen dat er nog een lid is die het herkent en de naam ervan weet.
 
Jammer maar ja je hebt het geprobeert. Ik heb het ook nog nooit echt gezien dus je kan alleen maar hopen dat er nog een lid is die het herkent en de naam ervan weet.

Tot nu toe wel hier en daar tegengekomen maar niet iemand die weet wat het is.
Hopelijk komt er nog iemand die het wel weet.
 
Ik heb nog wat rond zitten kijken naar bijzondere afbeeldingen van slijmzwammen en dergelijke, maar niets wat overeenkomt, sommige vinden een slijmzwam welke ook al uitzonderlijk is en mooi en anderen willen er graag vanaf, dus enerzijds gefeliciteerd met deze bijzonderheid, anderzijds kan ik je er helaas niet verder mee helpen.
 
Heb je nu wel de cattapabladeren? Ik heb z on maar een flauw vermoeden dat het een soort schimmel is. Gezien het dus niet leeft en beweegt is het in ieder geval dan geen eng beestje 🙄 Dat heeft ie onder de microscoop moeten zien.
 
Heb je nu wel de cattapabladeren? Ik heb z on maar een flauw vermoeden dat het een soort schimmel is. Gezien het dus niet leeft en beweegt is het in ieder geval dan geen eng beestje 🙄 Dat heeft ie onder de microscoop moeten zien.

Voor de hoeveelheid van mijn bak was dat niet echt slim zei hij dan moest ik er 10 a 15 in doen in een keer voordat het zou werken.
En dat flesje kon volgens hem niet met de mosselen enzo.
Hij zei ik ben overbezorgde.
Volgende maand komt er een extra oase 600 misschien dat dat ook helpt.
Ben bang daarna ook over te moeten op co2.
 
Jouw idee of zijn idee?

Mijn idee de oase 600 pomp is met spraybar te zwak.
Voor nu heb ik voor de waterstroom een extra intern pompje hangen.
Een aangezien ik eigenlijk nog groter wil.
Dacht ik 2 vliegen in één klap.
Volgens de aquarium zaak is het zoiezo moeilijk om bij dit formaat bak zonder co2 te werken.

Advies mag altijd
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan