Wat is er nieuw

Iemand enig idee wat dit is?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Skottelbraai
  • Startdatum Startdatum
S

Skottelbraai

Guest
Hallo!

Speciaal een account aangemaakt om me te beroepen op jullie wijsheid: Ik heb sinds een aantal weken een aantal vreemde beestjes in mijn aquarium, geen idee waar ze vandaan komen. Ik dacht eerst dat het garnaaltjes waren (ik heb vuurgarnaaltjes in de bak), het is echter toch een totaal ander diertje. Het beestje zwemt met haar achter vinnen. Ik zou graag willen weten of dit beestje schadelijk is, of niet, anders laat ik haar vrolijk rondzwemmen 🙂

Alvast bedankt!
beest.jpg

een libelle of waterjuffer larve deze willen nog wel eens een visje opsmikkelen dus ik zou hem verwijderen uit je aquarium

Ik heb er van de week ook een uit mijn aquarium gehaald en in de vijver gezet.

Dat is hem inderdaad! Bedankt voor de snelle antwoorden. Hoe waarschijnlijk is het dat deze vriend mijn appelslak vermoord heeft? Ik heb namelijk sinds gister een dode appelslak...Ik ga ze er in ieder geval uithalen. Ik hoop dat het er maar 1 was 🙂.

Nogmaals bedankt!

Als ze slak lekker vinden dan is het wel waarschijnlijk 😉
Bij mijn weten zijn het larven die in principe alles eten met een voorkeur voor dierlijk.

Zo, nog even een laatste update: vandaag het aquarium helemaal leeg gehaald (planten en grote stenen eruit). Bleken er 3 van deze evil rakkers in te zitten, waaronder een gifgroene. Zelfs met alles eruit waren ze praktisch onzichtbaar, goeie schutkleuren dus.

Nogmaals bedankt! ik hoop dat ik ze allemaal te pakken heb gehad 🙂.

tja waar er een is zijn er vaak meer deze rakker ook in mijn aquarium gehad heeft me toch een groot deel van mijn jonge betta's gekost had er 41 inzitten uiteindelijk maar 15 overgehouden.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan