Wat is er nieuw

Iemand enig idee wat voor baby visje dit zijn?

• Onderwerp starter Onderwerp starter goldvis
  • Startdatum Startdatum
G

goldvis

Guest
Ik hield het al elke dag in de gaten...of de guppen kleintjes kregen...maar niets...
Maar nu inene vandaag zag ik inene 1 klein visje...even later nog een klein visje...ze zijn niet doorzichtig..zo zijn zo zien baby gupjes er toch uit pas na hun geboorte? Ook zien er al groot uit...En er zijn er maar 2. Meestal zijn er toch veel meer bij 1 worp...Na 1 nacht...zien babygupjes er toch niet al zo groot eruit?? Het lijkt mij een mannetje en een vrouwtje....Of zijn deze 2 van de dalmati�rs? Maar die werpen toch ook meer baby's?? Ben benieuwd...
wat denken jullie? Heb ze nu even apart gezet....

picsart_1406904665774.jpg

Nog even een foto....

picsart_1406905302075.jpg

aan de staart te zien , volgens mij dalmatiers....

waarschijn de rest als levend voedsel geindigt

Oww dat zou wel gaaf zijn 🙂 dat is dan wel snel gegaan met de rest....van de baby's :-( moet het afgelopen nacht gebeurd zijn....zoals ik die 2 nu zie is het nog een mannetje en vrouwtje ook 😉
Na veel zoeken op internet heb ik wel gelezen dat ze wel minder werpen dan guppy's....

maar dan vermoed ik toch , dat ze al langer rond zwemmen .

aan de grote te zien

Straatklinkerfm zei:
aan de staart te zien , volgens mij dalmatiers....

waarschijn de rest als levend voedsel geindigt

Dat zou best dan eens kunnen kloppen.
maar het geslacht is denk ik op deze grote nog niet te bepalen.

Deze foto's zijn ingezoomed en dan weer verkleind hoor..ik schat ze in op een kleine 1 cm. Ach...dan zie ik het wel qua geslacht 🙂 maar qua staart en vinnen leek er al zo duidelijk verschil in te zien...maar dat is zo lastig om op te foto te zetten....

picsart_1407403441895.jpg

picsart_1407403555290.jpg

Hai hai,
Even een update..
Dit zijn de twee visjes nu..ze groeien lekker...
Maar heb een vraagje...vanaf wanneer kunnen ze bij de volwassen vissen terug? Want wil niet dat ze opgegeten worden...Want het typische is...er zwom weer 1 babyvisje in me grote aquarium...en wat dit nu voor eentje is??
Ze oogten echt niet megadik...dus zwanger...en nu maar weer eentje over...mis het grote moment van, net iedere x. En dan vreten ze die kleintjes wel erg snel op hier :-(
Dit is ook een foto van de nieuweling...Zou dit een gewoon guppy zijn?
Zou deze eventueel bij die twee andere kleintjes kunnen??

Alvast weer bedankt voor jullie reacties!!

Het zijn bastaard mollie's (de bovente is ene Guppy). De zgn Dalmatiers zijn niets anders dan bastaarden tussen Poecilia spenhops en Poecilia velifera.

Veel mensen houden deze soorten moeilijk langdurig in leven. Te koud gehouden en verkeerde voeding lijken de grootste oorzaak.Daarom moet je deze ook vrij warm houden (graad of 27) in een flinke bak houden (minimaal een meter)en vooral plantaardig voedsel geven zoals een Guppy of Malawivlok.

Je bodem is niet zo geschikt er gaat veel vuil tussen zitten en dat kan problemen geven.

Hoi botia,

Wij hebben een prima aquarium, met de juiste bodem, temperatuur, voeding en alles....

Mijn vraag is alleen kunnen die kleintjes al terug bij de volwassen?? Zo nee kan dat kleine gupje bij die die andere 2 kleintjes of moet die weer in een aparte blijven??

Thanks voor je info!!

Ps...die bodem die je ziet is niet van me grote aquarium waar de volwassenen inzitten!!

Wat is prima? Wat voor Mollie's prima is dat niet voor Platy's en Guppen. Ik heb al meer dan 25j aar intensieve ervaring met deze vissen en roep dus niet zomaar iets. Dat deze soorten als absolute beginners vissen worden gezien is helaas ook onzin.

De Kleine Gup zou tijdelijk bij die andere kleintjes kunnen. Een vis kan je veilig terugplaatsen als deze een cm of 2 is.

goldvis zei:
Ps...die bodem die je ziet is niet van me grote aquarium waar de volwassenen inzitten!!
Welke vissen erin zitten doet helemaal niets af aan het argument van Botia, waar ik helemaal in mee ga:
"er gaat veel vuil tussen zitten en dat kan problemen geven"

~ Ivo

Mascha&Ivo zei:
goldvis zei:
Welke vissen erin zitten doet helemaal niets af aan het argument van Botia, waar ik helemaal in mee ga:
"er gaat veel vuil tussen zitten en dat kan problemen geven"

~ Ivo

Deze bodem is van het aquariumpje waar de 3 kleintjes tijdelijk inzitten en de bodem maak ik met regelmaat schoon....

Botia zei:
Wat is prima? Wat voor Mollie's prima is dat niet voor Platy's en Guppen. Ik heb al meer dan 25j aar intensieve ervaring met deze vissen en roep dus niet zomaar iets. Dat deze soorten als absolute beginners vissen worden gezien is helaas ook onzin.

De Kleine Gup zou tijdelijk bij die andere kleintjes kunnen. Een vis kan je veilig terugplaatsen als deze een cm of 2 is.

Wie zegt dat ik zo maar ik "iets" roep....
heel erg fijn dat je zo lang ervaring hebt met je vissen en aquariums houden....

Maar om dan zo te reageren....vind ik niet nodig, beetje vriendelijker mag ook wel...

Ik heb me niet zo maar iets laten "verkopen" in de vissen speciaalzaak...

Botia zei:
Ik heb al meer dan 25j aar intensieve ervaring met deze vissen en roep dus niet zomaar iets.

Botia geeft hier aan zelf lange ervaring te hebben en niet zomaar iets te roepen. Hij bedoeld dacht ik niet dat jij zo maar iets roept 😉

Ik bedoelde het precies zoals jessicapilon het zegt. 😉 Juist door je te laten weten hoe mijn kennis is laat ik je weten dat ik niet zomaar iets roep wat je op veel forums (hier valt het wel mee) dus wel ziet. 😉

Hoi john,

Dat snap ik...maar als je het gehele stukje leest...komt dat op mij niet zo vriendelijk over... in eerste instantie. Ik ben hier net nieuw op het forum. En vraag hier iets over me geboren nieuwkomers...hoe of wat...

Sorrie hoor botia....
verkeerde interpretatie dan!!!
Mijn excuus!!
Hoop dat je hem aanvaren wilt!!

Had het idd verkeerd gelezen nu ik het weer nogmaals terug gelezen had... had het zo gelezen dat ik niet zo maar iets moest roepen met dat het prima is...

snap je wat ik bedoel...schaam me diep....

Maakt niet uit en dat is het vervelende van geschreven tekst.

Dank je!!
Ja dat is het idd...geschreven tekst is soms niet handig...

Misschien even terug naar het aquarium dan, nu dit uit de wereld is?

Wat is temperatuur dan, wat voer je ze, etc.?

~ Ivo

goldvis zei:
Had het idd verkeerd gelezen nu ik het weer nogmaals terug gelezen had... had het zo gelezen dat ik niet zo maar iets moest roepen met dat het prima is...

snap je wat ik bedoel...schaam me diep....
Kan iedereen gebeuren toch. Gewoon weer lekker verder nu het uit de wereld is 😉

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan