Wat is er nieuw

Iemand ervaring met dit (soort) sumpje uit china ?

Scalari

Well-known member
Lid geworden
14 februari 2009
Leeftijd
66
2020-11-04_08-43-11.jpg

Ja ziet er redelijk fragiel uit en brrrrr plexiglas schroefjes, maar er is altijd wel seconde lijm dus dat zal dan wel..
Is de werking en doorstroming voldoende voor een 80 liter bakje, en dan als vervanging van superfish interne brut

Die overflow zoals op dit plaatje is natuurlijk knudde maar er zijn betere modellen met een tuitje of zou je het ding kunnen afzinken in het aquarium ???

Deze op de foto zou 32cm zijn maar er stond ook bij dat de maten tot +/- 3 cm kunnen afwijken.. lol

Leuk dingetje hoor.
Die schroefjes kunnen redelijk wat hebben gwn handvast aandraaien.

Maar goed dat je hem in het aquarium moet hangen, is wel erg smalle uitloop bij inlaat. Ziet er wel grappig uit.

Die afwijking zal wel te maken hebben met op welke dag hij gemaakt wordt 😆

Leuk dingetje hoor.
Die schroefjes kunnen redelijk wat hebben gwn handvast aandraaien.

Ik vond hem ook erg leuk, gaat trouwens om 60liter bakje
Zal er toch wel leuk uitzien op Home60 denk ik
Desnoods is zoiets zelf ook wel te fabrieken..

De prijs was erg vaag maar deze zou zo rond de 23 euro zijn bij Ali

Het is niet helemaal hetzelfde, maar meneer Pondguru heeft wel eens een review gedaan van zo'n aquarium tricklefilter vanuit China en was daar prima tevreden over. Ik kan mij voorstellen dat het gebruikte materiaal ongeveer hetzelfde zal zijn alleen het principe is natuurlijk iets anders. Wellicht leuk om even te kijken:

ziet er op zich wel geinig uit om zoiets als sump te gebruiken

Ik vind dit erg interessant en volg dit topic met grote belangstelling! :petjeaf:

Is de werking en doorstroming voldoende voor een 80 liter bakje, en dan als vervanging van superfish interne brut
Ja de werking van zoiets zal vele malen beter zijn!

Die overflow zoals op dit plaatje is natuurlijk knudde maar er zijn betere modellen met een tuitje of zou je het ding kunnen afzinken in het aquarium ???
Die snap ik even niet. Wat is er mis met de overflow? En wat bedoel je met afzinken in het aquarium?
Zoals ik dit ding begrijp is het een overhead 'sump' en dus iets wat boven je aquarium staat. Met een opvoerpompje pomp je water er in en stroomt dan vanzelf weer terug naar het aquarium. Hij is aan de bovenkant niet dicht dus je kan hem zeker niet laten afzinken, tenzij je hem als decoratie wilt gebruiken 😉

Ja de werking van zoiets zal vele malen beter zijn!

Die snap ik even niet. Wat is er mis met de overflow? En wat bedoel je met afzinken in het aquarium?
Zoals ik dit ding begrijp is het een overhead 'sump' en dus iets wat boven je aquarium staat. Met een opvoerpompje pomp je water er in en stroomt dan vanzelf weer terug naar het aquarium. Hij is aan de bovenkant niet dicht dus je kan hem zeker niet laten afzinken, tenzij je hem als decoratie wilt gebruiken 😉
nou die uitloop (weet ik hoe dat allemaal heet) en de foto is daar niet erg helder in, maar ik neem aan dat dat die 3 gaatjes aan de rechterkant zijn, ik stel me voor dat dat wel kliederen is
en met afzinken bedoelde ik laten drijven als een bootje, dan heb je dat gespetter niet of veel minder 🙂

ik zit nu onder de verf, ik zal vanavond proberen wat meer te vinden. want ik vind het echt een leuk ding

Lijkt wel wat op wat er in mijn bak zit, alleen met meer vakjes. Bij mij functioneert dat in ieder geval prima, zo'n overflow. Ik denk dat dit een leuke toevoeging kan zijn voor iedereen met en klein bakje zonder ruimte voor grote externe filters. Als de bak aan de bovenkant open is en niet in een kast staat ingebouwd, zou je inderdaad bovenin nog plantjes kunnen zetten als aquacultuurprojectje
( aquaponics). Leuk om keukenkruiden in te kweken of zoiets.

Als je dat ding een floaty geeft kan hij gewoon in het aquarium drijven, zolang er maar iets van lucht omheen gevangen zit.
Ik kwam deze tegen:

aangezien die van Pondguru uit China je momenteel aanzienlijk meer kost dan 20 pond, haha.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan