Iemand ervaring met een NICREW LED lamp??

Teun van Lent

Well-known member
Lid geworden
1 oktober 2019
Berichten
166
Leeftijd
25
Locatie
Wageningen
Hallooo,

ik heb een nieuwe interessante LED lamp gezien op alibaba, gezien dat wat goedkoper is uiteraard. Het is een NICREW LED lamp (110V-240V) (30-72 cm), die als het goed is een ingebouwde timer heeft en dim-opties. Heeft iemand eerder zulk soort lampen gehad van NICREW? En wat zijn jullie ervaringen ermee?
 
Ik ben toevallig ook in China aan het kijken naar aquarium LED verlichting voor een Slootje dat ik momenteel probeer vorm te geven. Ik kom de Nicrew verlichting met enige regelmaat tegen bij webshops in China. Ik volg dit topic dan ook graag met veel interesse! :petjeaf:
 
Ik heb een nieuw aquarium en nieuwe verlichting. In maart 2018 heb ik

" Nicrew 72-94cm Aquarium LED Lighting Fish Tank Light Lamp with Extendable Brackets 90 White and 18 Blue LEDs Fits for Aquarium" gekocht op ali ( https://nl.aliexpress.com/item/32794870170.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27424c4dpUbmeS) en die ligt hier nu dus.. Is wat krom getrokken en 2 witte en 1 blauwe led doen t niet meer, maar er komt toch behoorlijk wat licht nog af van de overgebleven 105 leds. Als je in de buurt woont mag je hem komen halen en voor verzendkosten stuur ik hem op
 
Oja, die brackets die er bij zaten heb ik nog wel, maar die heb ik ergens anders voor gebruikt en ze zijn erg verroest
 
NICREW is een bugetmerk en de kwaliteit laat toch wel wat te wensen over. Zeker omdat ze niet (spat) waterbestendig zijn.Ledjes gaan vrij snel oxideren. Maar voor de rest kan je het prima gebruiken
Ik heb er de 40A een tijdje gebruikt voor een mosbakje. Geeft niet veel licht af; op mijn 40cm bakje slechts 400 lumen. Voor mosjes en andere planten die niet zoveel licht nodig hebben is dat prima.
Maar zou toch iets meer geld uitgeven voor wat meer kwaliteit en kiezen voor een Chihiros. (als je low-budget wil blijven)
 
Even verder gaan in een oude topic, iemand verder ervaringen met de nicrew lampen? Ben voor mijn lido 120 aan het kijken voor een andere lamp maar wel low budget en liefst dimbaar. Lees hier over de nicrew wisselende ervaringen
 
Even verder gaan in een oude topic, iemand verder ervaringen met de nicrew lampen? Ben voor mijn lido 120 aan het kijken voor een andere lamp maar wel low budget en liefst dimbaar. Lees hier over de nicrew wisselende ervaringen
Dat zou ik niet doen. Volg een eerder gegeven advies en kies voor iets beters. Een lamp heeft een functie en wel een belangrijke. Waarom wil je op een dergelijk iets besparen? Over het algemeen doe je dit ook niet op een filter of verwarming?
 
Even verder gaan in een oude topic, iemand verder ervaringen met de nicrew lampen? Ben voor mijn lido 120 aan het kijken voor een andere lamp maar wel low budget en liefst dimbaar. Lees hier over de nicrew wisselende ervaringen

Ik heb de Nicrew Plus Aquarium light 60 boven de Lido 120 hangen

Ik heb serieus getwijfeld of ik niet voor de Full Spectrum van Juwel zou gaan maar uiteindelijk toch door de bocht ook vanwege het prijsverschil van meer dan 250 euro (Budget is a Bitch).

Tsja wat te zeggen, ik ben eigenlijk zeer tevreden over de mogelijkheden van de lamp, al heeft de lamp ook een paar onhebbelijkheidjes
De mogelijkheden om de kleuren en helderheid in te stellen zijn echt super, dat hij bij elke stap even (10de van een seconde) helemaal uitgaat is wat minder
Na een dikke maand zie ik geen alg aanwas, wel een plantje die ietwat aan het verbleken was, plantje staat in zand zonder voeding met een pil (is al ouder plantje die nooit heeft uitgeblonken in happynes)
Ik vind trouwens de optie om op de afstandbediening 4 X een gewenste instelling in het geheugen op te slaan briljant !! (knopjes M1, M2, M3, M4, ingedrukt houden en klaar)
Nog een opmerking, in de dag en nacht cyclus brand het licht feller (100%) en is de lamp s'nachts 6 uur helemaal uit, in de handbediende stand is de opbrengst 80% en blijft hij s'nachts op maanlicht (best wel erg donker nog, dus die gebruik ik.. (ik zie aan de Kuhli's weinig reactie in paniek ofzo dus mooi zat)
Zal morgen nog even een verbruiks testje doen met de speciale plug

De werkelijke licht opbrengst staat haast nergens beschreven maar ik vind het met de lamp op vol, pijnlijk aan de ogen zo'n klap licht :)

Voor die ā‚¬ 48 (bij Amazon) ben ik dik tevreden, zo tevreden dat ik voor de Rio 180 dezelfde gekocht heb, die staan allemaal nog in de doos bdw.

Ik heb wel aan beide kanten een dikke tiewrap om die beugeltjes heen getrokken, zodat het ding wat minder makkelijk heen en weer glijdt.


1633889574820.jpg


Mahjah, ik ben gek, wie doet er nou 3 Betta's in een bakje, dus dit licht zal ook wel van alles aan mankeren, foto zonder flits.
:D:D:D:D:D:D:D:D:D
(dit was een grap hoor)

61s+4tq8oGL._AC_SL1500_.jpg


1632335750953 (1).jpg


1632335750975.jpg


1632335750965.jpg




Nou zo is je vraag denk ik wel beatwoord lijkt mij..
 
Laatst bewerkt:
Dat zou ik niet doen. Volg een eerder gegeven advies en kies voor iets beters. Een lamp heeft een functie en wel een belangrijke. Waarom wil je op een dergelijk iets besparen? Over het algemeen doe je dit ook niet op een filter of verwarming?
Bedankt voor u reactie, ik ben het met u eens dat in dit geval duurder beter is maar daar is voor mij op dit moment geen budget voor.
 
Ik heb de Nicrew Plus Aquarium light 60 boven de Lido 120 hangen

Ik heb serieus getwijfeld of ik niet voor de Full Spectrum van Juwel zou gaan maar uiteindelijk toch door de bocht ook vanwege het prijsverschil van meer dan 250 euro (Budget is a Bitch).

Tsja wat te zeggen, ik ben eigenlijk zeer tevreden over de mogelijkheden van de lamp, al heeft de lamp ook een paar onhebbelijkheidjes
De mogelijkheden om de kleuren en helderheid in te stellen zijn echt super, dat hij bij elke stap even (10de van een seconde) helemaal uitgaat is wat minder
Na een dikke maand zie ik geen alg aanwas, wel een plantje die ietwat aan het verbleken was, plantje staat in zand zonder voeding met een pil (is al ouder plantje die nooit heeft uitgeblonken in happynes)
Ik vind trouwens de optie om op de afstandbediening 4 X een gewenste instelling in het geheugen op te slaan briljant !! (knopjes M1, M2, M3, M4, ingedrukt houden en klaar)
Nog een opmerking, in de dag en nacht cyclus brand het licht feller (100%) en is de lamp s'nachts 6 uur helemaal uit, in de handbediende stand is de opbrengst 80% en blijft hij s'nachts op maanlicht (best wel erg donker nog, dus die gebruik ik.. (ik zie aan de Kuhli's weinig reactie in paniek ofzo dus mooi zat)
Zal morgen nog even een verbruiks testje doen met de speciale plug

De werkelijke licht opbrengst staat haast nergens beschreven maar ik vind het met de lamp op vol, pijnlijk aan de ogen zo'n klap licht :)

Voor die ā‚¬ 48 (bij Amazon) ben ik dik tevreden, zo tevreden dat ik voor de Rio 180 dezelfde gekocht heb, die staan allemaal nog in de doos bdw.

Ik heb wel aan beide kanten een dikke tiewrap om die beugeltjes heen getrokken, zodat het ding wat minder makkelijk heen en weer glijdt.


Bekijk bijlage 332573

Mahjah, ik ben gek, wie doet er nou 3 Betta's in een bakje, dus dit licht zal ook wel van alles aan mankeren, foto zonder flits.
:D:D:D:D:D:D:D:D:D
(dit was een grap hoor)

Bekijk bijlage 332574

Bekijk bijlage 332575

Bekijk bijlage 332576

Bekijk bijlage 332577



Nou zo is je vraag denk ik wel beatwoord lijkt mij..
Bedankt voor u reactie. Als ik het zo lees is deze lamp is principe geschikt voor een bak met makkelijkere planten. Dit zou in mijn geval prima zijn.
 
En past ook nog netjes op het aquarium

Ik zou em wel bij Amazon kopen voor het geval dat je toch niet tevreden zou zijn of dat er wat stuk is, dan is terugsturen iig geen probleem, dat is bij Alli wel een regelrecht drama

Die met die andere afstandsbediening schijnt trouwens toch wel weer een stukje minder geschikt te zijn, tsja t'is allemaal Chinese meuk, maar dit is geen afknappert


 
Zeker @Van Egmond, als je een 'makkelijke' bak hebt voldoet de lamp prima! Ik heb de lamp zelf ook een tijd gehad, maar het bleek uiteindelijk te zwak te zijn voor m'n beplante bak.
Het fijne vond ik wel van de lamp dat je alles in kan stellen, kleuren en intensiteit. Houd er wel rekening mee dat wanneer je de 24h cyclus aanzet op de lamp, er in de nachturen altijd blauw licht brand. Ook al is dit in een kleine hoeveelheid, er brand immers wel licht 24 uur lang waar algen van kunnen profiteren.
 
Ik heb de Nicrew Plus Aquarium light 60 boven de Lido 120 hangen

Ik heb serieus getwijfeld of ik niet voor de Full Spectrum van Juwel zou gaan maar uiteindelijk toch door de bocht ook vanwege het prijsverschil van meer dan 250 euro (Budget is a Bitch).

Tsja wat te zeggen, ik ben eigenlijk zeer tevreden over de mogelijkheden van de lamp, al heeft de lamp ook een paar onhebbelijkheidjes
De mogelijkheden om de kleuren en helderheid in te stellen zijn echt super, dat hij bij elke stap even (10de van een seconde) helemaal uitgaat is wat minder
Na een dikke maand zie ik geen alg aanwas, wel een plantje die ietwat aan het verbleken was, plantje staat in zand zonder voeding met een pil (is al ouder plantje die nooit heeft uitgeblonken in happynes)
Ik vind trouwens de optie om op de afstandbediening 4 X een gewenste instelling in het geheugen op te slaan briljant !! (knopjes M1, M2, M3, M4, ingedrukt houden en klaar)
Nog een opmerking, in de dag en nacht cyclus brand het licht feller (100%) en is de lamp s'nachts 6 uur helemaal uit, in de handbediende stand is de opbrengst 80% en blijft hij s'nachts op maanlicht (best wel erg donker nog, dus die gebruik ik.. (ik zie aan de Kuhli's weinig reactie in paniek ofzo dus mooi zat)
Zal morgen nog even een verbruiks testje doen met de speciale plug

De werkelijke licht opbrengst staat haast nergens beschreven maar ik vind het met de lamp op vol, pijnlijk aan de ogen zo'n klap licht :)

Voor die ā‚¬ 48 (bij Amazon) ben ik dik tevreden, zo tevreden dat ik voor de Rio 180 dezelfde gekocht heb, die staan allemaal nog in de doos bdw.

Ik heb wel aan beide kanten een dikke tiewrap om die beugeltjes heen getrokken, zodat het ding wat minder makkelijk heen en weer glijdt.


Bekijk bijlage 332573

Mahjah, ik ben gek, wie doet er nou 3 Betta's in een bakje, dus dit licht zal ook wel van alles aan mankeren, foto zonder flits.
:D:D:D:D:D:D:D:D:D
(dit was een grap hoor)

Bekijk bijlage 332574

Bekijk bijlage 332575

Bekijk bijlage 332576

Bekijk bijlage 332577



Nou zo is je vraag denk ik wel beatwoord lijkt mij..
Avond, is het mogelijk om wat meer uitleg te geven hoe en wat de instellingen te doen? Heb de lamp nu ook binnen en vandaag erop gedaan maar heb geen talen knobbel en kan geen gebruiksaanwijzing vinden in het Nederlands.
 
Moet je wel deze afstandsbediening hebben..

Ashampoo_Snap_donderdag 28 oktober 2021_21h13m33s_003_Nicrew Afstandsbediening Voor 247 Uur aq...png
 
Ik zou em wel bij Amazon kopen voor het geval dat je toch niet tevreden zou zijn of dat er wat stuk is, dan is terugsturen iig geen probleem, dat is bij Alli wel een regelrecht drama

Die met die andere afstandsbediening schijnt trouwens toch wel weer een stukje minder geschikt te zijn, tsja t'is allemaal Chinese meuk, maar dit is geen afknappert


Ik heb deze van de link gekocht. Dat is dezelfde toch? Incl afstandbediening
 
Klopt, dezelfde als in je eerste post hierover. Maar je sprak in een andere post over een led lamp met afstandbediening die juist niet goed was vandaar mijn twijfel
 
Klopt, dezelfde als in je eerste post hierover. Maar je sprak in een andere post over een led lamp met afstandbediening die juist niet goed was vandaar mijn twijfel
plaatje dat ik gemaakt heb hierboven gezien, dan is dat toch je antwoord.. :)
 
@Scalari hoe zijn jou bevindingen nu met deze lamp? Als ik zo vrij mag zijn om het te vragen? Bij mij draait de lamp ook een x aantal weken en voor mijn low tech bakje helemaal goed, heb alleen de 24/7 module nog niet geprobeerd, jij daar toevallig ervaringen mee?
 
Ik vind em helemaal top

Ik gebruik em gewoon op het handje..
zachtjes aan knopje 1
redelijk fel knopje 2
meer zacht combi rood groen wit knopje 3
meer gedempt combi rood groen wit nog minder sterk
en uit knopje 4 met soms een maantje

De ene keer langer standje 2, de andere keer weer veel korter en dat voor alle keuzes
Onze dagen zijn ook niet altijd gelijk immers
 
Ok dat is voor mij helaas niet mogelijk ivm mijn werk maar over hoeveel uren heb je het dan ongeveer? Dat hij aanstaat bedoel ik
 
Ok dat is voor mij helaas niet mogelijk ivm mijn werk maar over hoeveel uren heb je het dan ongeveer? Dat hij aanstaat bedoel ik

Totaal naar eigen willekeur
De ene keer doe ik em om 8 uur aan de andere keer om 10 uur
heb ik em feller dan doe ik em minder lang en omgekeerd..

Gewoon beetje mee spelen

Of heb jij die zonder afstandsbediening ?
 
Ik heb idd dezelfde maar heb normaal mijn lamp 7 uur per dag aan op 100 procent en dat gaat altijd best nagenoeg geen als. Maar het lijkt me mooi om die 24/7 te gaan gebruiken maar ben dan bang de alg en slechte groei planten in te lopen, maar misschien is dat doemdenken.
 
Volgens mij kan het helemaal geen kwaad als je de lamp bijv 10 uur op 80% ofzo zet..

Ikzelf let er op dat ik overdag nog net wat schaduw onder de plantjes heb, ik had even niet goed gelezen dat je overdag weg bent

maar langer en wat minder moet volgens mij totaal geen punt zijn, ook in stroomverbruik niet
 
Maar het lijkt me mooi om die 24/7 te gaan gebruiken maar ben dan bang de alg en slechte groei planten in te lopen, maar misschien is dat doemdenken.
Hebben je vissen geen slaap nodig dan? ;) Ik merk hier dat ze zelfs op de allerlaagste stand van een lamp nog voldoende zicht hebben om actief te blijven. Dan ben ik niet zo geneigd om 's nachts een showlampje ("maanlicht" bijv.) aan te laten.
 
Volgens mij kan het helemaal geen kwaad als je de lamp bijv 10 uur op 80% ofzo zet..

Ikzelf let er op dat ik overdag nog net wat schaduw onder de plantjes heb, ik had even niet goed gelezen dat je overdag weg bent

maar langer en wat minder moet volgens mij totaal geen punt zijn, ook in stroomverbruik niet
Ik ga het gewoon proberen komende 3 weken kijken hoe het gaat
 
Hebben je vissen geen slaap nodig dan? ;) Ik merk hier dat ze zelfs op de allerlaagste stand van een lamp nog voldoende zicht hebben om actief te blijven. Dan ben ik niet zo geneigd om 's nachts een showlampje ("maanlicht" bijv.) aan te laten.
šŸ˜„ die van mij niet. Nee maar vind het wel leuk om zo een dag en nacht ritme in te zetten om te kijken wat de vissen doen met minder licht. En van 12 tot 6 is de lamp helemaal uit. Merk wel nu als de lamp hieruit gaat dat de bijlzalmen tegen het raam aanzitten dus wie weet is dat dan ook over
 
Terug
Bovenaan