Iemand ervaring met HVP aqua Retroline/SMDline

Moppersmurf

Well-known member
Lid geworden
24 april 2017
Berichten
206
Leeftijd
58
Locatie
Zoetermeer
ik heb nu Aquatlantis universal led maar dat is troep. Mooi licht maar onderhevig aan vocht. Amper een jaar en nu al problemen. Dom, maar kan nergens de kassabon meer vinden.
Heb ook wat van HVP gehad en vond dat erg goed. Overweeg nu Retroline (voorkeur vanwege 24V) of SMDline. Powerline (die ik had) is me net te duur na de miskoop van de aquatlantis.
Iemand ervaring met deze series, kan er namelijk niets over vinden.
 
Volgens mij zijn er wel een aantal leden met een Aquatlantis die wel tevreden zijn over de led. Welke bak heb je Mopper?
 
Die universal led word door aardig wat leden naar tevredenheid gebruikt naar mijn weten, jammer dat je de bon nier kan vinden.

Toch zou ik indien je ook planten wil houden wel voor de powerline gaan.
 
Ik heb de Aquatlantis easy led universal freshwater.
Bij de bak die ik kocht zaten twee balken van 1,2m. Kleine drie jaar oud en één al defect en de andere werken allen de binnenste rij kleurenleds nog. Ik had echter een jaar geleden nog een 60cm en 80 cm erbij gekocht. De 60cm is nu (deels) kapot. Ik zie dat er vocht in zit. Heb wel eens gelezen dat de 2.0 versie dit probleem zou oplossen.
Het is erg mooi licht maar ik ga het niet meer kopen. Zijn niet bepaald goedkoop.
 
Ik heb de Aquatlantis easy led universal freshwater.
Bij de bak die ik kocht zaten twee balken van 1,2m. Kleine drie jaar oud en één al defect en de andere werken allen de binnenste rij kleurenleds nog. Ik had echter een jaar geleden nog een 60cm en 80 cm erbij gekocht. De 60cm is nu (deels) kapot. Ik zie dat er vocht in zit. Heb wel eens gelezen dat de 2.0 versie dit probleem zou oplossen.
Het is erg mooi licht maar ik ga het niet meer kopen. Zijn niet bepaald goedkoop.
Bij dit soort balken, de 2.0 versie met name, bevreemden mijn altijd de Kelvin waarde die ook hier weer hoog is voor een zoetwater planten bak. Namelijk 6800. Over het algemeen wordt waarde van rond de 4500 voor planten meer geschikt geacht. Overigens zijn deze balken wel beter dan die van Juwel waar zelfs een waarde van 9000 en hoger aan hangt. Altijd heb ik het idee dat men, voor het oog, het licht zo wit mogelijk wil hebben om een idee van felheid te weeg te brengen, een marketing truc dus.
 
Als een winkel mee wil werken heb je wellicht genoeg aan je bankafschrift. Het proberen waard? Hier werkt het bij de lokale dierenwinkel, zelfs zonder kassabonnetje een product na een jaar vervangen na defect (hondenjasje dat er nog als nieuw uit zag). Praten we natuurlijk over andere bedragen. Maar in geval van garantie loopt de winkel geen financieel risico.

Ik weet niet of je online hebt besteld, maar ik kan me voorstellen dat webshops die orderbonnen/nota's digitaal bewaren en dan zouden je ze met goed wil kunnen help de bon boven tafel te halen.
 
Gekocht bij Hornbach in de winkel. Alleen kleine kassabon. Hij was 109 euro en kan wel de pintransactie zien van beiden.
 
Gekocht bij Hornbach in de winkel. Alleen kleine kassabon. Hij was 109 euro en kan wel de pintransactie zien van beiden.
Dat is balen, ik denk dat ze het niet doen, of dat het afhankelijk is van die ene medewerker die je treft.

Zeer sumiere txt hier maar misschien heb je er iets aan https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/garantie-reparatie/garantietermijn/kassabon-kwijt

https://www.dezaak.nl/1028/de-grootste-misverstanden-over-garantie.htm
 
Op de kabel van de EASY LED zit ook een "kaartje" met hierop de productie datum. Maar met water gaan deze er snel en makkelijk vanaf, maar mogelijk heb je deze nog wel. Je kan direct mailen dan met Aquatlantis is Portugal, staan je netjes te woord.
 
Update. Ben met de balk (netjes in de doos met alle accessoires) terug gegaan naar de Hornbach. Ik had hem gekocht op 22-12-2017.
Nu kunnen ze niet verder terugzoeken dan 2018. Men besloot hem te retourneren. Top service, ik kreeg me geld terug (119 euro voor betaald, meer dan ik dacht).
Zeer tevreden mee :D, mede dankzij jullie tips ben ik teruggegaan. Alsnog bedankt voor het meedenken.
 
Update. Ben met de balk (netjes in de doos met alle accessoires) terug gegaan naar de Hornbach. Ik had hem gekocht op 22-12-2017.
Nu kunnen ze niet verder terugzoeken dan 2018. Men besloot hem te retourneren. Top service, ik kreeg me geld terug (119 euro voor betaald, meer dan ik dacht).
Zeer tevreden mee :D, mede dankzij jullie tips ben ik teruggegaan. Alsnog bedankt voor het meedenken.
Dat is inderdaad top service. Leuk dat je laat weten hoe het afgelopen is.
 
Terug
Bovenaan