Wat is er nieuw

Iemand ideeen voor 40 liter aquarium visbestand?

Fishman

Well-known member
Lid geworden
15 februari 2020
Leeftijd
23
Hallo ik ga een 40 liter aquairum opzetten met nano vissen en garnalen iemand ideeen voor leuke nano visjes en leuke garnalen?
Ik hoor het graag.
Het is een zwaar beplant aquarium

Hoi, meestal wordt voor dit formaat aquarium aangeraden om er alleen garnalen in te houden of een solitaire betta. Ik heb in mijn 40l aquarium een groep vuurgarnalen zitten en tijdelijk tot mijn 150cm aquarium ingedraaid is een groepje rasbora Galaxy's/ danio margaritatus. Kon ze nu voor een leuke prijs aanschaffen, dus mogen ze een week of 4 in dit aquarium verblijven. Mijn bakje is zeer dicht beplant en ze lijken het hier prima maar hun zin te hebben. Sommigen houden dit soort visjes of bijv blauwoogjes in een nanoaquarium, maar de algemene consensus lijkt te zijn dat ze in een ruimer aquarium thuis horen.

Wat betreft garnalen zijn er ontzettend veel leuke en mooie soorten. Het hangt helemaal af van je persoonlijke voorkeur. Vuurgarnalen zijn de makkelijkste garnalen en kweken op leidingwater prima. Crystal reds, blue dream garnalen etc hebben de voorkeur voor een lagere ph een worden dus vaak op een ph verlagende bodem gehouden.

Hallo ik ga een 40 liter aquairum opzetten met nano vissen en garnalen iemand ideeen voor leuke nano visjes en leuke garnalen?
Ik hoor het graag.
Het is een zwaar beplant aquarium

wat zijn de afmeteningen (lxbxh)? want in een 40 liter cube past iets heel anders dan in een 40 liter shallow-aquarium.
wat moet ik me voorstellen bij een zwaar beplant aquarium? en wil je ze houden op kraanwater? of....

Een boraras (maculata of brigittae) kan ook prima in dit formaat bak.
wat zijn de afmeteningen (lxbxh)? want in een 40 liter cube past iets heel anders dan in een 40 liter shallow-aquarium.
wat moet ik me voorstellen bij een zwaar beplant aquarium? en wil je ze houden op kraanwater? of....
Maar dit is inderdaad wel even interessant om te weten

Het is de superfish home 40 bak

Ik ga het aquairum op gewoon kraanwater houden met een zandbodem

Hopelijk komen jullie met meer ideeen en informatie met deze info over mijn bak

Ik had zelf gedacht aan een groepje garnalen met een nano vis groepje (galaxy danios of chilli rasboras) wat denken jullie hiervan?

47 x 25, op kraantjes water en beginner vriendelijk:

Corydoras habrosus, hastatus of pygmaeus. 8+
celestichthys margaritatus, of erythomicron, beide in school van 15 tot 20.
een betta man.(niet altijd shrimpsafe)
epiplatys annulatus in een groepje. Boraras soortjes in een schooltje,

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan