Iets meer in kleur. Maar hoe?


G

GuppyFrits

Guest
Van onze plaatselijke Pets Place zaak kreeg ik enkele weken geleden, ivm verbouwing, een groot aantal vissen. O.a. zat daar regenboogvis (Melanotaenia boesemani) bij. Eentje daarvan had bijna g��n kleur meer. Zeer langzaam komt het terug.
Wat zou ik kunnen doen, bijv. ander voer, om deze nog iets meer in kleur te krijgen?
Ze zwemmen in een Juwel Vision 450.
 
Voer zal hier het probleem niet zijn, vermoed ik. Ik weet niet hoeveel je er hebt gekregen, maar alleen de mannetjes vertonen spectaculaire kleuren. En als je maar ��n man hebt gekregen, dan zal de kleurenpracht ook tegen gaan vallen. Ze hoeven immers niet hun best te doen om op te vallen tussen de andere mannen. Regenboogvissen zijn scholenvissen. Die moet je niet als koppeltje of triootje houden.

Wellicht zijn de vissen ook nog jong. Regenboogvissen beginnen pas echt mooi te kleuren als ze al wat ouder zijn (vanaf 2 jaar b.v.). Aangezien ze al vroeg in de winkels liggen (vanaf een half jaar), kan het best nog wel even duren voordat de kleuren tevoorschijn komen. Voor dat wachten word je dan wel goed beloond...
 
Hansopje zei:
Ik weet niet hoeveel je er hebt gekregen, maar alleen de mannetjes vertonen spectaculaire kleuren.
Ik heb er drie gekregen. Twee in prachtige kleuren en de derde is wat bleekjes. Mag ik uit uw reactie begrijpen dat er twee een mannetje zijn?
De twee grotere en mooiere hebben een lengte van ca. 7-8 cm.
 
Ik denk dan inderdaad dat je 2 mannetjes hebt. Mooi moment om je andere vissen weg te doen en een flinke school boesemani's aan te schaffen! Haha... :!
 
Hansopje zei:
Mooi moment om je andere vissen weg te doen
Het vissenbestand zal zeker worden uitgedund. Echter wil ik eerst een paar weken draaien met een goede waterkwaliteit om dan het visbestand opnieuw in te richten.

Denk jij dat ik deze twee mannetjes met ��n vrouwtje kan aanhouden?
 
Tot die tijd wel. Je moet alleen even opletten dat het vrouwtje niet de hele dag achterna wordt gezeten. Als je ze uiteindelijk wilt houden, zou je voorlopig 2 vrouwtjes bij kunnen zetten? Hoe groot is je bak overigens? Voor een school boesemani's moet je minimaal 1.20 meter aanhouden, omdat de vissen echte zwemmers zijn.
 
Hansopje zei:
Hoe groot is je bak overigens? Voor een school boesemani's moet je minimaal 1.20 meter aanhouden, omdat de vissen echte zwemmers zijn.
Deze bak is niet zo groot, maar 450 liter, 1.50 mtr.

437672_0_82_vision_450.jpg


Bedankt voor de link naar je website. Die lees ik even door.
 
Oh, mooie maat. Daar kun je best een leuke school boesemani's in houden.
 
Ik denk dat je juist met uitdunnen je bak beter draaiende kunkunt krijgen.
 

Terug
Bovenaan