Wat is er nieuw

Ik ben weer terug!

• Onderwerp starter Onderwerp starter Buntyy
  • Startdatum Startdatum
B

Buntyy

Guest
Na een aantal jaar uit de running te zijn geweest, bleek het aquariumvirus toch weer de kop op te steken.
Een paar jaar geleden heb ik een 160 liter bak gehad. Maar door gezondheidsproblemen heb ik die verkocht.
Daarna weer een bakje van 8 liter gehad om triops te kweken. Dat smaakte naar meer.
Nu twee weken geleden een tussenweg... een bak van 35 liter. Hij is mooi groen, veel schuilplaatsen en de eerste nitrietpiek is geweest.
Vandaag willen we een groepje Otocinclusjes halen.
Over een week komen er 3 dwergklauwkikkers, en daarna nog een paar dwergkreeftjes en dan is de bak compleet.

Ik heb er weer zin in!

Groetjes Bunty

Welkom.

Ik heb geen ervaring met die kikkers maar is dat wel een idee in 35 liter?

Lijkt me meer een bakje voor wat garnalen.

Welkom!

Nu we nog op tijd zijn:
Eigenlijk horen zowel de otocinclus als de dwergklauwkikkers niet in 35 liter.
En nu al helemaal niet. Je bak draait net 2 weken, het is dus nog niet ingedraaid. Je zult waarschijnlijk midden in een nitrietpiek zitten, of misschien is die helemaal nog niet begonnen.

Daarbij horen Otocinclus in rijpe bakken, die het liefst minstens 6 maanden draaien.

Welkom!

Succes met de bak en ga goed op zoek naar informatie:daisy:

Ik heb zeer geregeld een watertest gedaan. De eerste nitrietpiek is geweest, inmiddels heb ik een mooie nitraatwaarde in mijn bak.
Ook nu test ik dagelijks. 17 dagen indraaien vind ik persoonlijk best mooi. Daarnaast begin ik langzaam met het toevoegen van dieren.[

35 liter, kreeften en klauwkikkers kunnen eigenlijk al niet in zo'n bak. Gecombineerd is een nog slechter idee. De kreeften zullen 100% zeker aan de klauwkikkers gaan knagen.

Ook de cambarellus patzcuarensis (oranje dwergkreeft)? Die wordt beschreven als zeer vredelievend.

Ook de cambarellus patzcuarensis (oranje dwergkreeft)? Die wordt beschreven als zeer vredelievend.
zoals ik al zei. Ze kunnen beide niet in een 35 liter bakje. Dus alleen zouden ze er al niet in kunnen, dan zijn kreeften ook nog kreeften en eten ze vissen. Als vissen in zon bakje al niet genoeg zwemruimte hebben worden ze al snel voedsel voor kreeften. En dan heb jij kikkers, kikkers liggen op de bodem in het zelfde gebied als de kreeften en bewegen ook nog minder. Dat worden dus kikkers met vergroeiingen zonder tenen of dood

Welkom op het forum.

Welkom

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan