Wat is er nieuw

Ik denk dat het niet zo goed gaat met ze😔

RustigeReiger

Member
Lid geworden
21 oktober 2024
Berichten
14
Leeftijd
27
Is dit witte stip?
Of moet ik denken aan iets anders…..
Voornamelijk bij vis2 kun je het goed zien op de staart wat ik bedoel(had hij eerst nog niet)
Vis1 heeft er volgensmij nog geen last van maar kan wel glinsterende stipjes zien als ik goed kijk (niet wit)
Vis nr 1
Is nog energiek (iets rustiger als normaal)


Vis nr 2
Is in 2 dagen tijd heel rustig geworden trekt zich terug in schuilplekjes en zwemt ook veel trager als eerder.
Die grote witte vlek had ie al.


Hier nog wat fotos’s van nr 2
IMG_4508.jpeg
IMG_4507.jpeg


Misschien goed om te weten ik doe een fish in cyclus,
Ze zitten er nu zo’n week in inmiddels en heb bij het verversen van het water een emmer vijverwater erbij gedaan (waar ook goudvissen in zitten)

Zag vis1 ook al afgelopen dagen vis2 duwtjes geven als ie(vis2) op de bodem lag (ik dacht rusten/slapen) zodat hij wakker werd….

Groet
 

Bijlagen

  • BF60D0B5-D68F-4DA1-A7CD-47C5B267BD87.jpeg
    BF60D0B5-D68F-4DA1-A7CD-47C5B267BD87.jpeg
    904.4 KB · Weergaven: 8
Vervelend. 🙁

Een probleem op dit forum is dat geuploade filmpjes het vaak niet goed doen. Ik kan jouw filmpje nu niet afspelen daardoor. Kun je 'm misschien uploaden via youtube? 🙂

De foto's zijn ook niet zichtbaar. Als je die uploadt, moet je bij de foto klikken op "insert" o.i.d. om ze in de post krijgen. (Edit: oh, nu zie ik ze weer wel.)

Los hiervan is het goed als je nog wat meer kunt vertellen over de situatie. Hoe lang heb je alle vissen al, wanneer heb je voor het laatst iets aan de bak veranderd, wat zijn de bakmaten, welk filter zit erop en hoe onderhoud je het. Dat geeft ons meer achtergrondinfo.
 
Laatst bewerkt:
Ga ik doen 1 moment
 
Een probleem op dit forum is dat geuploade filmpjes het vaak niet goed doen. Ik kan jouw filmpje nu niet afspelen daardoor. Kun je 'm misschien uploaden via youtube?
Ik dus ook niet.
 
Probeer het nog 1x zo
vis1



Vis2


IMG_4508.jpeg
BF60D0B5-D68F-4DA1-A7CD-47C5B267BD87.jpeg


IMG_4508.jpeg
BF60D0B5-D68F-4DA1-A7CD-47C5B267BD87.jpeg


hoop dat ze zo te zien zijn anders moet ik behoorlijk gaan lopen kloten….
 
Had de tank gekocht een tank van 90 bij 40 bij 50 gelijk een filter van superfish de aquaflow 300 en grind gehaald en gevuld,
Nog geen dag later de vissen er ingedaan (ik wist niet beter)…
Nu heb ik gister met water verversen er een emmer van een vijver bij gemengd en gelijk wat plantjes er bij gedaan (dacht voor de zuurstof enzo) en er zijn 3 slakken daarmee meegekomen.
Ohja en heb er 2 stenen ingezet van die zelfde vijver en die luchtbuis

hier de link naar me eerste post https://aquaforum.nl/posts/2525774/
Hier staat een foto op hoe het er toen bij stond.
En hier een foto (als die werkt) hoe het er nu bijstaat
IMG_4512.jpeg
IMG_4512.jpeg
 
 
Laatst bewerkt:
Vervelend. 🙁
Zeker🥲

Los hiervan is het goed als je nog wat meer kunt vertellen over de situatie. Hoe lang heb je alle vissen al, wanneer heb je voor het laatst iets aan de bak veranderd, wat zijn de bakmaten, welk filter zit erop en hoe onderhoud je het. Dat geeft ons meer achtergrondinfo.
Ik onderhoud het dus nog niet doe alleen water verversen wekelijks
Aangezien het nog maar 1 week is dus maar 1 keer en dat doe ik dan 80/20 dat is mij aangeraden aangezien ik fish in cyclus doe
 
Denk dat ik vis2 zo maar in een uitgekookt pannetje doe en misschien dan iets van
HS aqua ectocell ga halen
 
Laatst bewerkt:
Heb eSHa EXIT gehaald
 
Exit moet wel helpen, beschrijving navolgen. Bij stip dieren niet apart zetten maar complete bak behandelen. Stip is een parasiet welke ook eitjes op de bodem achterlaat, vandaar dat je de kuur ook moet herhalen.
Vergeet niet eerst de koolfstof pellets uit het aquaflow filter te halen, die filteren anders het medicijn eruit. Pas na de complete behandeling kun je ze terug stoppen.
 
Over die fish in cycle. Ik zou even een potje teststrips halen. Je filter moet er nog in komen en gedurende dit proces krijg je een tijdje stoffen die voor je vissen giftig zijn. Als je zonder te controleren wekelijks een waterwissel doet dan kan het best zijn dat je je vissen 6 dagen lang in giftig water laat zwemmen.
Test dagelijks je water en als je NH3 of NO2 meet dan meteen een grote waterwissel.
 
Bij een fish in mag je volgens mij wel dagelijks wisselen..
 
Ts heeft het nu over wekelijks. Dat lijkt me dan niet handig.
 
Dagelijks een grote verversing,
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan