ik heb een Sera 120 700L/H voor 80 cm bak is dat oke?


D

Djanca

Guest
Ik heb dus echt een super beginner merk ik als ik alles hier lees.. kan ik alleen maar van leren..ik heb sinds drie dagen mijn sluiers in een 80 cm juwel bak.. is te klein weet ik..vissen zijn nog klein.. ik heb er een Sera 120 700 l/H biopomp in.. ik heb hem naar boven blazen.. is het verstandiger om het verlengde blaas stuk eraan te zetten? en voldoet deze pomp voor mijn bak?
 
In theorie voldoet dit filter wel maar dan moet je er echt heel voorzichtig mee zijn ivm onderhoud en als straks je vissen wat groter zijn en dus meer gaan vervuilen denk ik dat het niet meer gaat redden.
De balans van je bak zit voor een groot deel in je filter in de vorm van bacteri�n in het filtermateriaal en dat is bij dit filter niet heel lux aanwezig met de kans dat het zo uit balans is met alle gevolgen van dien.
Maak het filter nooit grondig schoon en ook alleen als je merkt dat het wat minder stroomt,enkel het sponsgedeelte wat uitknijpen in een apartbakje water uit je aquarium want zo blijven een hoop bacteri�n in leven.

Wat betreft de uitsroming van het filter is het ook de vraag op welke plek in je bak je het filter hebt hangen ivm de rondstroming.
Over het algemeen werkt zo'n uitsroombuisje wel goed zeker als het naar het wateroppervlak gericht staat want zo is er een breder stuk met stroming en een goede uitwisseling met de lucht.
 

Terug
Bovenaan