ik heb hulp nodig met het inrichten !!


C

chimboy-112

Guest
Ik heb net me bak opnieuw ingericht, ik heb een stuk hout gekocht
maar ik dacht niet dat de hout zo groot zou uitkomen hebben jullie idee�n hoe ik de bak het beste kan inrichten.
 
Maak eens een foto van je bak en van het hout en van het hout in de bak.
 
162722_0_82_20140209_152614.jpg
 
Het ziet er uit dat het een 60cm bak is toch?
ik zou proberen een stuk van het houd af te zagen, of het te ruilen voor een kleiner stuk? anders op marktplaats.

even een p.s. je, de Boessemani regenboog zit eigenlijk te klein. Waar woon je, ik zou 'm graag overnemen en in een 2 meterbak stoppen.

mvg.
 
je hebt gelijk ik zou de vis ook niet houden maar ik kreeg hem als cadeau ik woon in Amsterdam je mag hem wel overnemen
 
Dat is wel een knots voor het bakje,misschien een idee om met een bijl in twee�n te hakken?
 
Inderdaad in twee�n hakken of zo. Verder mogen er ook nog wel een paar plantjes bij in als je het mij vraagt.
 
wat voor planten zal ik nemen?
ik zou graag planten willen die lang mee gaan en die niet zo snel bedekt gaan worden met alg (sterke planten)
hoe kan ik het hout het beste zagen.
 
Eerder hakken dan zagen.
Misschien 'Belgisch groen'?
 
Zet er in elk geval een snelgroeier in, cabomba, hoornblad, waterpest, braziliaanse klimop. Dat zijn zuurstof leveranciers en halen veel nitraat uit het water.
Verder een leuk drijfplantje, veel vissen vinden dat fijn en het staat ook erg leuk.
 
Mocht je het stuk hout zo willen houden, kijk dan of je 'm om kunt draaien, rechtsom, past ie dan nog? Dan neemt ie een stuk minder ruimte in en kun je wat verschillende plantensoorten ervoor zetten. Eventueel een kleine anubius, die zijn wel sterk en zitten niet binnen no-time onder de algen als je het licht lang aan laat, en eventueel idd de Braziliaanse klim op, groeit erg snel en is mooi felgroen. Deze kan je ook mooi over het hout begeleiden, zodat ie daarover heen groeit.
 
Zou er niet teveel aan doen.
Kijk eens naar de bodem,wat zie je dan?
Ligt er nou een voedingsbodem onder?

Is dat zand,is het een slechte keuze geweest.
 
Oef dat is wel een flink stuk hout ja hehe... gaat het lukken met ruilen of zagen?

@Bertus: ik heb zo te zien precies zo'n bodem (alleen zand), al jaren zonder problemen. Wat zou er mis mee zijn? Ik lees wel eens dat het zou verstikken of slecht zou zijn voor planten, maar ik stond net weer zuchtend me af te vragen of de vissen nog wel genoeg zwemruimte hebben met al dat groen in m'n bakje :D
 
Dit stuk hout is veel te groot voor dit kleine bakje..
Hakken wordt denk ik niet mooi..
Zou hem lekker gaan ruilen ofzo voor een kleiner en ook smaller stukje... En dan misschien 2 stukjes, dan kun je het beter verdelen.
En wat meer plantjes inderdaad...
 

Terug
Bovenaan