Wat is er nieuw

ik heb twee dwergklauwkikkers die aan het paren zijn.

• Onderwerp starter Onderwerp starter evdh
  • Startdatum Startdatum
E

evdh

Guest
Ik heb nu 3 weken mijn aquarium draaien en nu zag ik net dat mijn twee dwergklauwkikkers op elkaar zitten. Ik opgezocht op internet en nu blijkt dat ze aan het paren zijn. Maar wat moet ik doen. Moet ik de eitjes straks apart zetten ofzo ( ivm de andere vissen ).
Ik weet echt niet wat ik nu moet doen en wat die kleintjes eten als ze geboren zijn.
Ik heb net mijn aquarium en mijn zoontje van 3 vind het helemaal geweldig dus nu er mischien jonkies komen lijkt het me wel leuk voor hem om dat te laten zien. Maar ik weet echt niet wat ik nu moet doen.

Eerst je bestand, welke vissen zitten er bij?
Ik heb geen ervaring met dwerg klauw kikkers, maar dit is bijna altijd belangrijk.

Boven Google .. klauwkikkers kweken.
Zie je dit.
nl.wikipedia.org/wiki/Klauwkikker -

Kijk daar.

Als je ze wil proberen groot te krijgen, zou ik de eitjes apart zetten.
Ik heb het een aantal keer geprobeerd om de dwergklauwkikkerbabies groot te krijgen, maar het is heel
erg moeilijk en het is me nog niet gelukt om er ook maar eentje groot te krijgen.

Het is mij 1x gelukt en dat was een toevals gelukstreffer.
Die bak heb ik door zwangerschap en verhuizing 6 weken verwaarloosd, niet gesnoeid. Wel eten gegeven. De zon stond er een gedeelte van de dag ook nog op. Toen ik ze eindelijk kon verhuizen had ik 1 (eentje maar!) dwergklauwkikkertje erbij.
De rest van de eitjes/larven hebben ze zelf ws opgegeten.

Ik heb het weleens geprobeerd om eitjes apart te houden in zo'n guppytankje maar dat was geen succes. Alle eitjes gingen schimmelen.
Daarna heb ik geprobeerd om wat meer te voeren op het moment dat het oppervlak vol lag met eitjes en kikkervisjes. Misschien dat ze die dan met rust zouden laten.
Ook geen succes.
Toen dacht ik handig te zijn en bij te voeren met stofvoer. Vonden m'n slakjes iets te super.

En nu heb ik besloten dat ze mogen paren zoveel ze willen, ik ga me niet meer druk maken om het resultaat. 🙂

Ik heb overal gezocht in de bak maar kan nergens eitjes vinden.
Ik denk dat ik het maar zo laat en zie welals er iets verschijnt

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan