Wat is er nieuw

Ik krijg gaten in mijn Echinodorus planten,wat nu?

• Onderwerp starter Onderwerp starter melomaan
  • Startdatum Startdatum
M

melomaan

Guest
Ik heb een aantal Echinodorus planten(stuk of tien) in mijn Discusbak.De LED-verlichting is voor de helft bedoeld voor plantengroei en de helft (2) voor de kleuren van de vissen te optimaliseren.Ze branden z`on 12 uur alle vier.Slakken heb ik niet en de temperatuur is rond de 29 a 30 graden.Ik ververs wekelijks een derde van het water en probeer voldoende vloeibare plantenvoeding toe te voegen.Toch krijgen de planten gaten en een beetje gelige kleur.
Wat is er aan de hand?

Bedankt voor je reactie!Ik bedenk me ineens dat ik teveel belucht waardoor er co2 verdwijnt.Ik heb nu de beluchting uitgezet.Het water is toch wel in beweging door de 1250 liter per uur pomp.Groeten van Mark

Nee andere soorten Echinodorusplanten.Maar ik denk dat het door mijn intensieve beluchting komt waardoor er veel co2 verdwijnt.Heb de luchtpomp uitgezet.Het water is toch wel in beweging door de filterpomp.
Maar bedankt dat je reageerde!Groeten,Mark

Heeft er niets mee te maken.
Zijn moerasplanten, hallen voeding uit de bodem.

Dus, kleibolletjes met lateriet(ijzer) IN de bodem ,bij de wortels stoppen.

659531_0_82_dsc_0005.jpg

Ozelot.

Lateriet eerst op de bodem gestrooid, toen grint erover.
Stikt van de appelslakjes. explosie.
Die grote appel hangt aan een voedingsblad, eigen fabrikaat.
met 100 garnalen.

sschot zei:

Hangt aaneen van de foutieve beweringen.
Je krijgt heus geen gaten in uw planten door een co2 gebrek.

Gaten wijzen meestal op een tekort in het NPK verhaal.
Ik vermoed te weinig nitraat.

Als je geen co2 bemest zal beluchten geen co2 verdrijven. In tegen deel, zal er eerder toevoegen. 🙂
Beluchten bevordert het uitwisselen van gassen met de atmosfeer er rond en omgekeerd.

Bedankt voor de tip!Het kan geen kwaad om en de luchtpomp ff uit te zetten en de kleibolletjes bij de planten te plaatsen.

Bedankt voor je advies!Groeten,Mark

Hoi JurgenD wat bedoel je met de afkorting NPK?
En is het niet juist dat bij overdreven beluchting er een te grote uitwisseling van gassen is wat o.a. co2 verwijderd.Co2 word door de planten in de nacht aangemaakt maar als ik dag en nacht flink belucht dan verdwijnen die co2 gassen,ja toch?Wat betreft de nitraat die Discusvissen (6 stuks)scheiden nitriet af, wat weer omgezet word door ik meen ammoniak in nitraat.Ik voeg ook plantenvoeding toe dat is toch ook een nitraatvoeding?I.I.G. zal ik klei kegels in de zandbodem stoppen.Dat kan nooit kwaad.

Ik wacht met spanning op je reactie JurgenD Mvrg,Mark

PS: je tweede link werkt niet

Nitraat, Fosfor(fosfaat), Kalium

Als je geen co2 bemest zal je ook geen verliezen.
Zonder bemesting is de co2 zo laag dat er meer co2 in de woonkamer hangt dan in uw bak.

Gewone plantenvoeding bevat nooit nitraat of fosfaat.

melomaan zei:
Nee andere soorten Echinodorusplanten
Er ontstaat wat verwarring zo te zien.
De vraag was niet naar andere planten maar naar bepaalde vissen. Zoek even op Ancistrus en Loricariidae.

Heb exact hetzelfde met mijn Echinodorusplant, bij tijd en wijlen worden ze helemaal doorzichtig/glazig of geel...wel zonde
Ik ga proberen meer Co2 erin te doen

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan