ik krijg geen groene alg

S

Sterremos

Guest
Goedemorgen, ik ben nieuw op dit forum en wil gelijk een vraag stellen.
ik heb een malawibak van 150x50x70 voor nu 1,5 jaar draaien en het lukt maar niet om (groene) algen te ontwikkelen.

de bak heeft 3 led balken van HVP aqua van 10.000 kelvin en een rgb voor de zon op en ondergang. deze gaan als de witte branden naar 2 % , las dat donkere algen gek zijn op blauw licht, vandaar.
er zit vallisneria wat met plaatsen van de leds nu gaan groeien.

Voor eem malawibak is het mooi om algen te ontwikkelen, maar hier lukt het niet, wie kan ij de juiste weg helpen?
water.jpg
WhatsApp Image 2017-01-14 at 18.50.46.jpeg
WhatsApp Image 2017-01-14 at 18.50.46 (2).jpeg
WhatsApp Image 2017-01-14 at 18.50.46 (3).jpeg


dit zijn de waterwaardes,
water.jpg
 
De leds branden rond 12 uur nu, zon gaat op rond 7.30, en volop rond 10.30 tot 22.30, zal de link eens bekijken hoe de nitraat onhoog kan gehaald worden. ik kijk op de link en volgens mij is de nitraat in de juiste verhouding, deze is 18 nu?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ben je het aquarium nog aan het indraaien? Het nitriet mag namelijk wel nog omlaag, dit is namelijk schadelijk voor je vissen.
Weet je of je waterbedrijf chloor aan het water toevoegd? Want chloor moet eigenlijk ook 0 zijn. Mocht je waterbedrijf chloor toevoegen, kun je watervoorbereiders gebruiken die het chloor binden.
 
  • hoi Noa,

  • nee, de bak draait nu meer dan 1.5 jaar , ik vervang elke week rond een derde van het water, heb gisteren weer gedaan, net een meeting uitgevoerd en dit is het resultaat.
  • Chloor viel mij ook hop, hoe kan ik deze verwijderen?
dit is het kraanwater.
water.jpg


malawibak
meeting.png
 
Ik zou eens een andere manier van meten nemen, mijn JBL Proscan geeft ook altijd chloor aan terwijl er met de druppeltest niets te meten valt.
 
zal vd week eens een testsetje halen
 
Als je Chloor in de bak had, was dat je wel opgevallen aan het gedrag van de vissen.
Hoewel er een paar maanden geleden wel Chloor in het water zat met het werk aan de N23 hier in de buurt, maar ik weet niet of Purmerend daar last van heeft gekregen, momenteel niets meer te merken/meten.
 
maar ja, wat zijn dit voor algen (bruine algen?) en wat kan ik er aan doen om ze naar groen te laten gaan? nog meer licht soms?

Ron
 
Terug
Bovenaan