1. Bezoekt u ook even onderstaande sponsor om onze server in stand te houden?
    Ontzet Notitie

Ik stel drie vragen aan.....(deel2)

Discussie in 'Wedstrijden en quizzen' gestart door Ace/Diesel, 10 jan 2008.

View Users: View Users
  1. yov

yov

Lid geworden:
    28 apr 2004
    Bedankt voor de keuze van mij! :)

1- Ik heb uiteraard je topic doorgenomen en merkte op dat je je overal in verdiept, en mijn vraag is dan wat geeft jou het meeste plezier van deze hobby?

Zoals je al aangeeft verdiep ik mij in alles! Voor mij is het aller plezierigste het "bezig zijn" het creëren zelf. Vandaar ook de keuze om een oude bak te strippen en alles zelf te maken. Een keer dat het aquarium er staat zal ik telkens wel dingen veranderen of verbeteren. Het is op zo momenten dat ik stress aflaat en met maar 1 ding bezig ben "het aquarium".

2- Ieder aquariaan heeft wel eens tegenvallers, denk aan algprobleem, dode vissen etc.
    Hoe ga jij met de problemen om en denk je daarbij ook wel eens aan stoppen?

Ondanks mijn jonge leeftijd heb ik wel al een aantal jaren aquariumhouden er op zitten. Tegenvallers horen daar gewoon ook bij! Inmiddels heb ik al van alles gehad van tegenvallers! Van complete vissterfte tot geknapte bakken! Momenteel heb ik een nano dat maar niet van de baard en draadalg af wilt! Ik kan heel koppig zijn dus in de eerste plaats en indien mogelijk ga ik het probleem te lijf en zal ik niet opgeven. Maar is er geen oplossing voor (zoals een geknapte bak of volledige sterfte) dan zie ik dit als een kans om gewoon nog eens opnieuw te beginnen! uiteindelijk is het ontwerpen en creëren het leukste wat er aan is! :D

3- Hoe ziet jou ideale aquarium uit?

Tjah... wil je geloven als ik zeg dat ik daar veel over nadenk? Ik denk niet dat een ideaal aquarium bestaat! Ik heb zo een paar dingen dat ik wel nog eens wil in mijn leven! De realistische dingen zijn dan: een hillstream aquarium ! lekker lang veel stroming. Een ander voorbeeld dat eigenlijk toch op nr 1 staat is een bak van 2-3meter met mooie 70cm of meer hoogte en veel diepte, donker water mooie stukken wortelhout en discussen! Iets anders wat ik al van het begin van mijn huidige aquarium overweeg is om gewoon mijn huidige aquarium te vervangen door een aquarium met de zelfde lengte maar ipv 40cm diep 1 te nemen van 50-60cm!

Volledig onrealistisch maar iets waar ik geregeld over dagdroom zeg maar. is een aquarium waar ik in kan duiken. een bescheiden zwembadje van 7 bij 4 meter zou al genoeg zijn... :p Helaas heb ik voor al het bovenstaande geen plaats of sponsers!

2. TonHageraats

TonHageraats Beheerder Beheer

Lid geworden:
    30 aug 2011
    Daar zitten veel aquarianen mee :D

yov vindt dit leuk.
  3. Krekel

Krekel

Lid geworden:
    21 mrt 2017
    Tja en anders ligt zus wel dwars...

4. yov

yov

Lid geworden:
    28 apr 2004
    Ik heb gekozen en @Krekel is akkoord!

Bij deze!
    1) Krekel! ik heb je topics wat doorgenomen (zoals je wel al gemerkt zal hebben;)) en ik ben tot de constatering gekomen dat wij eigenlijk nog maar bitter weinig van jou weten! Op zich niet erg aangezien je nog maar jong lid bent van ons forum! Dus (mss trek ik het topic een beetje in de haak!) stel ik als eerste vraag voor: Stel u zelf even kort voor? Wie ben je? Wat doe je? Van waar bent u? En hoe ben je in de aquariums terecht gekomen ?

(mocht deze vraag "afgekeurd" worden stel ik graag nog een vraag bij hoor ;)!

2) We weten alvast dat je een 325L aquarium hebt en de koude toer op gaat! Hoe ver sta je hier mee? Is er al beslist wat het exact word of twijfel je nog?

3) Tegelijk de leukste maar ook moeilijkste en meest gestelde vraag! Stel nu dat je morgen een bescheiden bedrag van 6 cijfers of meer binnen haalt met de lotto en je hoeft er niet echt naar te kijken welk aquarium word het?

Veel plezier!

5. Krekel

Krekel

Lid geworden:
    21 mrt 2017
    1.Dank je, Mijn naam is Krekel. Ik werdt geboren in Den Haag in het laatste jaar van de seventies als 4e van 5 kinderen. De eerste heb ik nooit gekend zij is slechts enkele dagen oud geworden De 2e hebben wij onlangs verloren. Mijn ouders vernoemden mij naar mijn beide grootvaders Joannes-Geraad Zo heet ik dus volgens mijn paspoort en bij oficiele gelegenheden. ¨Krekel¨ werdt ik ¨gedoopt¨ door mijn grootmoeder. Al vanaf Juni ¨40 was zij en later ook mijn grootvader betrokken geweest bij een verzetsbeweging in en om Den Haag. Mijn stem en mijn karakter deden haar denken aan een ¨collega¨ die ze alleen hebben gekend als (de)¨Krekel¨.

Momenteel geen betaalde baan maar ik ben vrijwillig bezig voor/met kinderen met een verstandelijke beperking, vermoeiend maar dankbaar.

Aquaria hebben mij van jongs af aan eigenlijk al aangetrokken. Stil was het bij ons thuis nooit, naast 4 eigen kinderen hebben mijn ouders tot voor heel kort Altijd allerlei opvang en pleegkinderen gehad, 32 pleegkinderen, en alleen god weet (veel) hoeveel korte duur opvangkindjes bij ons een schuilplaats vonden.Sommigen bleven een paar uurtjes tot ze weer ¨doorgeschoven¨ werden. Anderen zijn 23 jaar gebleven. Meestal ¨officieel¨ vaak ook niet. Als kind moet je dat allemaal ook maar een plek zien te geven Ik wist nooit zeker met wie ik deze nacht mijn kamertje moest delen. Maar mijn visjes waren ¨mijn¨. En er gaat natuurlijk de welbekende rust van uit. Dat was prettig want het drukke gebeuren past niet in mijn natuurlijke aard. Helemaal niet zelfs.

2. Die 325 Ltr bak heb ik idd. Maar er moet een ombouw geknutseld gaan worden een plek voor uitgezocht enzo meer. De planning is nu om mijn oude vertrouwde 80 CM bak weer leven in te blazen en het daar voorlopig eerst maar weer een poosje mee te doen. Morgen ga ik op jacht naar een stuk schuim want ik wil er een HMF in maken Kwa verlichting moet ik even kijken wat er nog op de plank ligt. In het verleden had ik redelijk grote showbakken ala NBAT maar daar ben ik wel klaar mee. Niet dat er wat mee mis is maar ik wil graag een andere kant op. Ik denk meer in de richting van ¨speciaalbakjes¨ Low-tech of zelfs No-tech klinkt ook als een leuke uitdaging en misschien af en toe een kweekje. EIgenlijk nog niet echt iets vast besloten maar dus geen A1 en geen warm water.

3. Als er geen financiele limiten waren ? Een mooi vormgegeven tropische kas met Croc´s dwergnijlpaardjes, allerlei vissen, slangen, vlinders wat vogels erbij voor de leuk en een hangmat met cocktail bar. Een mooie ¨fishroom¨ zou ik echter al dik tevreden mee zijn.

yov vindt dit leuk.
  6. jessicapilon

jessicapilon Beheerder Beheer

Lid geworden:
    12 feb 2011
    Leuk om te lezen en je bent erg betrokken bij kinderen zie ik. Ons zoontje is ook gehandicapt dus ik weet hoe zwaar dat kan zijn en al helemaal als je zorgt voor een kind van een ander:thumbs:

7. TonHageraats

Lid geworden:
    30 aug 2011
    Altijd leuk als er uitgebreid wordt beschreven over onze hobby en de achtergrond :thumbs:
    Ik ben benieuwd wie jij gaat kiezen om de 3 vragen aan te stellen :juggle:

8. Krekel

Krekel

Lid geworden:
    21 mrt 2017
    Daar ben ik ook benieuwd naar, ik ga eens op zoek naar een leuk ¨slachtoffer¨.

9. Krekel

Krekel

Lid geworden:
    21 mrt 2017
    Ik heb inmiddels een doelwit ¨op de korrel¨. Nu nog wat vragen bedenken.

10. TonHageraats

Lid geworden:
    30 aug 2011
    Als je de vragen hebt bedacht kan je deze hier stellen en het "doelwit" even een pb sturen dat deze klaar staan.

11. jessicapilon

Lid geworden:
    12 feb 2011
    Je zal maar het doelwit zijn zeg:D:D;)

12. Krekel

Krekel

Lid geworden:
    21 mrt 2017
    Krijg dan ook niks. was me helemaal ontschoten. Ik ga er gelijk achteraan.

13. jessicapilon

Lid geworden:
    12 feb 2011
    :thumbs:

14. Krekel

Krekel

Lid geworden:
    21 mrt 2017
    Ik wilde mijn vragen eigenlijk stellen aan Botia. Maar om eoa reden werkt bij mij de PB functie niet ik krijg dan een foutmelding. Dus als iemand hem namens mij wil inseinen graag.

1. Biodiversiteit wordt steeds meer een hangijzer waar onze hobby ook mee te maken krijgt/heeft. Uitgangspunt is voor velen vaak dat we dieren waar het voortbestaan onzeker van wordt niet zouden moeten houden. Echter valt er ook een punt te maken dat voor sommige soorten, als er al een toekomst is, die in de handen van de serieuze liefhebber zal liggen omdat dierentuinen etc onmogenlijk voor alles een fokprogramma kunnen opzetten BV omdat lang niet elke soort interresant voor hen is. Wat zijn daar jou gedachten/standpunten over ?

2. Onze geschiedenis kent een hoop ¨boeven¨ (dicators,despoten noem het zooitje maar op) maar ook veel grote ¨helden¨ (denkers,wetenschappers/kunstenaars etc) Asl je uit beide categorieen er 1 weer tot leven kon wekken wie zouden dat dan zijn en wat zou ej ze willen vragen ? Daaruit voortvloeiend wie is jou persoonlijke grote held en boef ?

3.Je krijgt de mogenlijkheid om 1 ideaal voorgoed te verwezenlijken. Vrede OF gerechtigheid welke zou het worden en waarom ?

15. jessicapilon

Lid geworden:
    12 feb 2011
    Ik heb het doorgegeven voor je;)

16. Krekel

Krekel

Lid geworden:
    21 mrt 2017
    Dank je.

17. biljoenblik

biljoenblik

Lid geworden:
    3 sep 2015
    Zo. Dat zijn geen "luchtige" vragen!
    Ben heel benieuwd.

18. Botia

Botia

Lid geworden:
    9 mrt 2005
    Dat zijn vragen waar ik eens goed over ga nadenken.

Momenteel heb ik geen internet verbindingop mijn pc en ik hoop dat, dat probleem binnen enkele dagen verholpen is.

Uitgebreid antwoorden is anders nogal een gedoe met mijn telefoon.

19. Krekel

Krekel

Lid geworden:
    21 mrt 2017
    Ook KPN ? Dat hapert hier de afgelopen dagen nogal. We hebben geduld.

20. jessicapilon

Lid geworden:
    12 feb 2011
    Nou we hopen wel dat je gauw weer kan reageren;)

21. Waaierhandgarnaaltje

Waaierhandgarnaaltje

Lid geworden:
    14 apr 2017
    Hee! is er iemand die mij drie vragen wil stellen? ik wil graag meedoen haha

22. TonHageraats

Lid geworden:
    30 aug 2011
    Wordt doorgegeven :petjeaf:

23. Krekel

Krekel

Lid geworden:
    21 mrt 2017
    Het is hier erg hectisch momenteel. Mijn moeder ligt op de IC en het gaat niet de goede kant op. Botia kon de vragen niet beantwoorden als iemand anders wil. Ga je gang.

24. TonHageraats

Lid geworden:
    30 aug 2011
    Ik zal 3 vragen gaan bedenken voor de volgende kandidaat, sterkte met je moeder Krekel.

jessicapilon vindt dit leuk.
  25. TonHageraats

Lid geworden:
    30 aug 2011
    @Waaierhandgarnaaltje

Altijd leuk als jonge mensen enthousiast worden van onze hobby, vandaar ook de eerste vraag, hoe je zo geënthousiasmeerd werd van deze hobby?

Je hebt een fraaie bak welke een apart thema schijnt te hebben, waar een ieder natuurlijk vrij in is, maar hoe ben je daar zo op gekomen om dit zo te doen i.p.v. een natuurlijker aanziende bak?

Ik las dat je verschillende soorten vissen wil gaan kweken, wat voor bedoeling heb je hier mee en hoe groot wil je dit aan gaan pakken?

Succes met de vragen.

26. Waaierhandgarnaaltje

Waaierhandgarnaaltje

Lid geworden:
    14 apr 2017
    hierbij het antwoord op de vragen:
    Vraag 1: Nou dat begon al vanaf jongs af aan, ik bleef maar zeuren bij mijn ouders totdat ik een goudvis mocht, ik waas dolgelukkig. Mijn oom had een grote vijver met koi karpers en steuren er in, ik vond het prachtig en kon er uren naar kijken. de goudvissen zijn inmiddels verhuist naar de vijver in mijn tuin. Ik had een aantal jaar geleden ook al een tropisch aquarium staan, maar omdat daar een ziekte in zat heb ik dei helaas moeten stoppen. nu ben ik een half jaar geleden weer echt begonnen met het houden van vissen, et is gewoon een hobby van mij en ik vind er mijn rust in.

Vraag 2: Dit komt eigenlijk zo, ik had die decoratie en dat grind nog staan, uiteraard alles goed schoongemaakt en op dit moment is de bak inderdaad niet zo heel natuurlijk, maar daar komt verandering in. Ik wissel de decoratie af, soms wat stukken kienhout, soms wat ik er nu in heb, ik vind het namelijk leuk om af te wisselen en ik ben momenteel bezig met een nieuwe en natuurlijkere inrichting.

Vraag 3: Ik wil dit vooral doen als hobby, niet heel grootschalig. Ik vind het gewoon leuk om er mee bezig te zijn en te leren en observeren hoe en onder welke omstandigheden bepaalde vissen wel en niet kweken, ik zie het eigenlijk meer als een leerproces voor mezelf als ik met de kweek bezig ben.

@TonHageraats Ik hoop dat ik je duidelijke antwoorden heb gegeven:engel:

27. jessicapilon

Lid geworden:
    12 feb 2011
    Leuke antwoorden Waaierhandgarnaal:thumbs:.

28. Waaierhandgarnaaltje

Waaierhandgarnaaltje

Lid geworden:
    14 apr 2017
  29. Waaierhandgarnaaltje

Waaierhandgarnaaltje

Lid geworden:
    14 apr 2017
    Zijn er toevallig vrijwilligers die 3 vragen willen beantwoorden?:D

30. TonHageraats

Lid geworden:
    30 aug 2011
    Dank je voor de antwoorden welke zeer openlijk waren en een boel verduidelijkten :thumbs:

Mogelijk kan je zelf een kandidaat selecteren welke je interessant of bij zonder vind, of wat dan ook :D

Ik zal je zo via PB even een lijstje sturen welke al geweest zijn :oops::D

31. Waaierhandgarnaaltje

Waaierhandgarnaaltje

Lid geworden:
    14 apr 2017
    Is goed, ik wacht het lijstje even af!

32. Krekel

Krekel

Lid geworden:
    21 mrt 2017
    Hey Ton. Bedankt dat je stokje even hebt opgepakt.

33. TonHageraats

Lid geworden:
    30 aug 2011
    Het lijstje is al verstuurd, even je PB checken :deal:

34. TonHageraats

Lid geworden:
    30 aug 2011
    Ik krijg even geen contact met Waaierhandgarnaaltje, maar dat kan aan de vakantie periode liggen, we wachten nog even af :juggle:

35. jessicapilon

Lid geworden:
    12 feb 2011
    Geduld is een schone zaak:D:D