Ik stel drie vragen aan.....(deel2) (1 Viewer)

Giebeltje

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
30 juni 2019
Website
www.lasignoramusica.com
Wat een leuke vragen en dito verhalen weer. Ik geniet er iedere keer weer van hoe iedereen met zijn/haar eigen inzichten, ideeen en voorgeschiedenis komt. Heerlijk topic dit, ik ben ontzettend blij dat we dat met z'n allen indertijd nieuw leven hebben ingeblazen.

Norion

Well-known member
Lid geworden
6 juli 2020
Hoe ben je in de hobby terecht gekomen? Via bekenden of ergens een mooi aquarium gezien?
Oma, een pittig wijffie uit de Jordaan, had een zelfgemaakte bak met stopverf, glas en hout waar emmers regenwater in ging. Takken haalde ze uit t bos, elke herfst ging er blaadjes in en als de planten het niet deden, ging ze klei steken. Ik vond het een fantastische bak met kleurrijke vissen (regenboogvissen) en keek gefascineerd toe terwijl ze zat te rommelen in die grote bak. Oplossingen voor problemen zocht ze in de natuur want middeltjes van de dierenwinkel waren geldklopperij :ROFLMAO: Eigenwijze vrouw dat het was. En wel echt mijn inspiratie❤️

Wat vind het thuisfront (kids, partner) van je bak? Leuk maar jij mag het onderhouden, of helpen ze toch nog mee?
Het thuisfront moet regelmatig zuchten als ik weer eens een verwaarloosd oud bakje het huis binnen laat slepen om op te knappen:ROFLMAO: ook omdat mijn man de bakken in en uit de auto moet tillen haha. De kinderen vinden het fantastisch en helpen graag. Helaas bedenken ze om 6 uur sochtends ook nog wel eens dat ze willen helpen en zodoende is er wel eens een vis uitgeschept en een heel potje voer in het aquarium gekwakt. Nu liggen alle aquarium spullen bovenop een hoge kast.
Ik heb momenteel 7 bakken op mijn kantoor staan waar ik garnalen ik kweek met mijn compagnon. En thuis een rio 125 en een miniebakkie met enkele crystal blacks. Daarbij ben ik zwanger van mijn derde kindje en misselijk als de pest dus het thuisfront zal de komende tijd veel moeten helpen met verversen en voeden. Vooral tubifex, bleeegghh wat een geur! :sick: Instant spuug feest.
Op zijn beurt kijkt mijn man hele avonden software development programma’s en programmeert hij dagen aan een. Dus ik geloof wat we elkaar even ongelukkig maken met onze hobbies :LOL::smitten:

En als laatste; wat zou een droomvis van je zijn? Als je de ruimte voor het formaat aquarium/de financiën er voor zou hebben? En met welke medebewoners zou deze vis(sen) dan rond komen te zwemmen?
Discus! 14 van die gigantische schijven graciously heen en weer glijdend door je bak. Inclusief bijvisjes, mooie stukken hout en tjokvol planten. Maar mijn kennis en vooral budget is daar nu nog echt wel te beperkt voor. Maar ooit... ooit! En tot die tijd lees ik graag de discusthreds op dit forum:r

leuk killerfish, heb genoten van t beantwoorden van je vragen! Nu eens bedenken wie het volgende slachtoffer wordt ;p
Groetjes!

DanielHoogland

Well-known member
Lid geworden
12 juni 2019
Leuke antwoorden Norion. Vooral je oma is geweldig, leuk om te lezen.

Verwaarloosde bakjes van marktplaats halen deed ik ook regelmatig, nu met COVID-19 wat minder maar is altijd leuk om de verwaarloosde bak met vaak een dikke laag alg van iemand over te nemen, schoon te poetsen en vaak weer door te verkopen. Vaak red je er ook nog wat visjes mee van een wisse dood in het riool.

Stiekem vind ik dat het leukste. Van een droevige bak weer een blij en helder en schone bak te maken en daarna iemand anders blij mee te maken. Houd er wel een hele kast met reserveonderdelen aan over ;)

Oh en succes met de zwangerschap!

benvo

Well-known member
Lid geworden
28 mei 2014
Leeftijd
69
Website
aquaforum.nl
Ha mede dorpsbewoner! 3 leuke vragen!

Het schoolaquarium doet het meer dan goed, kids gaan er eigenlijk 's morgens gelijk naar toe en vinden het voeren maar al te leuk. Gebruik het zeker wel als lesmateriaal, vooral als de leerlingen twijfelen bij een dictee tussen de f en v of s en z. Tja, de v en s zijn nu visletters waarbij ik soms alleen maar naar het aquarium hoef te wijzen :DD Zal er gelijk maar eens een update bij maken :DD

Oei... Favoriete vissen, lastige! Ik denk toch wel de corydoras. 3 bakken staan (waaronder inderdaad een bettabakje) met toch wel een afwisselend bestand. Een betta blijft toch ook altijd leuk door de persoonlijkheid van deze vissen. Die momenteel rondzwemt ook, al vrolijk voor het glas langs zwemmend als ik aan mijn bureau zit te werken of er naar toe wandel. Kan er toch elke keer weer geen afscheid van nemen. Ook de betta op school heeft voldoende aandacht en zwemt vrolijk door zijn (of haar?) bak heen.

Kennis van planten, die valt toch wat tegen. Bakken thuis hebben geen van allen voeding behalve wat voedingscapsules bij de wortels. Wat groeit groeit en anders maar een ander plantje. De wat meer eenvoudige planten zijn toch meer de go-to omdat ik mezelf ken met plantenvoeding; dat wordt niks. Algen hebben we eigenlijk, gelukkig, ook zo goed als geen last van en naast de waterwissel en af en toe eens met een sponsje over het glas vergen de bakken weinig onderhoud. Verlichting wat lager staan en met 2 strips zo toch de hele dag door licht. PLanten doen het er prima op en groeien, maar niet te hard. Daardoor ook eigenlijk nooit aan de snoei, het gaat allemaal gewoon lekker. Beetje oerwoudje, maar dat vind ik ook juist wel gaaf. Vooral de lido, daar staan heel wat soorten in.
Hoe prachtig ik ook bakken zoals die van jou vind of die met echt een strakke inrichting qua planten; ik heb daar de tijd, maar ook vooral aandacht niet voor. Vind een aquarium echt heerlijk genieten en de plek om even tot rust te komen, maar al die extra's voor de lastigere platnen; ik neem genoeg met de wat minder veeleisende :DD

Hopelijk een beetje voldoende antwoord op je vragen.
Leuke antwoorden, Mike. Dank voor je bijdrage!

Giebeltje

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
30 juni 2019
Website
www.lasignoramusica.com
Hoe ben je in de hobby terecht gekomen? Via bekenden of ergens een mooi aquarium gezien?
Oma, een pittig wijffie uit de Jordaan, had een zelfgemaakte bak met stopverf, glas en hout waar emmers regenwater in ging. Takken haalde ze uit t bos, elke herfst ging er blaadjes in en als de planten het niet deden, ging ze klei steken. Ik vond het een fantastische bak met kleurrijke vissen (regenboogvissen) en keek gefascineerd toe terwijl ze zat te rommelen in die grote bak. Oplossingen voor problemen zocht ze in de natuur want middeltjes van de dierenwinkel waren geldklopperij :ROFLMAO: Eigenwijze vrouw dat het was. En wel echt mijn inspiratie❤️

Wat vind het thuisfront (kids, partner) van je bak? Leuk maar jij mag het onderhouden, of helpen ze toch nog mee?
Het thuisfront moet regelmatig zuchten als ik weer eens een verwaarloosd oud bakje het huis binnen laat slepen om op te knappen:ROFLMAO: ook omdat mijn man de bakken in en uit de auto moet tillen haha. De kinderen vinden het fantastisch en helpen graag. Helaas bedenken ze om 6 uur sochtends ook nog wel eens dat ze willen helpen en zodoende is er wel eens een vis uitgeschept en een heel potje voer in het aquarium gekwakt. Nu liggen alle aquarium spullen bovenop een hoge kast.
Ik heb momenteel 7 bakken op mijn kantoor staan waar ik garnalen ik kweek met mijn compagnon. En thuis een rio 125 en een miniebakkie met enkele crystal blacks. Daarbij ben ik zwanger van mijn derde kindje en misselijk als de pest dus het thuisfront zal de komende tijd veel moeten helpen met verversen en voeden. Vooral tubifex, bleeegghh wat een geur! :sick: Instant spuug feest.
Op zijn beurt kijkt mijn man hele avonden software development programma’s en programmeert hij dagen aan een. Dus ik geloof wat we elkaar even ongelukkig maken met onze hobbies :LOL::smitten:

En als laatste; wat zou een droomvis van je zijn? Als je de ruimte voor het formaat aquarium/de financiën er voor zou hebben? En met welke medebewoners zou deze vis(sen) dan rond komen te zwemmen?
Discus! 14 van die gigantische schijven graciously heen en weer glijdend door je bak. Inclusief bijvisjes, mooie stukken hout en tjokvol planten. Maar mijn kennis en vooral budget is daar nu nog echt wel te beperkt voor. Maar ooit... ooit! En tot die tijd lees ik graag de discusthreds op dit forum:r

leuk killerfish, heb genoten van t beantwoorden van je vragen! Nu eens bedenken wie het volgende slachtoffer wordt ;p
Groetjes!
Supermooi verhaal Norion! Ik zie die Oma van je helemaal voor me, heel inspirerend! :smitten:

Norion

Well-known member
Lid geworden
6 juli 2020
Echt hé, Daniël! Ik heb laatst 13 baby endlers kunnen redden uit een zeer vieze bak met 1000 slakken en vond daar ook nog vijf prachtige stukken dragonstone in. de originele eigenaar kon door Parkinson niet meer voor de bak zorgen en is heel blij dat de bak nu wederom staat te Shinen.

Ik zit ondertussen terug te lezen wie er geweest is en vragen te bedenken. :juggle:

TonHageraats

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
30 augustus 2011
Leeftijd
66
Website
andijkernieuws.net
Echt hé, Daniël! Ik heb laatst 13 baby endlers kunnen redden uit een zeer vieze bak met 1000 slakken en vond daar ook nog vijf prachtige stukken dragonstone in. de originele eigenaar kon door Parkinson niet meer voor de bak zorgen en is heel blij dat de bak nu wederom staat te Shinen.

Ik zit ondertussen terug te lezen wie er geweest is en vragen te bedenken. :juggle:
Je kan ook de hele lijst van mij krijgen als je wil.

Killerfish

Well-known member
Lid geworden
13 maart 2011
Leeftijd
26
Ah kijk! Bijzondere manier om in de hobby te komen, klinkt als een leuke manier om een hobby te komen

Norion

Well-known member
Lid geworden
6 juli 2020
Drukke dag gehad! Maar nu tijd om wat vraagjes te stellen @Erikdebrabander , omdat ik onwijs benieuwd ben hoe wat waar en waarom! Ik lees je feeds en kan erg genieten van je vis avonturen.

1. hoe Ben je in dit wereldje terecht gekomen, wat was je inspiratiebron?

2. waarom zijn juist high grade sluiers all the thing voor jou? Wat vind je zo fascinerend aan die moppies en waarom kies je voor deze vis ipv bijv een tetra oid.

3. wat zou je ultieme eind droom zijn op het gebied van aquaria? Welke vissen, welke bak, vertel op! :)

groetjes!!

DanielHoogland

Well-known member
Lid geworden
12 juni 2019
Dat was inderdaad de regel maar kan zijn dat die een beetje tussen de wal en het schip is geraakt.

mini-fred

Well-known member
Lid geworden
23 mei 2011
Leeftijd
33
gewoon vragen schieten, degene die niet willen antwoorden , die kunnen gewoon het negeren, na een paar dagen kies je iemand anders

TonHageraats

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
30 augustus 2011
Leeftijd
66
Website
andijkernieuws.net
Even tussendoor ;))

Het is de bedoeling dat jij een kandidaat uitnodigt om de 3 vragen aan te stellen.hier onder de lijst van deelnemers welk al zijn geweest.
Graag eerst iemand per PB uitnodigen en deze dan de vragen te stellen in het topic waarna je deze persoon verwittig dat de vragen klaar staan.
Succes.
Erikdebrabander
Norion
Killerfish
benvo
Matts
Walter08
Cornelius
Shaun
Scalari
jessicapilon
LalaLaraSophie
Akwarium
sailjo
LaLizzerd
Hoogheid
Nanoe
rjoemman
Merethe
Guppeman
Guiot Eddy
Bubbelkruik 2.0
Roy1986
Michelle 1
Giebeltje
Vis&versa
Serge
Manebrane
Nouk
Paddy.K.1966
CVS
DanielHoogland
Ancistruz
Bertus
Patrix
Nicolientje-W
Esthersvisjes
Bobbysh
erwin2
lbakker
World Citizen
Rene B
Jeppo
Peter 74
John.
Crash Cowboy
legoloco
willem666
Nigel
XfiXit
@nneke
Alexander
M.M.aqua.40
Mandykuh
Tommeh
hensie44
flipper 34
RichD1011
IJanmackey
Ruben01
Cédric Vleminckx
tuinkabouter
Jan Fokke
Ronald V
Melle001
blackmoor
Apisto
trotsemammie
MaeastroCygni.
Sanneke80
AngelaWiersma
Jarno Wilenss
Botia
Jos Hut
Ludger
Eternity-91
Rubz,
Stino,
Nickey,
Cédric Vleminckx
peterdenhaag53
colisa lalia,
MKlaassens
BigSmoke
Raekz,
Niwla,
mss,
Erwin1982
Mascha&Ivo,
Gertbl,
NickM,
Jelle Touwen,
TonHageraats,
Max_Aquarium,
Frambozenhaai,
BettaFish96,
lis,
JessicaPilon
ILoveAnimals
Mascha&Ivo,
Fozzy
Peterdenhaag 53
Richvio
Tijn2000
Mister_koekie
Patty776
Waterdraakje
Bart-M
Marcel Biermans
Seabait
Little
Natalie Geerts

Norion

Well-known member
Lid geworden
6 juli 2020
Wat zullen we doen? Moet ik een ander uitkiezen of nog ff de tijd geven?

Norion

Well-known member
Lid geworden
6 juli 2020
Hahahaha, nu nog iemand taggen en we kunnen ;p

Norion

Well-known member
Lid geworden
6 juli 2020
Sorry!!! Lekker een week van extreme misselijkheid gehad dus het was me een beeeetje ontschoten.

lieve friesian. Je komt over als een grote dierenliefhebber die het graag erg goed wil doen. ben je op andere vlakken ook ijverig of is het vooral naar dieren toe?

Als je mocht kiezen; wie is je allerbeste dierenvriend (geweest) in je leven, waarom hij of zij, hoe heette hij of zij en wat voor dier was het?

Hoewelke vis zou je ooit eens willen huisvesten als geld
geen issue zou zijn?

xx!

Friesian

Well-known member
Lid geworden
9 februari 2020
Hoi @Norion .

Ik hoop dat je je misselijkheid inmiddels al wat kwijt bent, al heb ik wel een idee wat de achtergrond daarvan is. Leuke vragen heb je gesteld waar ik toch even voor ga zitten, nadenken. Maar eerst ga ik nu beginnen om te kijken wat ik kan doen voor een vis met een pop-eye.

Norion

Well-known member
Lid geworden
6 juli 2020
Ik las het! Hopelijk vind je snel de oorzaak en juiste behandeling!

haha de misselijkheid gaat vast over als het over zes maanden in een wieg ligt ipv in mijn buik. Komt goed! Maar vandaar het late vragenstellen. Groetjes

Friesian

Well-known member
Lid geworden
9 februari 2020
Hoi @Norion en alle andere forumvrienden....
Norion, ik dacht en wist dat je een, zoals wij dat noemen, gezonde ziekte hebt.;):)

Eens even wat opschrijven aangaande je 3 vragen :D:sorry::petjeaf: Een stukje geschiedenis over mezelf en dieren...

1.
Je komt over als een grote dierenliefhebber die het graag erg goed wil doen. ben je op andere vlakken ook ijverig of is het vooral naar dieren toe?
Behalve op het Aquaforum ben ik ook actief op verschillende fora van providers, vooral op vraagstukken mobiele telefonie.

2.
Als je mocht kiezen; wie is je allerbeste dierenvriend (geweest) in je leven,
Eigenlijk is deze vraag niet te beantwoorden, er zijn er verschillende met leuke, dierbare herinneringen.

Ik heb 3 verschillende pony's gehad. Ik was alles behalve een grote held. Sommige kregen als ze steigerden plotseling 6 poten. Geen idee hoe dat kon , was een zeldzaam natuurverschijnsel...:DD
Ze heetten Bingo, Mariska en Beauty.
Wat betreft honden hebben we behoorlijk veel pech gehad en hoop het nu met Billy, een Kooikerhondje beter te treffen.
Daarvoor Boy, een Labrador Retriever. Die moest ik vroegtijdig laten inslapen. Soms is geen andere keus de beste keuze. Moeilijk voor mij maar het beste in de gegeven situatie.

We hebben verschillende Labradors gehad met wat pech, haaruitval, een andere ging van de benen...
Ook een Duitse herder gehad, 2 maanden maar - dit is nog steeds een vervelende, tragische herinnering - verongelukt...:cry:

Een Mechelse herder, ontstoken puntje van staart, ook moeten laten inslapen. werdt gek van de pijn. Die kon je niet altijd vertrouwen.
We hebben een Dalmatiër gehad, Nora. Die was niet meer geschikt voor de fokker, die had meer dan 100 pups gehad. De 100-ste kwam via een keizersnede ter wereld bij de opening van de dierenartsenpraktijk.
Cindy, een poedel.

3.
waarom hij of zij,
Vooral, Bingo en later Beauty nog meer hebben me een stukje van mijn angst doen overwinnen. Ik was bij een ponyclub, ging op concours. Individueel en als achttal, dressuur.
Vooral Billy en Boy zijn en waren mijn beste maatjes. De anderen ook maar omdat ik nu vaak wordt uitgelaten maakt dat nog meer verschil in de mate van binding.

4.
en wat voor dier was het?
Die is moeilijk...
Probeer maar eens een ijsbeer met een kangoeroe te kruisen als voorbeeld. Dan krijg je een bontjas met steekzak(ken). Het zijn er verschillende zoals je hebt kunnen lezen.
Billy - Kooiker
Boy - Labrador
Kelly - Labrador
Laika - Duitse Herder.
Cindy - Poedeltje.
Bingo - Shetland pony
Beauty - Een Welsh pony.
Mariska - New Forest pony.

5.) Hoewelke vis zou je ooit eens willen huisvesten als geld geen issue zou zijn?
Die is niet moeilijk, al zijn er verschillende meer, maar dan toch wel koikarpers. Die vindt ik echt prachtig !!

Nou, dit was een inkijk in mijn geschiedenis.
Groetjes aaan allen.

Scalari

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
14 februari 2009
Leeftijd
62
Mooi neergezet, je hebt feilloos gevangen dat het leven zich niet aan uitgestippelde paden houdt

Jacob_

Well-known member
Lid geworden
5 augustus 2020
Leeftijd
35
Ik herken vooral gedeelte afscheid moeten nemen van honden helaas. Wat doet dat toch altijd een vreselijke pijn. Hopelijk heb je nu meer geluk.

jessicapilon

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
12 februari 2011
Leeftijd
55
Mooie antwoorden Andre en vergeet Billy niet een knuffel uut Grunn te geven en een poot van Sky;)

Users who are viewing this onderwerp

Private conversations
Help Users
    You haven't joined any rooms.
    Bovenaan