Ik stel drie vragen aan.....(deel2) (1 Viewer)

Nicolientje-W

Well-known member
Lid geworden
30 januari 2018
Mooie antwoorden André het laten inslapen van dieren blijft pijnlijk ookal heb je het al meerdere keren moeten laten doen inderdaad.

Killerfish

Well-known member
Lid geworden
13 maart 2011
Leeftijd
26
Klein vervolgvraagje; de kois dan ook als zwemvijver of lekker een plekkie om enkel van te genieten? In hun eigen vijver?

Friesian

Well-known member
Lid geworden
9 februari 2020
Klein vervolgvraagje; de kois dan ook als zwemvijver of lekker een plekkie om enkel van te genieten? In hun eigen vijver?
Ik zou de koikarpers een zwemvijver, hun eigen plekkie geven om van te genieten. Natuurlijk wel verboden toegang voor de langpotigen met hun grote bek. Ook bekend als reigers, visser zonder vislicentie. :D:stom:

Friesian

Well-known member
Lid geworden
9 februari 2020
Zo ff wat mijn zaagsel leeggeschud en nieuwe geleverd, decoupeerzaag is best handig.;):) Zoals gezegd 3 vragen voor mini-fred.

1.) Hoe ben je op het idee gekomen om een aquarium te gaan houden, was iemand je voorbeeld?
2.) Heb je al eens gezwommen in de buurt van de Great Barrier Rif ter voorbeeld om natuurgetrouw je bak in te richten?
3.) Welke plaatsen/zijn er plaatsen in de wereld die je nog wilt bezoeken om ideeën op te doen om je aquarium (zoutwater) in te richten?

Nou dat waren de vragen, ik ben benieuwd of anderen ze interessant vinden.

Killerfish

Well-known member
Lid geworden
13 maart 2011
Leeftijd
26
Mooie variatie aan vragen, beetje out of the box (daar kwam natuurlijk dat zaagsel vandaan; het bouwen ervan :pp )

mini-fred

Well-known member
Lid geworden
23 mei 2011
Leeftijd
33
Zo ff wat mijn zaagsel leeggeschud en nieuwe geleverd, decoupeerzaag is best handig.;):) Zoals gezegd 3 vragen voor mini-fred.

1.) Hoe ben je op het idee gekomen om een aquarium te gaan houden, was iemand je voorbeeld?
///////////////////////////////////////////////////////////
Ja! Mijn opa... Inmiddels 25 jaar geleden gestorven, maar als kind zo enorm veel vreugde gehad van zijn bak.. herinneringen die ik never nooit vergeet.. mijn vader plakte zelf een glasbak, voor op het eiken meubel bij opa.. als de dag van gister kan ik het nog voor me zien, de plecostomus die veel te groot was eigenlijk, een echte 1e generatie eheim classic, het thermometertje als zo een sticker op de voorruit wat altijd 5c afweek.. het eindeloze "he Cees(mijn vader) ken jij even me lampen een uurtje later uit doen".. de witte en plant/roze t8 in de eiken kap, liggend op een glazen compartiment... Ik heb hier enorm, echt enorm veel herinneringen aan overgehouden, en schrijf dit met tranen in me ogen.

Daarna heb ik eigenlijk altijd wel iets met vissen gehad.. een rekord600 op slaapkamer bij mijn ouders. De rekord 800 in mijn eerste appartement, ik heb verschillende trofis collisa gehad, en ben gestart met zout een jaar of 7 Terug geloof ik,

2.) Heb je al eens gezwommen in de buurt van de Great Barrier Rif ter voorbeeld om natuurgetrouw je bak in te richten?
/////////////////////////////////////////////

Nee! Staat hoog op de verlanglijst, ik ben niet zo een vakantieganger, en steek mijn geld liever in andere dingen (ik ben heel materialistisch), ik heb veel fotos/filmpjes e.d. gezien van vrienden en vriendinnen die daar wel zijn geweest, lijkt me schitterend!

3.) Welke plaatsen/zijn er plaatsen in de wereld die je nog wilt bezoeken om ideeën op te doen om je aquarium (zoutwater) in te richten?

///////////////////////////////////////////////////////////
Ik heb echt geen idee.
Het hele biotoop gebeuren is echt een zoetwater ding.. maar de rode zee is een ",gebied" wat me kwa vissen wel aantrekt!

Nou dat waren de vragen, ik ben benieuwd of anderen ze interessant vinden.

Laatst bewerkt door een moderator:

Friesian

Well-known member
Lid geworden
9 februari 2020
@mini-fred ik heb je antwoorden gelezen een gedeelte is zowel leuk als moeilijk. Ik begrijp en weet hoe moeilijk het is om iemand te verliezen die je dierbaar is en waar je zoveel herinneringen aan hebt en bij jou is het dan 25 jaar geleden. Zelfs mijn hart huilde mee bij het lezen en huilt ook mee bij het schrijven nu... Maar het betekent wel dat het ook leuke herinneringen zijn samen met en door je vader.

En wat betreft de plaatsen in de wereld ik denk dat als je het doet dat je er ook van zult genieten...

Paddy.K.1966

Well-known member
Lid geworden
6 oktober 2007
Leeftijd
55
Mooi verhaal, goed om ook de emoties achter het aquarium-houden eens te lezen.

En ik ben het met Friesian eens: heel mooi dat de aquariumherinneringen jou, je vader èn je opa verenigen!
Dat een gezamenlijke hobby op zo'n mooie manier 3 generaties verbindt, dat is toch prachtig!

Mijn moeder vindt mijn aquarium ook erg leuk, ons eerste aquarium deden we ooit (zo'n 40 jaar geleden!) samen en tot een jaar of 10 geleden deden we mijn waterverversingen samen, soms mis ik dat nog wel eens (maar ja, ze is intussen bijna 83 ...). En dan mijn oom Wim die een zeeaquarium had waaraan ik me uren heb vergaapt, die is al 30 jaar dood, mijn oom Kees had altijd een gezelschapsbak leeft nog maar zijn hobby is intussen behoorlijk verwaterd (beetje wrange woordspeling).
Maar de aquariumhobby in de familie heeft ook bij mij zeker een grote rol gespeeld, helaas ben ik nu een van de laatste der Mohikanen .....

Als ik zo jouw liefde voor (zee-)vissen proef zou ik je zéér zeker aanraden eens in zo'n riffenparadijs te gaan duiken!
Op jouw leeftijd kan dat nog makkelijk en over een aantal jaren zal het alleen nog maar een gemiste kans zijn .....
Ga duiken in de Rode Zee !!!!!

Paddy.K.1966

Well-known member
Lid geworden
6 oktober 2007
Leeftijd
55
Maar de aquariumhobby in de familie heeft ook bij mij zeker een grote rol gespeeld, helaas ben ik nu een van de laatste der Mohikanen .....
Nou ja, dat was misschien eigenlijk wel een beetje tè negatief: mijn zoon van 10 is gek van vissen en heeft inmiddels zijn eerste eigen bakje !

Users who are viewing this onderwerp

Private conversations
Help Users
    You haven't joined any rooms.
    Chat 0
    Bovenaan