1. Bezoekt u onderstaande sponsor om onze server in stand te houden?

ik zie door de bomen de bak niet meer (200-50-40)

Discussie in 'Samenstelling visbestand' gestart door Celeste, 13 sep 2017.

View Users: View Users
  1. Celeste

Celeste

Lid geworden:
    15 sep 2016
    Dagen ben ik nu al aan het zoeken het het forum uitspitten. Vooral de anderen met een 2 meter bak interesseren me ontzettend.

Op dit moment zitten er in mijn bak

2 dwergkogelvisjes (had veel slakken en kogels zijn mijn eerste liefde, de nano bakken zorgen nu voor slakaanvoer, en gaan op termijn garnalenbakjes worden) Doen het goed met zn 2.

6 corydora albino's. Zetten met regelmaat eitjes af die dan weer opgegeten worden door de rest. Maar goed wel een teken dat ze het goed doen.

2 synodontis Petricola Dwarf (eentje zat samen met een vuurzalm en een clownsbotia in een superfish 20 bakje dat we voor de jongste zoon via marktplaats op de kop tikte. De vuurzalm overleefde het niet, de Botia hebben we toen naar de LFS gebracht) We zien ze regelmatig achterin door de planten heen gaan, en ze hebben met zijn 2 onder (en de rugzwemmer in het plantje erop) een prachtig hol-huis gecreƫerd.

1 vermoedelijk rugzwemmer. Verkoper wist het ook niet precies maar heeft dezelfde tekening als de syno. we kregen hem mee omdat ze dachten dat die het niet zou overleven. Hij zat bij de 2de syno in de bak en Hij doet t prima, we zien hem alleen zelden. Daar moeten we nog even mee aan het werk. Uitzxoeken wat het precies is.

1 dwergourami man.We begonnen netjes met 1 man en 3 dames. De dames zijn om verschillende redenen allemaal overleden.

1 guppie man. Die is blijven hangen. Ik ben via guppies weer begonnen, die kweekten te veel. De kinderen wilden ook bakken en kregen hun nanos met guppen erbij en de mannen bleven in de grote bak over.

15 neon tetra's die zwemmen vooral met de gup.

8 rode minoren met sluier. Die zijn echt heel gaaf en zo in een groep ook mooi om te zien.

5 Black mollies. Vraag me maar niet waarom die er ooit ingekomen zijn haha. Maar ze doen het er iig meer dan uitstekend in de bak. Groot en dik en altijd actief bovenin.

De bak is rustig en oogt gezond. Waterwaarden moet ik nog gaan testen. Maar bij laten testen voor de zomer, nadat er een nieuwe bodem inging was alles oke.

Sinds deze zomer zit er een voedingsbodem in, en fijn rond grind daarop. De Corys heb ik goed in de gaten gehouden, maar ze doen het er prima op. Ze wroeten allemaal nog flink en niemand verliest zijn baard.

Nu is mijn vraag.. Kunnen deze vissen eigenlijk bij elkaar. Wat ik ervan opgezocht heb, wel maar ik kan er ook naast zitten.
    Zou er eventueel nog wat bij kunnen? Zo ja wat zou leuk zijn? Ik zou graag veel kleur in mijn bak willen en kom steeds weer terug bij verschillende regenboogvissen. Maar goed geen ervaring dus ik durf het niet zo. Daarnaast ik hoef er niet perse vissen bij. De bak voelt alleen zo leeg. Vandaar mijn vraag.

Wat zouden jullie doen met dit bestand en deze bak om er een mooi kleurrijk geheel van te maken?

2. TS
    TS
    Celeste

Celeste

Lid geworden:
    15 sep 2016
    Hihi
    Een voordeel van geen reactie op mijn bestand is dat ik denk dat het in ieder geval wel aardig samen kan :D
    Dat stelt gerust. Ondertussen puzzel ik verder

3. Altispinosa

Altispinosa

Lid geworden:
    26 mei 2011
    Heb je een foto of paar foto's van je bak.

4. TS
    TS
    Celeste

Celeste

Lid geworden:
    15 sep 2016