Wat is er nieuw

Ik zoek een drijfplant maar welke

• Onderwerp starter Onderwerp starter Aquascapingfan
  • Startdatum Startdatum
A

Aquascapingfan

Guest
Heeft iemand toevallig een idee naar wat voor drijfplant ik moet kijken ik heb een bak van 80cm 130ltr best een hoge bak maar wil graag kijken naar een drijfplant liefst 1 met van die mooie langere wortels omdat er een stroming in het water zit en een plantje die zich makkelijk laat stekken alleen in de winkels die ik kom verkoopt dat niet ben alleen een soort kroos tegen gekomen alleen dat is niet egt iets waarnaar ik opzoek ben kan iemand mij advies geven waar ik het kan vinden en aanschaffen en krijgen mij planten op de bodem geen last ervan? Ik heb namelijk heel veel gevarieerde vissen erin en vuurgarnalen
3753402311103image.jpg

Ik denk dat Limnobium laevigatum wat voor je is. Als je vindt dat de wortels te lang worden kan je ze gewoon afknippen.

Je kunt kijken bij Aquaplantsonline bij de drijvers. Daar vindt je dan de drijfbamboe.
Dat worden hele lange stukken als je niet ingrijpt en er kunnen wortels tot wel 20 cm aankomen.

Waar woon je? Misschien forumleden bij je in de buurt die regelmatig wat over hebben... 😉

~ Ivo

Schiedam

Als je drijfplanten met lange wortels wilt, zou ik voor Limnobium laevigatum (amazone kikkerbeet) gaan. Kijk is op Marktplaats oid, daar staan er vaak genoeg op. Heb ik mijne ook gekocht. Succes!

Let er wel op om de no3 op peil te houden, drijvers zijn nitraatvreters.
Sinds ik het eikenbladvaren eruit heb gehaald steeg no3 van 0 naar 10 in 1 dag tijd!

Aquascapingfan zei:
Misschien heeft bertus wel limnobium.

Als je Gouda niet te ver vindt heb ik hier ook nog wat Limnobium drijven waar wel een portie van weg kan.

Of wij hebben Pistia.

Sumtravarens kunnen ook als drijfplant worden gebruikt. Kunnen behoorlijke wortels krijgen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan