Wat is er nieuw

Imitatie hout in Aquarium?

1978

Well-known member
Lid geworden
19 augustus 2014
Berichten
128
Locatie
Den Haag
In mijn nog aan te schaffen aquarium (zie voorstel topic), wil ik ook hout plaatsen. Imitatiehout lijkt mij wel wat om eerlijk te zijn. Gaat lang mee, makkelijk schoon te maken en net echt wanneer ik kijk naar bijv. aquatic nature of ferplast.

Wat zijn de nadelen van imitatie hout volgens jullie?
 
Er zijn bodembewoners,die van het hout eten.
Mocht je die eens aanschaffen.
 
Natuurlijk hout geeft looizuren af (tannines) die je water een ietsje kleuren en ook een positief effect kunnen hebben op de je planten dacht ik.. zeker als je richting Amazone-sferen wilt zou ik gaan voor natuurlijk hout.
En zoals Bertus al zegt.. sommige bewoners halen mineralen, micro-algjes en weet ik wat uit dat hout om zich mee te voeden.
Natuurlijk hardhout gaat ook lang mee..
 
Prijs.
Oogt (vind ik)toch altijd ietwat gemaakt, wat voor kwaliteit dan ook.

~ Ivo
 
Vind zelf de prijs enorm maar van sommige merken hebben ze echt heel mooi spul wat bijna niet van echt te onderscheiden is want dat is wel heel belangrijk natuurlijk want een stuk kunsthout wat nep lijkt is niet mooi.
Verder zou ik geen nadelen weten,grote nadeel van echt hout is dat het kan afgeven vind ik persoonlijk.
 
Zoals Bertus al aangeeft zijn er aquariumbewoners die de voorkeur geven aan echt hout. Kijk dus even wat je wilt gaan houden. Echt hout kan bewerkelijker zijn (ik heb een paar weken geleden m'n bak leeg moeten halen omdat mijn hout dusdanig uit elkaar viel dat m'n hele bak onder de deeltjes zat).

Naast de voorkeur van de aquariumbewoners is het dan een kwestie van budget en persoonlijke smaak.

Zelf heb ik weer echt in de bak zitten.
 
Ik heb hier stukken in de bak,al een jaar of 6.
Nog steeds goed.

Vind het er gewoon bij horen.
 
Ik had eerst "nep" hout in m'n bak zitten en heb na 1,5 maand toch gekozen dit te vervangen door echt hout, simpelweg omdat mijn bodem bewoners zoals Bertus al aangeeft het op prijs stellen of zelfs nodig hebben. Ik heb er geen spijt van. Het lijkt alsof m'n planten beter groeien, de bodem bewoners plakken er regelmatig op vast en mijn water is mooi gekleurd. Ik zou persoonlijk voor echt hout gaan.
 
Bedankt voor de tips!
 
Ik had ook eerst nep hout, dit zag er wel "oke" uit maar heb het nu toch veruild voor wortelhout (spider).
Ik heb dit een weekje in speciekuip laten staan en elke dag water verversen, kokend water erover gieten
Nu zit het in het aquarium en het water verkleurd totaal niet, terwijl ik toch 2 forse stukken hout heb, denk ook dat mijn filter dit eruit haald.

Maargoed ik zou 100% voor echt hout gaan, verkoper zei ook tegen mij dat wortelhout ook minder afgeeft dan kienhout
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan