In blije verwachting? 😱 Platy


malkofesse

Active member
Lid geworden
17 augustus 2021
Berichten
31
Leeftijd
33
Heey!

Ik heb dus sinds zaterdag 2 nieuwe visjes.
Nu vind ik dat haar buikje toch echt wel dikker en meer gespannen staat dan 3 dagen geleden 😮 ook spot ik een zwangerschapsvlekje denk ik? Wat denken jullie? Zou ze al lang zwanger zijn?
ben echt nog maar een beginneling dus ik kreeg bijna een paniekaanval 😆

Welke voorbereidingen moet ik treffen?
Ik laat liever de natuur zijn gang gaan en weet al dat ik voor extra plantjes moet zorgen en wat schuilplekjes. Of is de beplanting van op foto goed genoeg?
En hoe zit dat met filtergaasjes zodat er er niet in vast komen te zitten?
Oh ja, kan het zijn dat een zwangere platy plots agressief doet naar het andere vrouwtje tijdens en ff na het voeren?

Ze zitten in een 40l aquarium, 2 platy vrouwtjes en 3 appelslakken. Binnenkort start ik een 80x40x35 aquarium op en wou ik meer visjes.
 

Bijlagen

  • ZwangerVisje_2021_08_21.jpg
    ZwangerVisje_2021_08_21.jpg
    314 KB · Weergaven: 82
  • ZwangerVisje_2021_08_23.jpg
    ZwangerVisje_2021_08_23.jpg
    329.4 KB · Weergaven: 83
  • IMG_20210823_214839.jpg
    IMG_20210823_214839.jpg
    497.7 KB · Weergaven: 88
Die op de eerste foto gaat nog lang niet werpen hoor. Ik wil de pret niet drukken maar in zo n bakje van 40 liter kun je beter deze visjes niet houden. Deze hebben minimaal 60cm nodig namelijk.
 
Die op de eerste foto gaat nog lang niet werpen hoor. Ik wil de pret niet drukken maar in zo n bakje van 40 liter kun je beter deze visjes niet houden. Deze hebben minimaal 60cm nodig namelijk.
Ik weet het, ik krijg morgen mijn 80x40x35 aquarium. Tegen dat dat ingedraaid is ben ik hopelijk nog optijd voor de bevalling.. Als je de natuur zn gang laat gaan en gewoon extra plantjes x schuilplekjes toevoegd, hoeveel blijven er dan meestal over?
En tussen foto 1 en 2 zitten maar 3 dagen tijd 😱 is dat normaal?
 
Hoeveel is lastig te zeggen denk ik en dat hangt mede af van de medebewoners en de schuilplekken.
Goed dat je een grotere bak krijgt en ik zou de natuur gewoon zn gang laten gaan.
 
Wat drijfplantjes, wat fijnbladige planten, bijvoorbeeld cabomba, en je zult meer visjes over houden dan je lief is.
Hoeveel is niet te zeggen..
 

Terug
Bovenaan