Wat is er nieuw

In en uitstroom pomp.

  • Onderwerp starter Onderwerp starter AquaDude
  • Startdatum Startdatum
A

AquaDude

Guest
Beste heren ik twijfel een beetje aan mijn in en uitstroom voornamelijk omdat er bodem vuil blijft liggen

Setup is als volg rechts onder in de achterwand op zon 5/6 cm van de bodem de instroom naat de pomp.
Vervolgends rechts boven boven tegen de rechter zijruit een spraybar over de gehele lengte van het raam 1a 2 cm ondet water oppervlakte enigzinds naarboven richtend voor wat oppervlakte beweging

Afm . 100*40*50 eheim pro 2 tempomat editie tot 600 ltr

dus eigenlijk hoort door de stroming alles meegenomen te worden...

Bij mij word het echter door de corrys en de stroming netjes voor het raam de vervuiling afgeleverd
Nou loopt mijn bodem wel op van achter naar voor , voor een diepte werking

Nou wil ik binnenkort een grotere bak van 1.50 a 160 450ltr +-

Graag wil ik van jullie weten of ik hier iets aan kann doen zo ja wat dan en werkt dit ook bij de aankomende grotere bak


Alvast bedankt.

Rogier
 
Ik heb zelf de in en uitsroom aan dezelfde kant en werkt super.
Door de stroming aan het oppervalk wordt het uiteindelijk aan de andere kant van de bak door de zijkant weer omgezet in een soort van onderstroom waardoor bijna al het vuil over de hele lengte van de bak zo weer bij de aanzuigbuis komt.
 
Groter? neem er dan een Grotere bij.
Met 1.50 moet je Zo,n flinke stroming hebben.
Heb er een Binnenfilter bij gehangen,die EN blaast, En gelijk opneemt.
Aquael UV-C 500.

3 vliegen in 1 bak.
 
Het Aquarium waar ik bij ga kijken van de week heeft de volgende pomp:

Eheim professional 3e 2078

Aquarium is 150 lang bij 50 diep bij 60 hoog

@ Seabait: dat is dus de zelfde setup als ik momenteel heb heb jij een gelijkmatige bodem of loopt die schuin?

@ Bertus: ja dat wil ik juist niet een binnenfilter maar het bovenstaande filter moet na mijn idee toch wel voldoen voor 400 ltr
 
Is ook schuin bij mij maar heb zand dat scheelt misschien,wat heb jij?
 
ja niet veel inderdaad voor misschien 1 a 1.5 cm achter 3 tot 4 cm

jou aanzuig zit die bij de achter wand of vooraan bij het glas van je aquarium seabait?
 
Rechts in de hoek in de behuizing van het standaard binnenfilter,is helemaal leeg en heb daar dus de aanzuigbuis in hangen.
 
Aah oke op die manier.

Nou zoals te zien is in een van mijn anderebtopics heb ik hem nu in mn juwel 400 in de pvc pijp verwerkt ben eens benieuwd de trug flow komt daar recht boven
 
Nou eerste gedoe met de pomp hopelijk verholpen.

Hij lekte .. langs de stroom kabel.. blijkt bekent eheim pro 3 probleem te zijn.
Kop er af gehaald open gemaajt aanzuighulp los gedraagi was beetje vuil en kalk alle rubbers schoon gemaakt en vaseline op gesmeerd trug in elkaar gezet en momenteel is t nog droog is zo n 5 uurtjes geleden allemaal gedaan.

Ben benieuwd of het opgelost is

Groetjes
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan