In / Uitstroom Eheim 2213

A

Aquamitch

Guest
Hallo,
Op dit moment heb ik last van baardalg. Wat kan ik hieraan doen?
 
Ik heb je vraag even verplaatst naar de juiste sectie. Heb je ook een foto en wat info over de bak en wat je eventueel toevoegt.
 
Zie onderstaande foto, Is dit baardalg of penseelalg? En wat is er aan te doen?
Mijn waterwaardes:

PH = 7
KH = 6
NH4/NH3 = 0 mg/l
NO2 = 0 mg/l
NO3 = 0 mg/l
PO4 = ongeveer 2 mg/l
FE = 0,5 mg/l

Ik heb een dennerle CO2 installatie sinds ongeveer 3 a 4 weken.
Profito voeg ik wekelijks toe. Zojuist heb ik Algumin toegevoegd.


937246aquamitch_0_85_deskto.jpg
 
Iemand enig idee?
 
No3= 0?

Staat een link vlak boven, lees die is.
 
Ja, NO3 is 0. Ik heb profito toegevoegd, gaat hierdoor de NO3 ook omhoog?
 
Nee daar zit geen nitraat of fosfaat in.
 
No3 is nitraat. Moet uit je filter komen.
Nitriet- nitraat.
Nitraat kan je met nitraat uit de fles toevoegen.

ProFito � Nederlands - Easy Life

ProFito Easy-Life ProFito is een extra complete, universele plantenvoeding geschikt ... ProFito bevat geen nitraat of fosfaat, dat het aquariumwater extra belast.
www.easylife.nl/nl/zoetwater/profito
 
Oke, hoe kan ik nitraat toevoegen?
Ik heb Profito, Easycarbo, CO2, algumin en crystalwater.

Is er ook een manier om NO3 omhoog te krijgen zonder extra producten?
 
Hoeveel plantenvoeding doseer je??

Bij aquariumbemesting.nl kun je goed poeder kopen voor de nitraat.
Hoeveel uur heb je het licht aan??
 
Verlichting staat 7,5 uur aan.
profito doseer ik vanaf afgelopen week, iedere week 20 ML.
Hoe werkt het met poeder van aquariumbemesting.nl ? En wanneer ik dit toevoeg, gaat de alg dan ook weg?
 
20ml is dubbel en dus meer dan voldoende.
Wat doseerde je daarvoor dan want als je dat net pas doet dan kan ook daar de oorzaak liggen.
Je kan van die poeder 83 gram oplossen in 500ml water en dan wekelijks bv 10 ml toevoegen. dat is uit mn hoofd 10mg/L.
Dan kun je kijken hoeveel je verbruikt daarvan en wat je dan eigenlijk het beste wekelijks kan doseren. mag je me tzt wel een pb over sturen als je dat liever hebt.
De oorzaak kan dus in de nitraat liggen maar het kan ook een andere voedingsstof zijn die je mist.
Verlichting lijkt me prima zo eerst met 7,5 uur.
 
Daarvoor doseerde ik ook af en toe profito.
Wanneer ik nu de FE vaker test, wanneer het te weinig is profito toevoeg. Gaat mijn algenprobleem dan weg?
 
Ja maar bij af en toe kun je dus tekorten krijgen wat weer algen doet ontstaan.
Als je 20ml toevoegt is de Fe meten echt niet nodig hoor. Ik zou dan dagelijks 2 a 3 ml doseren zodat het de hele week opgenomen kan worden.
Daarnaast voor alle zekerheid de nitraat naar de 10mg brengen en kijken hoeveel er na 1 week nog inzit aan nitraat.
Voor jou bak is de EI eigenlijk ook best handig om tekorten te voorkomen. Ik doe dat ook bij de 80cm namelijk.
Maar ja er zijn meer bemestingsmethoden.
 
Welke poeder is het? KNO3?

En waar krijg je het gedestileerde water?
 
Dat koop je gewoon bij AH of een andere super maar ik doe het altijd in gewoon leidingwater hoor.
Het is de KNO3 die je dan moet hebben ja. Zou je de EI willen volgen dan is ook kaliumfosfaat nodig en de csm+b als plantenvoeding. Of de kant en klare flessen maar die zijn wel duurder.
 
Mooi bedankt!

Is de EI methode een goede methode om de planten optimaal te krijgen? Zonder algen?
 
In mn post staat met rood een link met info. Deze kan je misschien eens doorlezen.
Bij de EI is het de bedoeling dat je iets overdoseert waardoor je normaal tekorten voorkomt.
 
Terug
Bovenaan