Wat is er nieuw

Incpiria Marine 200 van Jeffoz

Jeffoz

Member
Lid geworden
14 juli 2014
sz06SESi9k5OYDtOuZLWKovHJ7XbXd18.jpeg

Nou eindelijk m'n eerste aquarium ooit begonnen! Mooi ding die eheim incpiria 200. Sump had iets groter gemogen in mijn ogen alleen. Zoutwater zo gekocht en erin gedaan. Steen zit er nu een week in en ik wacht geduldig op de algenfase. Ik zou er maar eentje moeten krijgen volgens mij!

Leuke site om te lezen hier met alle mede aquarianen!

Ah wacht, kan iemand hem verplaatsen naar foto album?

Welkom op het Aquaforum. Heb je topic naar Foto-album verplaatst. 🙂

Laat het bakje maar tot zijn recht komen.

Mooie kleurtjes in de bak zeg. Dat zie je niet echt vaak.

Re: Incpiria Marine 200

Ja ik heb aardig mooie stenen gehad en kunnen kiezen! Volgens mij zit er ook een stukje steen koraal op eentje. Dat blauwe in het midden. Geen idee wat het precies is alleen..

Btw, slechte foto's maakt een iPhone van een aquarium met licht er op zeg.. Zou bijna me fototoestel ervoor gaan pakken..

QaV_pLjYurbXGOpa47FPmyz6KoV5uNkp.jpeg

nilo1804 zei:
Super nog een zeebakje! Mooie opbouw ook!

Dat blauwe zou een spons kunnen zijn.
Je zeester is trouwens een ganzevoetje 😉.

Hier meer erover; http://zeewaterforum.info/database/inde ... dgroepID=5

Thanks! Ik had het inmiddels gevonden over de zeester. Even goed in de gaten houden. Het is er nu nog maar eentje dus dat ga ik even in de gaten houden. Zaterdag de eerste verversing doen en hopelijk is de algenplaag ook een keer begonnen dan, want ik heb geen gedult haha 😉

Maar schoonmaakploegje kan er binnenkort wel in en het zand ook.

1x Mespila Globulus
2x Poetsgarnaal
2x Heremietkreeft

En ik zet er ook een Heliofungia in in het begin en dan neem ik er nog 2 van die transparante venus garnalen bij denk ik 🙂

Wanneer is in het begin? Nadat alle algen weg zijn? Ik zou eerst wachten tot alle NO2 weg is en een groot gedeelte van je NO3 ook. NO2 is funest voor je sowieso poetsgarnalen vrees ik.

No2 heb ik niet gehad en zal ik niet krijgen ook. Heb aangemaakt zeewater uit de professionele zeewater winkel
En ik hoefde niet op no2 te testen want dat zou toch 0 blijven. No3 is tot zover ook niet meetbaar. Zit nu een appeltje in en een stukje koraal 🙂 verder wacht ik nog even

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan