Indentificatie slakje


J

Jelle89

Guest
Hoi,

Ik heb een verstekeling mee gekregen in een stuk hout. Heb het hout in heet water gewassen maar slakje heeft blijkbaar overwonnen XD. Slakje zit er nu enkele dagen in maar mijn vraag is of iemand weet wat het is? Gewoon posthoornslakje?
 

Bijlagen

  • 20200823_181159.jpg
    20200823_181159.jpg
    66.5 KB · Weergaven: 82
  • 20200823_181213.jpg
    20200823_181213.jpg
    65.7 KB · Weergaven: 84
Hoi,

Ik heb een verstekeling mee gekregen in een stuk hout. Heb het hout in heet water gewassen maar slakje heeft blijkbaar overwonnen XD. Slakje zit er nu enkele dagen in maar mijn vraag is of iemand weet wat het is? Gewoon posthoornslakje?
Gezien de voorgaande behandeling is het misschien een Calida aqua cochlea? :juggle:
 
Lijkt op een Posthoornslakje, gezien het slakkenhuis.

Ja als ik mn hoofd wat draai dan zie ik nu ook een Posthoorn erin maar bij het snel erna kijken en de tekening leek het me eerst een Poelslakje toe.
 
Zou ook zeggen posthoornslakje door de vorm van het huisje en hoe het op zijn ruggetje staat.
 
Inderdaad een posthoornslakje (Planorbarius corneus), overigens een heel nuttig beestje want eet organisch afval en laat de planten met rust.
Koesteren, en misschien nog een paar vriendjes geven!
 
Inderdaad een posthoornslakje (Planorbarius corneus), overigens een heel nuttig beestje want eet organisch afval en laat de planten met rust.
Koesteren, en misschien nog een paar vriendjes geven!

Tja ik heb ook wel ervaringen gelezen dat ze wel aan bepaalde planten komen als er niet voldoende voeding is en dat gebeurde mij ook in een nano dus ik heb ze eruit gehaald. Maar in de regel valt dat inderdaad wel mee.
 
Dank voor de reacties, ik laat m in de bak zitten.
 

Terug
Bovenaan