Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Ik weet dat dit een kreeft is haha, maar mijn vriendin kwam hier eer gister mee aan zetten , waarna ik de gene telefonisch gister gebeld had om te vragen naar de Latijns en Nederlandse naam . Waar op gezegd werd Blauwe kreeft , ( maar ik zelf vond hem niet echt lijken op de blauwe Florida ) toen moest ik vervolgens opschrijven : procan barres alleni .. ( geen resultaat kunnen vinden. ) .
Vervolgens gebeld naar een bekende Aquariumzaak en ook gemaild maar nog geen reactie terug gehad, mogelijk dat het clarkii kon zijn omdat zij in meerdere kleur formaten voor kwamen.. G ik heb toevallig deze clarkii in het rood en bruin/wit achtig.. maar zie nog geen vergelijking tot de scharen , De clarkii die ik heb is een vrouw, maar wat mij stoort is dat ik weet dat een man de scharen naar vorenhoud en groter van formaat zijn.. En de Clarkii die ik heb heeft scharen die groter zijn dan deze blauwe vriend hier onder op de foto 🙂..
Iemand hier enig idee die hem voor mij kan identificeren ? Google en websites geven me nog niet echt het gevonden idee..
* soort
*man/vrouw?
* omgang bewoners? tot nu toe zijn de coridorias grote vrienden met hem en vinden zijn graaf werk geweldig om in te zitten..
Soort en geslacht weet je nu dus en wat betreft omgang met andere bewoners bestaat de kans dat de kreeft ze allemaal opeet.
Is best een log groot dier en zal niet heel soepel door de bak met beplanting en andere inrichting manoeuvreren dus dat is een geluk voor de (snellere) medebewoners maar een ideale combinatie is het niet.
Ik hoor en lees de berichten overal en ook de ervaringen qua gedrag tegen over de vissen.
Sta er alleen verbaast van dat hij ze gewoon negeert en de vissen om zich heen en onder zich door laat zwemmen en ook voor zn neus gewoon relaxe gaan liggen niksen .. Ik moet wel zeggen dat hij erg nieuwsgierig is en rond kijkt en voor het glas gaat zitten en dan op zoek gaat naar tabletjes .
Ik zal morgen even wat gaan schuiven met inhoud van mijn aquariums qua bewoners Ik heb nog een extra grotebak staan waar momenteel mijn ancistrusse ( Lnummers) zich bevinden , deze wilde ik zoizo met mijn sterbai familie gaan overzetten naar mijn nieuwste en laatste 1m50 bak. Enige maanden terug 4 verschillende aquariums in gedraaid waar van 3 kweek en ��n gezelschaps bak , waar die kreeft nu ook dus gezellig bij zit .
Van de planten wist ik het ook.. Doet me denken aan mijn oude vrienden de 'pleco's' ... waar ik gelukkig inmiddels van af ben geraakt via een goeie vriendin die ik er blij mee gemaakt hebt toen ik haar mijn oude 130cm bak verkocht hah .. ( die heeft inmiddels ook jongen gekregen er mee.. stond er verbaast van te kijken..)
Door het graven van zijn nieuwe hol onder een stuk kiemhout heeftie wat planten ontworteld .
Ik denk inderdaad dat je er goed aan doet je visjes in een andere bak onder te brengen als de kreeft. Het gevaarlijke van dat soort combinaties is dat het lang goed kan gaan, maar dan ineens kan uitlopen op een moordpartij.
Ik heb marmerkreeftjes bij sommige van mijn vissen lopen en ben nog geen vis kwijtgeraakt. Wel ben ik bij de grotere dieren marmerkreeften verloren... Dat ondanks de 100den kilos steen waar ze tussen en onder kunnen.
Marmerkreeftjes zijn naar mijn ervaring wel een ander verhaal dan alleni's 🙂 Ik heb ooit 2 alleni's gehad en dat waren regelrechte moordmachines 🙁 . Maar het verschilt echt heel erg per individu, dus je kunt geluk of pech hebben ermee. Als het goed gaat gaat het goed zou ik zeggen. Zolang je maar weet dat het risico er altijd is dat er wel visjes gaan verdwijnen.
Bedankt alle voor de reacties. Heb er in elkgeval iets mee gedaan 🙂
2 bakken omgebouwd en verwisseld
heb wel foto's beetje wazig dus let niet op de kwaliteit😉
Kreeft met 6 jongen heb ik hier zitten ( tot zo ver het nog goed gaat ) (clarkii) Mijn blauwe is helaas heen gegaan het weekend. vandaag terug gegaan naar waar ik hem vandaan gekregen heb en netjes geld terug gekregen. Op foto lijkt de TL geel licht te geven.. ( zal wel aan de telefoon instellingen liggen)
Niet zo helder maar oke... gaat om het idee.. Van zwartgrind(bodem) naar fijn zand ( coridorias paradijs)
Ik zal mijn overige nieuwe vragen in een nieuwe topic plaatsen
Groetjes Maikel