Wat is er nieuw

Indisch archipel biotoop

MsFelix

Well-known member
Lid geworden
4 november 2009
Oké, wellicht is het geen biotoop meer te noemen maar toch....

Ik heb een Indisch archipel biotoop met daarin:
30 Rasbora espei
3 Trichopsis vittata
3 Tateurndina occellicauda
3 Pangio kuhli (die ik nooit zie)

Daarbij heb ik nog 4 corydoras uit een andere bak, die ik er uiteindelijk uit wil hebben.

Nu ben ik op zoek naar een visje voor de bodem of een andere blikvanger.
Ik zit erover te denken om een regenboogvis uit Nieuw-Guinea toe te voegen, aangezien dit nog steeds tot het Indische Archipel behoort.
Maar welke?
En wat voor diertjes kunnen er nog op de bodem ipv de Corydoras? Ik vind de Pangio kuhli niet veel aan, ik zie ze echt nooit.

Mijn bak is 80 cm breed, een Rio 125.
Ph van ongeveer 7, Kh5, Gh 10.
Wie heeft er leuke ideeën of tips?

Daarnaast wil ik iets anders met de scape. Ik zit erover te denken om er zoiets van te maken
Screenshot_20191230_072504.jpg

Een aquascape maar wel low tech.
Nu wil ik alleen weten, hoe doen jullie dat met stenen in de bak? Kan je die zomaar tegen het glas aan leggen? Ik ben altijd bang dat het glas breekt. Zijn er nog handigheidjes om dat te voorkomen?

Laatst bewerkt:
Daarnaast wil ik iets anders met de scape. Ik zit erover te denken om er zoiets van te maken Bekijk bijlage 286162

Een aquascape maar wel low tech.
Nu wil ik alleen weten, hoe doen jullie dat met stenen in de bak? Kan je die zomaar tegen het glas aan leggen? Ik ben altijd bang dat het glas breekt. Zijn er nog handigheidjes om dat te voorkomen?

Er is lijm dat te gebruiken is voor aquaria, maar als het vast zit, zit het vast.

Je kan ze ook gewoon zo opstapelen dat ze stevig liggen, maar dan is er altijd enig risico.

En geeft het dan niet dat ze tegen het glas aanliggen? Ik denk altijd dat als er een uitsteeksel is wat tegen het glas drukt, dat je dan een drukpunt hebt waarop het kan breken.

Ik zou het wel altijd van het glas af houden of er iets zachts tussen zetten, zoals een stuk filtermedium.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan