Wat is er nieuw

Indische en grote oceaan bak

  • Onderwerp starter Onderwerp starter robbiederuiter
  • Startdatum Startdatum
R

robbiederuiter

Guest
Hallo Allemaal,

Gister heb ik een bak gekocht van 2 meter lang, 50cm breed en 55 cm hoog.
Nu heb ik in een vissen enclopedie gekeken wat voor vissen ik erin wil en die komen uit de indische en grote oceaan. Nu wil ik graag weten wat de benodigdheden hiervoor zijn?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen eventueel met linkjes waar ik de benodigdheden kan kopen.

Mvg robbie de ruiter
 
Ik heb geen verstand van zout water...
Maar ik ga dit topic zeker volgen!!
Mooie grote bak!
Wat komt erin?
Een paar nemo's? 😛
Wat ik wel weet dat een zoutwateraquarium, zeker verwarmt,
erg duur is hoor!
 
Misschien moet je eerst even vermelden welke vissen je zoal wilt..?

Voor de rest raad ik je aan om je zeker eerst goed in te lezen voor je stappen onderneemt.

Het boekje van tanne Hoff is een zeer goed beginnersboekje waar alles goed in uitgelegd staat...

Via deze link kan je het boekje online lezen:
http://www.kogelforum.nl/index.php?i=co ... r+aquarium
 
Hallo Popol,

bedankt voor je reactie. Ik heb het artikel gelezen. Alleen heb ik nog een vraag. is het alleen mogelijk om de filters etc onder de bak te plaatsen of kan het er ook naast?
 
Het is geen artikel, maar het is het boek van tanne hoff.

Eronder is de meest logische plek voor een sump...

Ernaast gaat ook, maar dat is niet echt logisch...
Want het is geen zicht als ie ernaast staat...
En dan moet je nog een extra opvoerpomp plaatsen om het water van je aqua naar je sump te laten stromen...

Als de sump onder het aqua staat in de kast, houdt dit ook al geluid tegen...
 
oke want mijn iedee was om van me aquarium een tafel te maken en dan de tafel iets te verlengen en daar de pomp etc inzetten.

hoe kan ik hier foto's plaatsen dan kan ik laten zien wat ik bedoel.
 
Ik begrijp wat je bedoelt...
Maar een tafel maken van je aquarium is geen goed idee...