Wat is er nieuw

Indische en grote oceaan bak

  • Onderwerp starter Onderwerp starter robbiederuiter
  • Startdatum Startdatum
R

robbiederuiter

Guest
Hallo Allemaal,

Gister heb ik een bak gekocht van 2 meter lang, 50cm breed en 55 cm hoog.
Nu heb ik in een vissen enclopedie gekeken wat voor vissen ik erin wil en die komen uit de indische en grote oceaan. Nu wil ik graag weten wat de benodigdheden hiervoor zijn?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen eventueel met linkjes waar ik de benodigdheden kan kopen.

Mvg robbie de ruiter
 
Ik heb geen verstand van zout water...
Maar ik ga dit topic zeker volgen!!
Mooie grote bak!
Wat komt erin?
Een paar nemo's? 😛
Wat ik wel weet dat een zoutwateraquarium, zeker verwarmt,
erg duur is hoor!
 
Misschien moet je eerst even vermelden welke vissen je zoal wilt..?

Voor de rest raad ik je aan om je zeker eerst goed in te lezen voor je stappen onderneemt.

Het boekje van tanne Hoff is een zeer goed beginnersboekje waar alles goed in uitgelegd staat...

Via deze link kan je het boekje online lezen:
http://www.kogelforum.nl/index.php?i=co ... r+aquarium
 
Hallo Popol,

bedankt voor je reactie. Ik heb het artikel gelezen. Alleen heb ik nog een vraag. is het alleen mogelijk om de filters etc onder de bak te plaatsen of kan het er ook naast?
 
Het is geen artikel, maar het is het boek van tanne hoff.

Eronder is de meest logische plek voor een sump...

Ernaast gaat ook, maar dat is niet echt logisch...
Want het is geen zicht als ie ernaast staat...
En dan moet je nog een extra opvoerpomp plaatsen om het water van je aqua naar je sump te laten stromen...

Als de sump onder het aqua staat in de kast, houdt dit ook al geluid tegen...
 
oke want mijn iedee was om van me aquarium een tafel te maken en dan de tafel iets te verlengen en daar de pomp etc inzetten.

hoe kan ik hier foto's plaatsen dan kan ik laten zien wat ik bedoel.
 
Ik begrijp wat je bedoelt...
Maar een tafel maken van je aquarium is geen goed idee...
Op deze hoogte passeer je namelijk veel met je benen dichtbij. (En dit langs vier kanten)
Hiervan zullen de vissen telkens opnieuw schrikken, wat stress veroorzaakt bij de vissen...

Ook is het niet echt handig om hier op neer te kijken, zeker als de zetels dichtbij staan...
En ik betwijfel of het handig is om te werken op deze hoogte...
Dan moet je altijd op je knie�n of gebukt werken... ( ivm plaatsen koraal, steen, zand omwoelen, waterwissel, enzo)
 
robbiederuiter zei:
oke want mijn iedee was om van me aquarium een tafel te maken en dan de tafel iets te verlengen en daar de pomp etc inzetten.

hoe kan ik hier foto's plaatsen dan kan ik laten zien wat ik bedoel.

Foto's plaatsen gaat heel erg gemakkelijk via het Aquaforum upload programma: http://www.aquaforum.nl/ubb/ubbthreads. ... ost1645710

Een andere manier is via de uploadpagina: http://www.aquaforum.nl/ubb/scripts/upload.php
 
Ik kan de foto niet uploaden, omdat hij meer als 200 kb is en het andere upload programma kan ik niet openen waarschijnlijk omdat ik met een mac werk. iemand alternatieven zodat ik jullie de foto kan laten zien wat mijn bedoelingen zijn?
 
super dankje.

http://i61.tinypic.com/ibyxwj.jpg

Net contact gehad met aquaria veldhuis. Hun zeggen dat ik hem zo neer kan zetten als het maar vlak is de ondergrond. De vissen zullen wennen aan de benen/voeten die langs het aquarium gaan. Ik wil dan de bak verlengen en daar de pomp etc in doen.
 
robbiederuiter zei:
super dankje.

ibyxwj.jpg


Net contact gehad met aquaria veldhuis. Hun zeggen dat ik hem zo neer kan zetten als het maar vlak is de ondergrond. De vissen zullen wennen aan de benen/voeten die langs het aquarium gaan. Ik wil dan de bak verlengen en daar de pomp etc in doen.

Als je
na de link naar de foto zet, staat de foto direct in het bericht. 😉
 
popol zei:
Ik begrijp wat je bedoelt...
Maar een tafel maken van je aquarium is geen goed idee...
Op deze hoogte passeer je namelijk veel met je benen dichtbij. (En dit langs vier kanten)
Hiervan zullen de vissen telkens opnieuw schrikken, wat stress veroorzaakt bij de vissen...

Ook is het niet echt handig om hier op neer te kijken, zeker als de zetels dichtbij staan...
En ik betwijfel of het handig is om te werken op deze hoogte...
Dan moet je altijd op je knie�n of gebukt werken... ( ivm plaatsen koraal, steen, zand omwoelen, waterwissel, enzo)

Ik ben het hier 100% mee eens.
In tegenstelling tot Veldhuis hoeven wij niks aan je te verdienen wanneer we je advies geven, misschien wel iets om mee te nemen in je keuze.
 
Wij geven jou alleen maar onze ervaringen en meningen mee...
Op het einde beslis jij nog altijd...

Ook als je iets laat vallen op de grond, of je zet iets op de 'tafel-aquarium', zullen de vissen dit altijd voelen (de trillingen). Hier kunnen ze ook weer enorm van schrikken...
Wat stress veroorzaakt...
 
oke duidelijk dan moet ik opzoek naar een kast of iets dergelijks waar ik me aquarium op kan zetten
 
Rikkert zei:
popol zei:
Ik begrijp wat je bedoelt...
Maar een tafel maken van je aquarium is geen goed idee...
Op deze hoogte passeer je namelijk veel met je benen dichtbij. (En dit langs vier kanten)
Hiervan zullen de vissen telkens opnieuw schrikken, wat stress veroorzaakt bij de vissen...

Ook is het niet echt handig om hier op neer te kijken, zeker als de zetels dichtbij staan...
En ik betwijfel of het handig is om te werken op deze hoogte...
Dan moet je altijd op je knie�n of gebukt werken... ( ivm plaatsen koraal, steen, zand omwoelen, waterwissel, enzo)

Ik ben het hier 100% mee eens.
In tegenstelling tot Veldhuis hoeven wij niks aan je te verdienen wanneer we je advies geven, misschien wel iets om mee te nemen in je keuze.

Beste,

Het is voor mij(ons) nieuw dat wij geld vragen voor adviezen wanneer de klant ons om advies vraagt.
Als een klant ons belt of mailt of in de winkel komt voor adviezen hoeven ze niet te betalen voor het advies.

Misschien berust het hier om een misverstand, dus zal het ook zo als zodanig zien.

Met vriendelijke groeten,
Harry van Scherpenzeel
 
ze bedoelen het meer van ja dat kan dus koop bij ons je spullen haha. maar ben waarschijnlijk zoiezo van plan het bij jullie aan te schaffen vind het een van de duidelijkste websites die ik kan vinden.
 
Persoonlijk kijk ik liever voor ik koop maar er zijn genoeg mensen die via internet bestellen dus dat is toch prima als jij dat een overzichtelijke winkel vind kan je daar natuurlijk gewoon bestellen 🙂. Ik denk alleen dat er bedoeld word dat een bedrijf sneller zegt dat iets kan zonder naar de omstandigheden van de bewoners te kijken. Want vissen wennen echt niet aan je benen, en ook niet aan kopjes en andere dingen die op het aquarium gezet worden. De vissen zullen dan ook echt niet door ouderdom sterven maar door stress veelal.

Daarnaast wel mooie bak ik ga je wel volgen 🙂 succes verder

Je kan wel een tafel aquarium maken die vol en mooi beplant is!
 
Inderdaad idee van tafel is in mijn ogen absoluut geen goed idee en je verliest zoveel zicht als je hem zo laag zet..En kast maken kun je voor onder 100-130� en ziet er vaker nog beter uit dan een van de merk kasten en oogt in ieder geval steviger.

En uiteindelijk is het toch ook leuk iets zelf te bouwen en scheelt je vaak nog kosten ook.

Als winkels geld vragen voor advies (aquariumzaken) kunnen ze snel stoppen met bestaan want eerlijk is eerlijk ik zoek liever op internet naar informatie.
 
mss zei:
Inderdaad idee van tafel is in mijn ogen absoluut geen goed idee en je verliest zoveel zicht als je hem zo laag zet..En kast maken kun je voor onder 100-130� en ziet er vaker nog beter uit dan een van de merk kasten en oogt in ieder geval steviger.

En uiteindelijk is het toch ook leuk iets zelf te bouwen en scheelt je vaak nog kosten ook.

Als winkels geld vragen voor advies (aquariumzaken) kunnen ze snel stoppen met bestaan want eerlijk is eerlijk ik zoek liever op internet naar informatie.

Beste,

Daarom verbaasde ik mij ook al over term geld voor advies, het zou dan niet gekker moeten worden.

Met vriendelijke groeten,
Harry van Scherpenzeel
 
Volgens mij berust dit op een volkomen verkeerde lezing van het bericht van Rikkert. Of anders gezegd: misverstand. Hij beweert namelijk nergens dat er geld wordt gevraagd voor advies. Maar een winkelier moet wel zijn centen verdienen, nietwaar? Ook Veldhuis zal iets liever niet dan wel verkopen gok ik zo. En zie daar de connectie met verdienen. Meer is het niet.

~ Ivo
 
Hoe dan ook, volgens mij is duidelijk dat niemand zou aanraden een aquarium als tafel te gebruiken en dat er betaalbare alternatieven zijn voor een als je een kast te duur vindt, zoals zelfbouw, maar vaak ook wel op marktplaats ed. Als je zo'n prachtformaat bak kwijt kunt in je huis dan moet je er ook alles goed van kunnen zien niet waar? 😉 Ik hoop dat we meer foto's krijgen want ik ben erg benieuwd naar de vorderingen!
 
SaskiaP zei:
Hoe dan ook, volgens mij is duidelijk dat niemand zou aanraden een aquarium als tafel te gebruiken en dat er betaalbare alternatieven zijn voor een als je een kast te duur vindt, zoals zelfbouw, maar vaak ook wel op marktplaats ed. Als je zo'n prachtformaat bak kwijt kunt in je huis dan moet je er ook alles goed van kunnen zien niet waar? 😉 Ik hoop dat we meer foto's krijgen want ik ben erg benieuwd naar de vorderingen!

precies mijn gedachten maar er zijn mensen die tevreden zijn met halve werk. maar de kosten van een kast bouwen zijn vrij klein als dat te veel is vraag ik me af of de hobby voor je geschikt is (doel niet op de Ts persoonlijk)
 
het is meer dat ik het mooi vind als tafel en niet dat een kast te duur is. een kast is te standaart vind ik daarom wou ik er een tafel van maken ik ga kijken of ik iets met dempend materiaal onderde bak kan doen en erboven zodat de trillingen meevallen.
 
robbiederuiter zei:
ze bedoelen het meer van ja dat kan dus koop bij ons je spullen haha. maar ben waarschijnlijk zoiezo van plan het bij jullie aan te schaffen vind het een van de duidelijkste websites die ik kan vinden.


Mascha&Ivo zei:
Volgens mij berust dit op een volkomen verkeerde lezing van het bericht van Rikkert. Of anders gezegd: misverstand. Hij beweert namelijk nergens dat er geld wordt gevraagd voor advies. Maar een winkelier moet wel zijn centen verdienen, nietwaar? Ook Veldhuis zal iets liever niet dan wel verkopen gok ik zo. En zie daar de connectie met verdienen. Meer is het niet.

~ Ivo

Jullie snappen hem. :thumbs:
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan