Indische Modderkruiper & Protalon


D

Drepie

Guest
Hoi allen,

Om mijn algenprobleem op te lossen gebruik ik sinds een paar dagen Protalon.
(Ondertussen gaat mijn verlichting ook wat vroeger uit en probeer ik mijn waterwaarden op peil te houden)

Nu valt hij mij reeds een paar dagen op dat, van zodra ik mijn aantal druppels Protalon in mijn aquarium doe,
Een paar minuten later mijn twee Indische modderkruipers als gek beginnen rond te zwemmen (overdag !) en vooral proberen naar de oppervlakte te zwemmen.
Normaal liggen deze beestjes braaf op de bodem of in hun holletje..
Precies of ze het niet leuk vinden dat er plots Protalon in de aquarium is.

Op de bijsluiter staat er niets te lezen dat het 'schadelijk' zou zijn voor de aquariumbewoners. Is dit zo ?

1) Verdragen Indische modderkruipers wel degelijk Protalon ?

2) ooit kwam ik eens een artikel tegen dat bij het gebruik van protalon, de sierslakken best uit het aquarium moeten verwijderd worden. Klopt dit ?

bedankt alvast voor jullie antwoorden
groetjes
Bart
 
Zo'n middel wat je nu gebruikt lost je probleem eigenlijk niet op en dat maakt het gebruik alleen maar overbodig en misschien zelfs nog schadelijk voor je bewoners idd.

Algen komen door een bepaalde oorzaak en dat zal je aan moeten pakken om van het probleem af te komen anders is het dweilen met de kraan open.

Wees verstandig en stop met dat spul en maak een topic aan met de vraag hoe je van de algen afkomt door de bron aan te pakken ipv symptoom bestrijding is mijn advies ;)
 

Terug
Bovenaan