Indostomus crocodilus


Nekko

Well-known member
Lid geworden
26 oktober 2015
Berichten
3,146
Locatie
Rotterdam
Heeft iemand ervaring met. de Indostomus crocodilus?
Ik wil voornamelijk weten hoe vaak ik ze eten moet geven
Sommige sites zeiden iedere dag maar is dat niet een beetje overdreven of is dat echt nodig?
 
Heeft iemand ervaring met. de Indostomus crocodilus?
Ik wil voornamelijk weten hoe vaak ik ze eten moet geven
Sommige sites zeiden iedere dag maar is dat niet een beetje overdreven of is dat echt nodig?

Voor zulke kleine beestjes (met zon kleine maag) die toch echt niet veel eten lijk elke dag me zeker niet overdreven. Zou zelfs voor de zekerheid 2 keer per dag zeggen.
Maar als je de vissen niet eens elke dag te eten kan geven, waarom zou je ze dan nemen?
 
Ik heb ze wel eens gezien.
Mijn indruk is dat het visjes zijn die door hun manier van voortbewegen weinig energie verbruiken. Aan de andere kant hebben ze weinig inhoud en reserves en kunnen dus niet goed omgaan met tegenslagen.
Speciaal aquarium dus.
Beste manier om ze te houden lijkt mij in een aquarium waarin je watervlooien kweekt/blijven leven.
De crocodillus leeft dan van jonge watervlooien en wat je nog meer toevoegd.

Groetjes John.
 
In welke bak wil je die houden Anders want volgens mij heb jij veel grote vissen die zo n klein visje wel in de bek kunnen hebben;)
 
Voor zulke kleine beestjes (met zon kleine maag) die toch echt niet veel eten lijk elke dag me zeker niet overdreven. Zou zelfs voor de zekerheid 2 keer per dag zeggen.
Maar als je de vissen niet eens elke dag te eten kan geven, waarom zou je ze dan nemen?
ik zeg niet dat het niet kan. Alleen iedere dag is een pain in the ass, het kan wel maar als ik ze eens een dagje niet eten geef moeten ze niet dood zijn. Dus wou even weten of dat zou kunnen of niet. Maar volgens andere houders zou eens op de twee dagen ook goed zijn. Het voedsel is natuurlijk levend en zal ook wel een dagje langer leven in de bak dus waarschijnlijk hebben ze de volgende dag alsnog eten.
In welke bak wil je die houden Anders want volgens mij heb jij veel grote vissen die zo n klein visje wel in de bek kunnen hebben;)

een speciaal bakje natuurlijk john. Zeker niet in de 2 meter bij de grote vissen :p dat zou duur voedsel zijn. Ook zou je vissen van 2cm niet eens meer zien. Zelfs in de bakken van de aquariumwinkel zie je ze al nauwelijks en die zijn niet eens 30cm breed
 

Terug
Bovenaan