Wat is er nieuw

indraai duur aquarium

• Onderwerp starter Onderwerp starter Aqua30
  • Startdatum Startdatum
A

Aqua30

Guest
Ik heb mijn garnalen bak nu een paar dagen aan het draaien planten en dergelijke zit erin behalve een stukje hout nog niet het juiste stukje kunnen vinden maar nu komt mijn vraag

Ik heb bij verschillende zaken gevraagd hoelang een nieuw aquarium moet indraaien ( gevuld met water uit mijn andere bak)voor er garnalen in mogen Ik kreeg allemaal verschillende antwoorden namelijk - 2weken
- 6weken
-3 dagen
- 4 weken
wat is jullie mening hierover want ik weet dat als je je aquarium vult met alleen kraanwater dan duurt het wel 6 weken en als je het ent iets korter maar ik zou graag willen wat ik moet aanhouden want ik wil niet dat mijn crystal black en red meteen het loodje leggen

Dan moet je minstens 4 weken aan houden.
Dat er voldoende bacterie in het filter en de bodem zit.

Meet dan de waterwaarden.

Garnalen zijn gevoeliger dan vissen.

Ben het met bertus eens.alleen water enten zal ook niet zo heel veel verschil zijn, als je een filter ent dan gaat het wel sneller. Je zou om te proberen na een aantal weken een klein groepje garnalen kunnen plaatsen en als dat dan goed gaat de rest.

Heb je de mogelijkheid een filterspons uit dat andere aquarium uit te knijpen in deze bak? Dat scheelt heel veel.

Beter te lang gewacht dan te kort.
Hier laat ik ze altijd 6 weken indraaien.
Met ongeveer 3 weken krijg je de nitrietpiek.
Dit is dodelijk voor garnalen.
Zelf heb ik 1 X alleen de bodem verwisselt.
Dus al het oude water, draaiende pomp en garnalen over gezet.
Met 6 weken vond ik de garnalen wat loom.
Even getest.
En ja hoor een nitrietpiek.
Gelukkig was ik er op tijd bij.
Dus voor mij alleen maar nieuw water en pomp en dan 6 weken indraaien voor de zekerheid.
Wat wel helpt met indraaien is een paar slakken er in zetten.
En wat ik nu wel doe is altijd met een stickertje op de bak zetten wanneer het aquarium opgestart is.
Kun je je nooit vergissen als je meerdere bakken hebt.
En handig als je een ph verlagende bodem er in hebt zitten.
Die gaan maar een bepaalde tijd mee.

Ik ben het ermee eens dat je beter iets te lang kan wachten. Mijn nieuwe bakje voor de cb s draait vanaf 1 augustus ongeveer maar ik zet er voor half september geen bewoners nog in. Zou toch zonde en jammer zijn vind ik.

oh, de indraaiduur. Ik wilde al zeggen dat het voor een duur aquarium het zelfde is als met een goedkope bak 😛

Verder helemaal met Erna eens.

Rikkert zei:
oh, de indraaiduur. Ik wilde al zeggen dat het voor een duur aquarium het zelfde is als met een goedkope bak 😛

Verder helemaal met Erna eens.

Haha, als dat zo was dan kocht ik een wat duurdere bak 😀 😉

Voor mijn cr'etjes heb ik 4/5 weken ingedraaid, met ruim planten en wat slakjes, wel af en toe vlokvoer toegevoegd.
Zou zeker niet korter indraaien..

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan