Indraaien 2e filter


C

Chewie

Guest
Ik heb zojuist mn nieuwe filter ontvangen. Deze gaat naast de jbl 701 draaien in een 150cm bak. Het betreft de jbl 1501.

Ik ga wat van het filter media van de 701 in de 1501 stoppen. Ik heb toevallig van sera een flesje filter bacterieen ontvangen voor het indraaien. Dus die kan ik ook gebruiken.
Hoeveel weken gaat het duren voor de 1501 is ingedraaid naast de 701 op de oude bak? Zodat ik de verhuizing van filters en vissen kan beginnen?
 
Dus JBL micromec en voor de rest alleen spons.

Die micromec uit het 701mandje past er wss bij het micromec mandje van de 1501 wel bij.

Maar dan heb je niet echt veel ingedraaid materiaal voor een 150cm. Als het even kan 3weken verder laten draaien.
 
Ok...ik moet sowieso wachtend tot het hout in gewaterd is. Dus komt goed thnx
 
Ik dacht/ hoopte dat met wat media van de 701 en een bacterie starter het wat sneller zou gaan .... Niet dus :p
 
Als je een viertal van die bacteriestarters gebruikt en een zeer lage eerste beginbezetting hebt kan het zijn dat je niet hoeft in te draaien, maar ik zou het risico niet nemen en gewoon wachten.
 
Idd ik laat hem nu een paar weken in mn huidig bakje meedraaien. Heb wat van het filter materiaal van de 701 in de 1501 gedaan plus filter bacterie. Dus over 3-4 wkn moet dat ok zijn
 
Zou op zich geen problemen veroorzaken, daar je aquarium reeds ingedraaid is, denk na een week of twee alles ok zou zijn!
 
De een doet het zo en de ander doet het weer zo. Er zijn meer wegen die naar Rome leiden maar zelf neem ik nooit geen risico en wacht dan liever even wat langer;)
 

Terug
Bovenaan