F
FishieVSG
Guest
Dit is nu de derde week dat ik mijn bak aan het indraaien ben, helaas gaat het niet zo best lijkt het, de plantjes vergaan
en worden bruin.
Ik voeg dagelijks 2,5ml CO2 toe (Easycarbo Liquid carbon fertilizer)
Wekelijks 10ml Profito plantenvoeding
Temperatuur is ongeveer 24 tot 26 graden
Mayaca fluviatilis:
Lijkt heel langzaam te groeien, aan de top wittig
lysimachia nummularia:
Heeft zwarte stippen/bladeren (de echt aangetaste bladeren heb ik verwijderd)
Ceratopteris siliquosa:
Heeft bij de helft ongeveer bruine bladeren, ik zie wel groei van nieuwe takken en bladeren.
Ceratopteris thalictroides:
Veel takken moeten verwijderen, sommige takken waren na de wortel bruin/zwart, ik heb er nog 1 goede groene over.
Micranthemum monte carlo:
Ongeveer meer dan de helft is vergaan, nog veel bruine en doorzichtige bladeren, lijkt alsof het smelt
Naaldgras:
Dit ziet er op zich nog goed uit, enkele bruine toppen, echt groei zie ik niet.
Ik zie op de stenen en mijn achterwand lichte algenvorming (het kan ook de dode plantenresten zijn), rond 19 uur gaat het licht aan tot 6 uur sochtends.
Ik heb afgelopen weekend ongeveer een derde van het water ververst en zal dit aanstaande zondag weer doen, echter maak ik
me enorm zorgen of dit nu wel goed gaat, hebben jullie misschien tips?
Dit was het in het begin:
Dit is het nu:
Er is ook stroming want ik zie alle planten bewegen tot op de bodem, ik begin een beetje radeloos te worden🙁
en worden bruin.
Ik voeg dagelijks 2,5ml CO2 toe (Easycarbo Liquid carbon fertilizer)
Wekelijks 10ml Profito plantenvoeding
Temperatuur is ongeveer 24 tot 26 graden
Mayaca fluviatilis:
Lijkt heel langzaam te groeien, aan de top wittig
lysimachia nummularia:
Heeft zwarte stippen/bladeren (de echt aangetaste bladeren heb ik verwijderd)
Ceratopteris siliquosa:
Heeft bij de helft ongeveer bruine bladeren, ik zie wel groei van nieuwe takken en bladeren.
Ceratopteris thalictroides:
Veel takken moeten verwijderen, sommige takken waren na de wortel bruin/zwart, ik heb er nog 1 goede groene over.
Micranthemum monte carlo:
Ongeveer meer dan de helft is vergaan, nog veel bruine en doorzichtige bladeren, lijkt alsof het smelt
Naaldgras:
Dit ziet er op zich nog goed uit, enkele bruine toppen, echt groei zie ik niet.
Ik zie op de stenen en mijn achterwand lichte algenvorming (het kan ook de dode plantenresten zijn), rond 19 uur gaat het licht aan tot 6 uur sochtends.
Ik heb afgelopen weekend ongeveer een derde van het water ververst en zal dit aanstaande zondag weer doen, echter maak ik
me enorm zorgen of dit nu wel goed gaat, hebben jullie misschien tips?
Dit was het in het begin:
Dit is het nu:
Er is ook stroming want ik zie alle planten bewegen tot op de bodem, ik begin een beetje radeloos te worden🙁