Wat is er nieuw

indraaien

• Onderwerp starter Onderwerp starter J66
  • Startdatum Startdatum
J

J66

Guest
na een bodemwissel heb ik het water ook vervangen. ik was 2 1/2 week bezig met opstart. hoe lang moet ik nu nog gaan na de wissel? ik heb nog een 25 liter bakje met een ingedraaid filter. ik lees over uitknijpen in opstart bak..
klopt dit? zo ja, gewoon filters ingedraaid aquarium uitknijpen in de nieuwe bak en dan weer terugplaatsen? en... hoeveel versnelt dit dan de opstarttijd?

Je filter is dus intact gebleven en die was 2,5 week ingedraaid. Ik zou dan wachten tot 4 weken en dan voorzichtig een visje inbrengen of liever nog 2 weken na de bodemwissel. Dan kan de bodem ook iets indraaien. Eventueel kun je een goed ingedraaide filterspons licht uitknijpen in dat bakje want dat kan alleen maar goed zijn in de regel. Maar ik zou geen risico nemen en vanaf nu zeker nog 1,5 week wachten zodat de spons goed ingedraaid is en ook de bodem iets al aan bacterien heeft.

@ Ruben, in de 25 bak zitten een paar female guppen ja

@ jessica, hoelang mag een filter max uitstaan voordat hij slecht wordt? Ik ga einde week maar eens een eerste meeting doen.
is er risico dat je ook ellende uit een andere bak naar binnen haalt door uit te knijpen in de nieuwe bak?

Dat ligt ook aan het soort filter. Binnenfilter zal wat makkelijker zijn omdat die in een bak met veel water hangt dat zuurstof bevat. Maar ja een uurtje of 2 is vaak geen enkel probleem en soms hoor je met een stroomstoring wel langere tijd dat een filter uitstaat maar goed dan heb je wel een goed ingedraaide bodem dus ik zou het uitstaan beperken of hem in een emmer laten draaien tijdelijk.

Nou ja het is nu niet meer nodig hem uit te zetten omdat de bodem al weer erin zit. maar idd stroomstoring word je ook niet blij van met een aquarium nee

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan