Informatie natuurlijk habitat Altolamprologus Calvus/Compressiceps en Synodontis Petricola (dwarf)


J

Jos_

Guest
Hallo forumleden,

In verband met het omzetten van mijn grote aquarium ben ik bezig met het construeren van een meterbak voor het koppel Altolamprologus Compressiceps wat momenteel in het voorgenoemde aquarium huist. Aangezien ze al een jaartje of 5 bij ons zijn wil ik ze niet wegdoen wanneer ik de bak ga omzetten naar een ander biotoop. Er komt dus een aquarium speciaal voor hun, wellicht met de Synodontis Petricola dwarfs mochten hun natuurlijke omstandigheden niet teveel afwijken.

Mijn vraag is relatief eenvoudig, ik ben op zoek naar informatie over de natuurlijke habitat van deze vissen. Er zijn hier goede boeken voor te koop, ik probeer echter de kosten voor de aanschaf van deze boeken te voorkomen door een beroep op jullie kennis te doen.

Ik ben met name op zoek naar bronnen welke overtuigender zijn dan de doorsnee internetpagina wat betreft de voorkeur van deze vissen voor stroming en lichtintensiteit, alsmede de inrichting van de bak. Qua inrichting is het al wel bekend dat in ieder geval de Alto's vooral in de zogenoemde 'overgangszone' van het Tanganyika meer voor te komen, dus qua inrichting ben je dan al een heel eind. Van de Synodontis weet ik dit echter niet, dus mocht iemand daar informatie over hebben houd ik me ook aanbevolen.

Wellicht doe ik te moeilijk en kun je vanuit de zone waar ze voorkomen beredeneren hoe zeer ze van stroming en\of licht houden, maar ik weet er graag meer over mocht er meer kennis voorhanden zijn.

Ik hoor wel of iemand iets kan bijdragen aan dit onderwerp :)


Groet,
Jos
 

Terug
Bovenaan